خانواده لپ‌تاپ‌های ریزر بلید 15 با یک مدل جدید مجهز به حافظه دوگانه به‌روز شد

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
مطالعه 4 دقیقه
ریزر مدل جدیدی از لپ‌تاپ گیمیگ بلید ۱۵ را معرفی کرده که در مقایسه با مدل فعلی این محصول ارزان‌تر بوده و از دو حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد.
تبلیغات

ریزر بلید ۱۵ یک ‌لپ‌تاپ گیمینگ فوق‌العاده برای کار و بازی است، اما همیشه امکان ارتقای این نوع لپ‌تاپ‌ها نیز وجود دارد. اساساً وقتی یک لپ‌تاپ به‌روزرسانی می‌شود، بدان معنا است که مدل فعلی را ارتقا خواهد داد، اما شرکت ریزر این‌بار روش متفاوتی را در پیش گرفته و یک نسخه‌ی مشابه به‌ نام ریزر بلید ۱۵ «نسخه حافظه دوگانه» (RazerBlade 15 Dual Storage Edition) را معرفی کرده است.

این نام به این خاطر انتخاب شده که شرکت ریزر یک اس‌اس‌دی به همراه یک هارد درایو معمولی را در لپ‌تاپ جدید خود جای داده است و بنابراین شما دو گزینه برای ذخیره‌سازی داده‌های خود در اختیار خواهید داشت. البته این ویژگی، قابلیت جدیدی در دنیای لپ‌تاپ‌ها محسوب نمی‌شود؛ اما در مورد ریزر بلید ۱۵ شما ویژگی یادشده را در محصولی دریافت می‌کنید که ضخامت آن ۰.۷۸ اینچ بوده و نسبت به لپ‌تاپ‌های گیمینگ دیگر که این قابلیت را ارائه می‌دهند، سبک‌تر و باریک‌تر است.

Razer Blade 15

البته مدل مجهز به حافظه‌ی دوگانه‌ی لپ‌تاپ بلید ۱۵ در واقع یک مدل جدیدتر و سطح پایین‌تر در لپ‌تاپ‌های گیمینگ محسوب می‌شود که عنوان اقتصادیتر با قیمت ۱۵۹۹ دلاری آن هم‌‌خوانی دارد. به‌نظر می‌رسد که مدل اصلی بلید ۱۵ نیز تقریباً نامی مشابه با این مدل به‌روزشده دارد اما مدل جدید نسبت به مدل پیشین کمی ضخیم‌تر بوده و نیز فاقد برخی از اجزای لپ‌تاپ‌های رده‌بالا است.

بلید ۱۵ جدید یک مدل جدید پایین‌رده در بین محصولات سری ریزر بلید ۱۵ خواهد بود و این درحالی است که مدل‌های رده‌بالاتر این محصول با همان قیمت‌های قبلی در دسترس علاقمندان قرار دارند. این اقدام یک استراتژی جذاب به‌نظر می‌رسد؛ زیرا ریزر با معرفی این مدل جدید، مشتریانی را که شاید به دلیل قیمت ۱۸۹۹ دلاری بلید ۱۵ این محصول را در بین گزینه‌های خود برای خرید در نظر نمی‌گرفتند، به خرید مدل ارزان‌تر سوق می‌دهد. علاوه‌بر این افرادی که نیاز به قدرت پردازشی خیلی زیادی ندارند، حالا یک گزینه‌ی مناسب در دسترس خواهند داشت.

raerblade 15

ریزر به‌منظور کاهش هزینه‌ها در این مدل جدید، مواردی از جمله نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و محفظه‌ی خنک‌کننده‌ی بخار را حذف و همچنین از روش قدیمی‌تر کروما برای ارائه‌ی قابلیت نور پس‌زمینه‌ی صفحه‌کلید بهره گرفته و بنابراین نور زمینه‌‌ی کلید‌ها برخلاف مدل‌های رده‌بالاتر همچنان در مدل جدید بلید ۱۵ وجود دارد.

اما ریزر تمام ویژگی‌هایی را که در مدل گران‌قیمت‌تر بلید ۱۵ وجود دارد، در مدل جدید این محصول حذف نکرده است. مدل جدید بلید ۱۵ همانند برادر گران‌قیمت خود به یک پردازنده اینتل Core i7-8750H مجهز شده و علاوه‌بر این از کارت گرافیک رده‌پایین جی‌تی‌ایکس ۱۰۶۰ مکس‌کیو بهره می‌برد. از دیگر مشخصات فنی این محصول می‌توان به حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی آن اشاره کرد. نمایشگر این محصول از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد و نرخ رفرش آن ۶۰ هرتز است. بلید ۱۵ جدید مجهز به حافظه‌ی دوگانه، با چنین مشخصاتی شاید نتواند قدرتی مشابه با مدل‌های گران‌قیمت‌تر را به کاربر ارائه دهد، اما افراد می‌توانند بیشتر بازی‌های روز دنیای گیمینگ را با تنظیمات میانه به‌راحتی روی این محصول اجرا کنند.

Razer Blade 15

مورد دیگر اینکه ریزر در مدل جدید بلید ۱۵ یک درگاه شبکه هم اضافه کرده که یک پورت کاربردی محسوب می‌شود؛ زیرا در سال ۲۰۱۸ و به‌خصوص در خانه‌ها و اداره‌ها، همچنان شاهد استفاده از اتصالات اینترنتی سیمی هستیم.

بلید ۱۵ با حافظه‌ی دوگانه از همین امروز در دسترس خریداران قرار گرفته و قیمت پایه‌ی آن در آمریکا، اروپا و چین ۱۵۹۹ دلار است. این محصول همچنین در ماه نوامبر ۲۰۱۸ در برخی از کشورهای اروپایی و اقیانوسیه در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدل فعلی ریزر بلید ۱۵ نیز حالا در یک رنگ جدید نیز به‌فروش می‌رسد. شاید این مورد کمی گیج‌کننده به‌نظر برسد، اما این دقیقا کاری است که ریزر انجام داد. مدل بهتر، باریک‌تر و گران‌قیمت‌تر لپ‌تاپ ریزر بلید ۱۵ در یک رنگ جدید روشن موسوم به Mercury White در دسترس خریداران قرار دارد و باید گفت که این رنگ بسیار زیبا است.

razerblade 15

این رنگ جدید باعث شده تا شاهد استفاده از یک کیبورد تمام سفید در این مدل از بلید ۱۵ باشیم. علاوه‌بر این، پورت‌های مشکی جایگزین پورت‌های سبزرنگ شده‌اند و حالا این محصول در دو مدل با کارت گرافیک جی‌تی‌ایکش ۱۰۶۰ و جی‌تی‌ایکس ۱۰۷۰ مکس‌کیو در دسترس کاربران قرار گرفته است. این مدل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ به‌طور انحصاری از طریق فروشگاه ریزر در آمریکا و کانادا و نیز نمایندگی‌های منتخب این شرکت در کشور چین به‌فروش خواهد رسید.

مقایسه 2 محصول
ریزر بلید 15 / Razer Blade 15بلید 15 ریزر - Core i7 128GB 16GB FHDریزر بلید 15 / Razer Blade 15بلید 15 ریزر - Core i7 16GB 256GB FHD
ابعاد19.9x355x235 میلی‌متر19.9x355x235 میلی‌متر
وزن2.03 کیلوگرم2.03 کیلوگرم
پردازنده مرکزیCore i7-8750HCore i7-8750H
فرکانس کاری پردازنده2.2/4.1 گیگاهرتز2.2/4.1 گیگاهرتز
حافظه‌ی کش9 مگابایت9 مگابایت
پردازنده‌ گرافیکی مجزاانویدیا GeForce GTX 1060 Max-Qانویدیا GeForce GTX 1060 Max-Q
حافظه‌ی اختصاصی پردازنده‌ی گرافیکی6 گیگابایت از نوع GDDR56 گیگابایت از نوع GDDR5
حافظه‌ی رم16 گیگابایت16 گیگابایت
نوع حافظه‌ی رمDDR4-2666DDR4-2666
حافظه‌ی ذخیره‌سازی- 128 گیگابایت SSD - 1 ترابایت HDD- 256 گیگابایت SSD - 2 ترابایت HDD
نوع حافظه‌ی ذخیره‌سازیترکیبیدوگانه
مشخصات حافظه داخلی- SATA-III - 5400 دور در دقیقه- SATA-III - 5400 دور در دقیقه
اندازه صفحه‌نمایش15.6 اینچ15.6 اینچ
رزولوشن1080×1920 - FHD1080×1920 - FHD
تراکم پیکسل141.21ppi141.21ppi
نوع پنلIPSIPS
صفحه‌نمایش لمسی
ندارد
ندارد
پورت شبکه
دارد
دارد
شبکه‌ی بی‌سیم
دارد
دارد
بلوتوث
دارد
دارد
VGA
ندارد
ندارد
HDMI
دارد
دارد
DVI
ندارد
ندارد
تعداد درگاه USB 3.0 Type A و بالاتر33
تعداد درگاه USB 2.0 Type A00
درگاه USB Type C
دارد
دارد
پشتیبانی از تاندربولت
دارد
دارد
جک هدفون/میکروفن
دارد
دارد
حجم باتریباتری با ظرفیت 65 وات ساعتباتری با ظرفیت 65 وات ساعت
عمر باتری (ساعت)6 ساعت6 ساعت
درایو نوری
ندارد
ندارد
اسپیکر- اسپیکرهای داخلی استریو - پشتیبانی از دالبی اتموس- اسپیکرهای داخلی استریو - پشتیبانی از دالبی اتموس
وبکم
دارد
دارد
کیبورد با نور پس‌زمینه
ندارد
ندارد
حسگر اثر انگشت
ندارد
ندارد
کارت‌خوان
ندارد
ندارد
سیستم عاملویندوز 10 هومویندوز 10 هوم
قیمت جهانی1,599.99 دلار1,799.99 دلار

نظر شما در مورد مدل جدید لپ‌تاپ Razer Blade 15 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات