زوم‌اپ: Brella؛ از وضعیت آب و هوا به نحوی متفاوت اطلاع پیدا کنید

شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
Brella اپلیکشن هواشناسی خاصی است که علاوه‌بر نمایش وضعیت آب‌و‌هوا، سعی دارد نوع پوشش شما را نیز به تناسب وضعیت هوا تغییر دهد.
تبلیغات

اپلیکیشن‌های هواشناسی این‌روزها یکی از ملزوماتِ کاربرانِ گوشی‌های هوشمند هستند. با توجه به تغییرات اقلیمی شدیدی که در چندسال گذشته اتفاق افتاده، هوا بیش از هر زمانِ دیگری غیرقابل پیش‌بینی شده است؛ بنابراین در زمانی که هوا باید گرم و آفتابی باشد، شاهد بارش شدید باران هستیم و در فصول سرد سال که همه انتظار بارش برف را می‌کشند، آسمان آفتابی به استقبال ما می‌آید. از این رو، برنامه‌های پیش‌بینی وضعیت آب‌و‌هوا می‌تواند به‌طرز قابل‌توجهی سردرگمی ما را در این وضعیت بکاهد.

خوشبختانه در طول سال‌های گذشته، برنامه‌های بسیاری در این زمینه به فروشگاه‌های نرم‌افزاری راه پیدا کرده‌اند؛ اما نقطه‌ی مشترک بینِ تمامِ آن‌ها، شیوه‌ی گزارششان است. در ۹۹ درصد موارد، شاهد اپلیکیشن‌هایی هستیم که داده‌های هواشناسی یک هفته‌ی آینده‌ را به صورت فهرست‌وار مقابل ما قرار می‌دهند؛ البته نمی‌توان هیچگونه ایرادی را به این موضوع وارد ساخت؛ زیرا آن‌ها رسالتِ خود که خبررسانی درباره‌ی آب‌و‌هوا است، به‌خوبی انجام می‌دهند.

با این اوصاف، هنوز توسعه‌دهندگانی هستند که به قوه‌ی خلاقیت و به‌کارگیری آن در ساخت اپلیکیشن‌هایشان باور دارند. Matt Barker & Austin Astorga نیز دقیقاً جزو این قشرِ خاص هستند که با ساخته‌هایشان زندگی‌ها را ساده‌تر و زیباتر از گذشته می‌کنند. آن‌ها به‌تازگی اپلیکیشنِ جدیدی را با نام Brella روانه‌ی اپ‌استور کرده‌اند تا شیوه‌ی گزارش آب‌‌و‌‌هوا به کاربران را دستخوش تغییر کنند.

در یک کلام، اپلیکیشن برِلا را می‌توان هوش مصنوعی‌ای دانست که باتوجه به وضعیت آب‌و‌هوا، سعی دارد نوع پوشش شما را نیز به تناسب دما تغییر دهد.

زوم اپ / Brella Personal Weather
زوم اپ / Brella Personal Weather
زوم اپ / Brella Personal Weather

کار با اپلیکیشن Brella بسیار ساده است. در ابتدا که به این برنامه وارد می‌شوید، موقعیت مکانیتان و شیوه‌ی نمایش دما برحسب سانتی‌گراد یا فارنهایت از شما پرسیده می‌شود. پس از تکمیل این بخش، دماسنجی مقابل شما قرار داده می‌شود که کار مبتکرانه‌ای را انجام می‌دهد. همانطور که می‌دانید، مردم سرزمین‌های مختلف، تعریف متفاوتی را از واژه‌های گرم، داغ، سرد یا یخ دارند. به‌عنوان نمونه، به‌دلیل موقعیت جغرافیایی ایران، ما ایرانی‌ها مقاومت بیشتری از خود در مقابل گرما نشان می‌دهیم؛ از این رو مسلماً تعریف گرما از نظرِ ما با شخصی که در کشورِ سردسیر کانادا زندگی می‌کند، بسیار متفاوت خواهد بود.

حال در این بخش می‌توانید دمایی را که از نظر شما گرم، داغ، خنک، سرد یا یخ است، برای اپلیکیشن تعریف کنید تا Brella بتواند پیشنهادات بهتری را در طول زمانِ استفاده از آن پیشنهاد دهد.

با تکمیل موارد ابتدایی، صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن برای شما نمایان می‌شود. در این صفحه، نوشته‌ای در رابطه با وضعیت هوا در طول روز به نمایش در می‌آید. در این بخش اهمیت صفحه‌ی پیشین که در بخش ابتدایی آن را تکمیل کردید، بیشتر نمود پیدا می‌کند؛ زیرا اپلیکیشن به تناسب دماهای انتخابی شما، پوشیدنِ تی‌شرت، ژاکت، کاپشن یا پالتو را به شما پیشنهاد می‌کند. شیوه‌ی روایتِ وضعیت هوا در این صفحه نکته‌ی قوتی است که Brella را از سایرِ رقبای خود جدا می‌سازد.

به‌عنوان مثال، برای هوای امروز Brella این متن را به ما نمایش داد:

ظهر بخیر! امروز با پوشیدنِ تی‌شرت و شلوار جین می‌تونی حسابی خوش‌تیپ کنی؛ البته برداشتنِ ژاکت رو هم یادت نره. پیش‌بینی وضع هوا برای امروز، نیمه ابری با بیشینه‌ی دما ۱۹ و کمینه‌ی ۱۰ درجه‌ی سانتیگراد است.

با این وجود، اگر جزو کاربرانی هستید که قصد دارید از ریزترین جزئیات آب‌و‌هوای روز اطلاع پیدا کنید، صفحه‌ی دیگری نیز برای شما تدارک دیده شده است. با سوایپ از سمت پایین صفحه به بالا، صفحه‌ی جدیدی نمایان می‌شود که اطلاعات جزئی آب‌و‌هوا را نشان می‌دهد.

در این صفحه ما شاهد سه قیمت مجزا هستیم که هر کدام اطلاعات متفاوتی را نمایش می‌دهند. بخش اول که در بالای صفحه قرار گرفته، اطلاعات ساعتی آب‌و‌هوا را در طول روز گزارش می‌دهد؛ از این بابت، اگر قصد بیرون رفتن را دارید، می‌توانید به‌گونه‌ای برنامه‌ی خود را تنظیم کنید که در ساعات سرد روز به خانه برگشته باشید.

در قسمت دوم که میانه‌ی صفحه قرار گرفته است؛ اطلاعاتی نظیر احتمال بارش باران، سرعت باد، زمان طلوع و غروب خورشید، رطوبت، مقدار اشعه‌ی UV، بازه‌ی دید افقی، فشار هوا و... نمایش داده می‌شوند که نیاز اکثر کاربران را پوشش می‌دهد.

در انتهای صفحه نیز به بخش سوم می‌رسیم که پیش‌بینی آب‌و‌هوا را در طول هفته ارائه می‌کند.

 نکته‌ی مثبت درباره‌ی Brella پشتیبانی آن از شورتکات‌های دستیار صوتی سیری در iOS 12 است؛ بنابراین کاربران می‌توانند به‌سادگی با تعریف یک عبارت ساده، از طریق سیری وضعیت آب‌و‌هوا را جویا شوند.

زوم اپ / Brella Personal Weather

 پشتیبانی از دستیارهای صوتی به همین‌جا خلاصه نمی‌شود و Brella افزون بر سیری، از الکسای آمازون نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد؛ بنابراین با یک اپلیکیشن همه‌کاره طرف هستیم که هیچگاه ما را تنها نمی‌گذارد.

با ورود به بخش تنظیمات نیز با یک منوی بلندبالا مواجه می‌شویم که انبوهی از امکانات و جزئیات را در اختیار ما قرار می‌دهد. در قالب مثال، شما می‌توانید حداقل میزان میلی‌مترِ باران را برای پیشنهاد چتر توسط اپلیکیشن تعریف کنید؛ بنابراین اگر بارش باران چندان سنگین نباشد، اپلیکیشن این موضوع را با شما در میان می‌گذارد و خیالتان را از بابتِ حمل چتر راحت می‌کند.

توسعه‌دهنده‌ی Brella در صفحه‌ی اپ‌استور گفته است:

با برِلا آشنا شوید؛ یک برنامه‌ی آب‌و‌هوای زیبا و متفکر که در طول روز وضعیت آب‌و‌هوا را اختصاصاً برای شخصِ شما گزارش می‌کند.

تاکنون بیش از ۷۲۴ نفر به این برنامه در اپ‌استور رأی‌ داده‌اند که امتیاز ۴.۷ را برای Brella به ارمغان آورده است.

نکات مثبت

  • طراحی چشم‌نواز و زیبا
  • پشتیبانی از شورتکات‌های سیری و الکسا
  • گزارش اختصاصی آب‌و‌هوا برای هر فرد
  • پشتیبانی از ویجت‌ها
  • نبود تبلیغات

نکات منفی

  • نبود نسخه‌ی سازگار با تبلت‌های آیپد
  • نبود نسخه‌ی سازگار با ساعت‌های هوشمند اپل واچ

دانلود اپلیکیشن

اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات