سن دیسک از کوچک‌ترین فلش مموری یک ترابایتی USB-C در CES رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سن‌دیسک در نمایشگاه CES 2018، از نمونه‌ی اولیه‌ی یک فلش مموری یواس‌بی نوع C با ظرفیت ذخیره‌سازی یک ترابایت رونمایی کرد.
تبلیغات

هرساله در نمایشگاه CES، در بین تمام تلویزیون‌ها، لپ‌تاپ‌ها و گجت‌ها رقابت بی‌پایانی بر سر اینکه کدام یک می‌تواند مجهز به حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتری باشد، در جریان است. در نمایشگاه امسال، سن‌دیسک از نمونه‌ی اولیه‌ی حافظه‌ی فلشی رونمایی کرده که قرار است کوچک‌ترین فلش مموری یک ترابایتی یواس‌بی C دنیا باشد.

 این فلش مموری حجیم‌ترین حافظه‌ی فلشی که تاکنون دیده‌ایم، به شمار نمی‌رود؛ زیرا سال گذشته کینگستون از حافظه‌ی فلش ۲ ترابایتی DataTraveler Ultimate GT رونمایی کرده بود؛ بااین‌حال محصول سن‌دیسک از ظاهر بهتری برخوردار است و با وجود آنکه فعلا تنها یک نمونه‌ی اولیه محسوب می‌شود؛ اما در مقایسه با فلش مموری بدقواره‌ی کینگستون از اندازه‌ی کوچک‌تر و جمع‌وجورتری برخوردار است. علاوه بر این، حافظه‌ی فلش سن‌دیسک به‌جای بهره‌گیری از رابط استاندارد یواس‌بی ۳.۰، از رابط یواس‌بی نوع C پشتیبانی می‌کند؛ بدین معنی که علاوه بر کامپیوتر، اتصال مستقیم آن به گوشی‌های اندروید و انتقال داده به آن‌ها نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

SanDisk 1T USB-C flash drive

این فلش مموری تنها یک نمونه‌ی اولیه است و هنوز هیچ قیمت یا تاریخ عرضه‌‌ای برای آن معین نشده است. بااین‌حال، باتوجه‌به اینکه رنج قیمت یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD یک ترابایتی یواس‌بی نوع C، تقریبا ۳۵۰ دلار است؛ احتمال نمی‌رود محصول سن‌دیسک با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای روانه‌ی بازار شود.

 مشخصات هارد، اس اس دی و قیمت کارت حافظه و قیمت فلش مموری را در بخش محصولات زومیت مشاهده کنید؛ مقایسه قیمت اس اس دی و هارد دیسک در معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی، گالری تصاویر و مقایسه مشخصات فنی از جمله سرعت‌ها در این بخش دراختیار کاربران قرار گرفته است.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات