پلتفرم هوش مصنوعی machinify منجر به افزایش ۱۰ میلیون دلاری سرمایه‌ شرکتش شد

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی machinify که به شرکت‌ها کمک می‌کند از داده‌های جمع‌آوری‌شده‌ درآمد کسب کنند، منجر به افزایش ۱۰ میلیون دلاری این شرکت شد.
تبلیغات

این روزها شرکت‌های بسیاری داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، ولی نمی‌توانند از داده‌های جمع‌آوری‌شده به‌شکل درستی استفاده کنند. در نتیجه جمع‌آوری داده برای شرکت‌ها درآمد بیشتری به‌همراه ندارد. اگر شرکت‌ها بتوانند به داده‌ها دسترسی داشته باشید و با کمک آنها به درک و بینش جدیدی در کار برسند، بی‌شک می‌توان گفت که داده‌ها برای چنین شرکت‌هایی بسیار ارزشمند است.  

شرکت Machinify یکی از شرکت‌هایی است که به داده‌ها توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد و به‌صورت تخصصی در این حوزه وارد شده است. این شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی توانست در مرحله‌ی اول Series A توسط راهبری شرکت‌هایی همچون Battery Ventures با همکاری GV و Matrix Partners، سرمایه‌ای به ارزش حدود ۱۰ میلیون دلار جذب کند. پراسانا گان‌سان، مدیرعامل  و موسس Machinify اعلام کرد: 

ایده‌ی اصلی ما برای شرکت‌های امروزی این است که بتوانند میلیون‌ها تن داده جمع‌آوری کنند. اما اگر دقت کنید، تنها تعداد اندکی از شرکت‌ها می‌توانند از این داده‌های جمع‌آوری‌شده برای تصمیم‌‌گیری هوشمندتر جهت بهبود کارایی استفاده کنند.
هوش مصنوعی

پلتفرم معرفی‌شده از طریق شرکت Machinify، می‌تواند داده‌های خام سیستم مربوط به مشتریان سازمانی را فراهم کرده و داده‌های مربوط به بهینه‌سازی سیستم را مشخص کند. از این داده‌ها برای کسب درآمد بیشتر یا دستیابی به اهداف دیگری استفاده می‌شود. این پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی Machinify می‌داند با داده‌های جمع‌آوری‌شده چه باید انجام دهد. پراسانا گان‌سان در ادامه‌ی صحبت‌های خود اضافه کرد که این پلتفرم ماشینی با توجه به تصمیم‌گیری‌های قبلی، می‌‌تواند کار درستی را که باید انجام دهد مشخص کند. 

یک مثال خوب از نحوه‌ی استفاده‌ی شرکت‌ها از Machinify، مربوط به حوزه‌ی مراقبت‌ بهداشتی می‌شود. در این حوزه، معمولا شرکت‌ها از ابزارهایی استفاده می‌‌کنند تا دقت و سرعت را در فرآیند خود افزایش دهند. با افزایش دقت و سرعت، امکان کسب درآمد بیشتر برای شرکت‌ها فراهم می‌شود و در عین حال شرکت‌ها می‌توانند در جهت کاهش هزینه‌ها گام بردارند. آدام گوبارا، یکی از اعضای اصلی GV در بیانیه‌ای اعلام کرد:

Machinify با استفاده از نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، بر برخی مسائل مهم عملیاتی و اجرایی تمرکز ریزبینانه دارد. این نسل جدید نرم‌افزار، به‌صورتی پویا و مبتنی بر مدل‌های مختلف هوش مصنوعی و دیتابیس‌های بزرگ فعالیت می‌کند. در نتیجه نیازمند رویکردهای کاملا متفاوت است و ما معتقدیم تیم کاری Machinify و پلتفرم آنها می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا ارزش بیشتری کسب کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات