شارژ سریع Super VOOC اوپو سریع‌ترین سیستم شارژ جهان است

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
با بهره گرفتن از سیستم شارژ سریع اوپو موسوم به Super VOOC، سرعت شارژ گوشی اوپو فاید ایکس لامبورگینی از صفر تا ۱۰۰ درصد فقط ۳۵ دقیقه است.
تبلیغات

امروز قابلیت شارژ سریع به یکی از استانداردهای گوشی‌های هوشمند رده‌بالا تبدیل شده و به فرآیند آهسته‌ی تکنولوژی باتری این امکان را می‌دهد تا بتوان با سرعت بیشتری نسبت به شارژ مجدد اقدام کرد. تکنولوژی شارژ سریع کوالکام موسوم به کوئیک‌شارژ (Quick Charge) به‌طور گسترده‌ای در میان شرکت‌های مختلف تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته و حتی اپل نیز در مد‌ل‌های جدید گوشی‌ هوشمند آیفون از فناوری‌ یادشده بهره گرفته است. البته باید توجه داشته باشید که برای استفاده از قابلیت شارژ سریع در مدل‌های جدید آیفون، باید یک شارژر مک‌بوک و یک عدد کابل یواس‌بی نوع سی به لایتنینگ را نیز به‌طور جداگانه خریداری کنید.

شاید بهترین سیستم‌ شارژ سریع که تاکنون مشاهده کرده‌ایم، قابلیت دش‌شارژ گوشی هوشمند وان‌پلاس باشد. فناوری مورد استفاده توسط OnePlus، به فناوری مورد استفاده توسط شرکت خواهر یعنی اوپو شباهت دارد. تکنولوژی شارژ سریع اوپو، VOOC نام دارد. حال Oppo نسل جدید فناوری یادشده را با نام Super VOOC در گوشی‌های هوشمند جدید خود به‌کار گرفته که نتایج استفاده از این تکنولوژی بسیار چشمگیر است.

۳۵ دقیقه؛ این مدت زمانی است که نیاز دارید تا گوشی هوشمند اوپو فاید ایکس لامبورگینی را به‌طور کامل شارژ کنید. گوشی مورد اشاره از سیستم شارژ سریع Super VOOC بهره می‌برد. این یعنی سرعت شارژ باتری محصول یادشده از صفر تا ۱۰۰ درصد فقط ۲۱۰۰ ثانیه است. این گوشی تنها در عرض ۱۰ دقیقه ۳۴ درصد و در عرض ۱۵ دقیقه ۵۰ درصد شارژ می‌شود. همچنین با ۲۰ دقیقه شارژ دستگاه مورد بحث، دو سوم باتری آن شارژ خواهد شد و نهایتا در ۳۰ دقیقه باتری آن ۹۲ درصد شارژ می‌شود.

بنا به اعلام وب‌سایت ورج، فناوری شارژ سریع اوپو، تا به این لحظه سریع‌ترین نمونه‌ی موجود است. همچنین سرعت شارژ این سیستم با آنچه اوپو در مورد آن اعلام کرده، دقیقا یکسان است. این میزان در صورتی مطرح می‌شود که اوپو فایند ایکس لامبورگینی، باتری کوچکی نیز ندارد و ظرفیت آن ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت بوده که البته نسبت به باتری ۳۷۳۰ میلی‌آمپر ساعتی به‌کارگرفته‌شده در نسخه‌ی معمولی اوپو فایند ایکس کمی کوچکتر است. البته باتری فاید ایکس لامبورگینی نسبت به باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ همچنان بزرگتر است.

با استفاده از سیستم دَش‌شارژ در گوشی وان‌پلاس ۶ باتری این محصول در عرض ۳۵ دقیقه از صفر تا ۶۰ درصد شارژ می‌شود و پس از آن نیز ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارید تا ۴۰ درصد باقی‌ مانده باتری این گوشی را شارژ کنید. این در حالی است که به لطف سیستم شارژ سریع اوپو، باتری گوشی فایند ایکس لامبورگینی در بازه زمانی ۳۵ دقیقه‌ای از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ خواهد شد. البته باید اشاره کنیم که پیش از معرفی سیستم Super VOOC، فناوری دش‌شارژ وان‌پلاس سریع‌ترین نمونه‌ی موجود در میان رقبا محسوب می‌شد. برای مقایسه بد نیست بدانید راهکار مورد استفاده توسط Apple برای ارائه‌ی قابلیت شارژ سریع در گوشی‌ آیفون ۱۰ این امکان را فراهم آورده تا کابران بتوانند باتری ۲۶۵۸ میلی‌آمپر ساعتی این محصول را در عرض ۳۰ دقیقه به میزان ۵۰ درصد شارژ کنند.

super vooc

فناوری Super VOOC راهکاری است که برای بهره گرفتن از آن باتری گوشی نیز باید به نحوی طراحی شده باشد تا از این تکنولوژی پشتیبانی کند. باتری گوشی Oppo Find X Lamborghini به دو سلول ۱۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تقسیم شده تا بدین ترتیب ظرفیت شارژ شدن این محصول با بهره گرفتن از خروجی ۱۰ ولتی/۵ آمپری سیستم Super VOOC تا دوبرابر افزایش یابد. لازم به ذکر است که در حین فرآیند شارژ، نه دستگاه و نه شارژر آن داغ نخواهند شد و این مورد خود یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی سیستم شارژر سریع جدید اوپو است.

متاسفانه سیستم شارژ سریع جدید اوپو فعلا فقط در تعداد انگشت‌شماری از گوشی‌های هوشمند ساخت این شرکت مورد استفاده قرار گرفته که از جمله می‌توان به گوشی آر ۱۷ پرو و فایند ایکس لامبورگینی اشاره کرد. در هر صورت، احتمالا به‌زودی شاهد به‌کارگیری این فناوری در گوشی‌های هوشمند ساخت وان‌پلاس نیز خواهیم بود.

نظر شما در مورد سیستم شارژ سریع Super VOOC اوپو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات