کامپیوتر جیبی Gemini، دستیار دیجیتال شخصی را در سال ۲۰۱۸ احیا می‌کند

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دستیار دیجیتال شخصی Gemini، کامپیوتر جیبی کوچکی است که می‌توان آن را با یک دست حمل و همانند یک لپ‌تاپ از آن استفاده کرد.
تبلیغات

پلنت کامپیوترز،  استارتاپ بریتانیایی در نمایشگاه CES 2018 از یک کامپیوتر جیبی کوچک به نام Gemini رونمایی کرده است. این لپ‌تاپ کوچک یاد‌آور دستیارهای دیجیتال قدیمی (PDA) در دوران پیش از گوشی‌های هوشمند است. Gemini یک دستگاه اندرویدی تاشو با نمایشگری عریض با نسبت تصویر ۱۸:۹ و وضوح تصویر فول اچ‌دی و یک صفحه‌کلید فیزیکی کوچک است. این دستگاه همچنین از پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای مدیاتک هلیو X27، چهار گیگابایت حافظه‌ی رم، باتری ۴۲۲۰ میلی‌آمپر ساعت و دو درگاه یواس‌بی نوع C بهره می‌گیرد و  ضخامت آن ۱۵.۱ میلی‌متر و وزن آن ۳۰۸ گرم است. این گجت در دو مدل مختلف مجهز به وای‌فای و شبکه‌ی نسل چهارم موبایل (LTE) عرضه می‌شود. Gemini در بخش نرم‌افزار، دو سیستم‌عامل اندروید نسخه‌ی ۷.۱ و دبیان لینوکس را به‌صورت جداگانه اجرا می‌کند.

Gemini PDA
Gemini PDA
Gemini PDA
Gemini PDA
Gemini PDA
Gemini PDA
Gemini PDA

همان‌طور که در تصاویر مشخص است، این دستگاه با صفحه‌کلید فیزیکی قابل حمل‌ خود، مناسب افرادی است که به لپ‌تاپ‌های کوچک جیبی علاقه‌مند هستند. هرچند تایپ کردن با کلید‌های کوچک آن تجربه‌ی یک لپ‌تاپ بزرگ را به همراه ندارد؛ اما می‌تواند از صفحه‌کلید مجازی گوشی‌های هوشمند عملکرد بهتر و دقیق‌تری داشته باشد و مهم‌تر از همه می‌توان آن را به‌سادگی جابه‌جا کرد. Gemini به‌زودی از طریق وب‌سایت ایندی‌گوگو و با قیمت ۳۹۹ دلار قابل سفارش خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات