خیز بلند هیوندای برای پیشتازی در دنیای تکنولوژی‌های نوین خودرویی

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
هیوندای برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای تبدیل شدن به پیشتاز فناوری در دنیای خودرو دارد.
تبلیغات

با تغییر و تحولات گسترده‌ی صنعت خودروسازی، هیوندای برنامه‌ی گسترده‌ای برای پیشتازی در حوزه‌ی خودروهای هوشمند و خودران دارد. سیونگ هو هوانگ، مدیر ارشد بخش خودروی هوشمند هیوندای، در جریان نمایشگاه CES 2018 از اهداف غول خودروسازی کره‌ی جنوبی برای جبران فاصله و پیشتازی در دنیای خودروسازی و فناوری‌های نوین این صنعت سخن گفت. وی در این خصوص اعلام کرد:

با عصر جدید فناوری در صنعت خودروسازی، هیوندای تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا به‌عنوان پیشتاز فناوری در دید خریداران باشد، نه شرکتی متوسط. ما برنامه‌های گسترده‌ای برای ارتباط خودرو‌ها داریم و باید شرکت پیش‌روی جهانی در این حوزه باشیم.در حوزه‌ی فناوری‌های نوین، هیوندای بسیار بابرنامه و قاطع عمل می‌‌کند و بلافاصله به توسعه و استفاده از آن‌ها در محصولات خود می‌پردازد. در بخش قیمتی نیز همچنان به استراتژی قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی محصولات خود ادامه خواهیم داد. 
هیوندای هوشمند

یکی از بخش‌هایی که هیوندای به‌صورت فعال مشغول توسعه‌ی آن‌ است، اتصال خودروها به یکدیگر است. با این فناوری خودروها با استفاده از شبکه‌ی موبایل به یکدیگر متصل خواهند بود و در کنار امکان دریافت بروزرسانی، یکدیگر را از شرایط محیطی و وضعیت جاده و ترافیک مطلع می‌‌کنند. هوانگ در رابطه با استراتژی هیوندای در این زمینه گفت:

ما می‌توانیم تصویری مبهم از آینده برای خود رسم کنیم. اما فناوری‌های آینده واضح نیستند و این موضوع مشاهده‌ی آینده‌ی دور را بسیار سخت می‌کند. در شاخه‌ی ICT، تخمین‌های بلندمدت عموما دقیق نیستند. اما در حال حاضر می‌توان تصویری از آینده‌ی صنعت خودروسازی ترسیم کرد؛ جایی که خودروها باید امکان مدیریت و تعمیر از راه دور داشته باشند. هم‌چنین توانایی حرکت خودکار آن‌ها می‌‌تواند راحتی بیشتری برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. تمامی اهداف بالا با اتصال خودروها، خانه‌ها و شهرها به یکدیگر ممکن می‌شوند.سرویس و عیب‌یابی خودروهای هوشمند و متصل به شبکه، هدفی قدیمی در استراتژی‌های هیوندای است. هر سرویس و قابلیت جدیدی، تغییراتی در قیمت نهایی برای کاربران به همراه خواهد داشت. این در حالی است که انتظار کاربران برای تجهیز به فناوری‌های پیشرفته بسیار بالا است؛ اما آمادگی افزایش قیمت را ندارند. هیوندای در صدد است توازنی بین استفاده از فناوری‌های نوین و قیمت مصرف‌کننده ایجاد کند.
هیوندای هوشمند

درحالی‌که انتظار استفاده‌ی خودروها از پردازنده‌ و فناوری‌های نوین انویدیا، اینتل و AMD می‌رود، هیوندای در نظر دارد با استفاده از سخت‌افزار فعلی خود کاربری‌های جدیدی ایجاد کند. درست مانند استراتژی شرکت‌های تولید‌کننده‌ی کامپیوتر و سخت‌افزار که عموما برپایه‌ی سخت‌افزاری یکسان و سیستم‌عامل ویندوز توسعه یافته‌اند اما تفاوت‌های بسیاری دارند. مدیر ارشد هیوندای در این خصوص گفت:

اگر هر یک از شرکت‌ها از راه‌ حل و فناوری یکسانی استفاده کنند، نتیجه‌ی نهایی بسیار مشابه خواهد بود. اما آن‌ها از پردازنده‌ و فرم‌ور یکسان در قدم اول بهره می‌برند و در ادامه کاربری‌های خاص خود را برای تغییر توسعه می‌دهند. در نتیجه محصولات هر برند شخصیت و رفتار متفاوتی از جنبه‌های مختلف خواهند داشت؛ درست مانند استراتژی‌ شرکت‌های کامپیوتری.
هیوندای نکسو / Hyundai Nexo

انتظار می‌رود فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ی هیوندا به‌زودی در خودروهای جنسیس، برند لوکس این شرکت به کار گرفته شوند و در ادامه به محصولات هیوندای و کیا راه پیدا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات