اینتل با خودروسازان از فراری تا نیسان برای تجهیزات خودروهای خودران همکاری می‌کند

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
اینتل همکاری گسترده‌ای با خودروسازان مطرح دنیا شامل بی‌ام‌و، نیسان، فولکس‌واگن و فراری آغاز کرده است تا فناوری خودروهای خودران را توسعه دهد.
تبلیغات

کرانیچ، مدیرعامل اینتل، در نطق اصلی خود در CES 2018 اعلام کرد که اینتل با همکاری شرکای خودروساز خود در تلاش برای توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با خودروهای خودران است. استودیو اینتل نیز شریک تجاری کمپانی رسانه‌ای پارامانت پیکچر شده است. 

اینتل به کمک خودروسازان مطرح دنیا در تلاش است تا نفوذ خود را بین خودروسازان گسترش دهد و فناوری‌های هوش مصنوعی اینتل را وارد بازار خودروها کند. از مهم‌ترین فناوری‌هایی که اینتل در حال توسعه‌ی آن است می‌توان به Mobileye-base mapping یاد کرد که به خودروهای خودران کمک می‌کند تا مسیریابی کنند. اینتل همچنین همکاری تازه‌ای با SAIC Motor و NavInfo شروع کرده است تا سرویس نقشه‌ی جمع‌سپاری خود را در چین گسترش دهد. 

کرانیچ همچنین اعلام کرد که استودیو اینتل با پارامانت پیکچر همکاری می‌کند تا نسل بعدی داستان‌سرایی مجازی را از طریق فناوری‌های واقعیت مجازی ارائه کند. استودیو اینتل حجم انبوهی از ویدیوها و تجهیزات مرتبط با آن را در اختیار دارد. 

اینتل در CES 2018

اینتل همچنین درباره‌ی خودروهای خودران اعلام کرد که ۲ میلیون خودرو از بی‌ام‌و، نیسان و فولکس‌واگن از فناوری Mobileye Road Experience Managment یا REM برای جمع‌آوری اطلاعات به روش جمع‌سپاری استفاده می‌کنند تا نقشه با جزئیات بسیار زیاد و هزینه‌ی پایین ایجاد شود. با این روش نقشه مدام در حال به‌روزرسانی و کسب اطلاعات آنی از طریق کاربران است. 

کمپانی SAIC نیز در چین نسبت به توسعه‌ی خودرو با فناوری Mobileye در سطوح ۳، ۴ و ۵ اقدام کرده است. سطوح، نشان‌دهنده‌ی درجه‌ی خودرانی خودروها هستند؛ به‌عنوان مثال خودروهای سطح ۴ می‌توانند بدون تعامل با انسان رانندگی کنند و سطح ۵ برای خودروهایی است که حتی به حضور انسان در جاده نیاز ندارد. 

اینتل همچنین اطلاعاتی در‌باره‌ی سخت‌افزار پلتفرم خودروهای خودران خود ارائه کرد که در آن ترکیبی از پردازنده‌های سری اتم این شرکت با تراشه‌های Mobileye EyeQ5 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

مدیرعامل اینتل با نگاهی به آینده‌ی محاسبات در کامپیوترها، گفت اینتل تحقیقات خود در پردازش عصبی را تا جایی پیش برده است که نوع جدیدی از معماری محاسباتی شکل بگیرد که مانند مغز انسان، محیط پیرامون را مشاهده کند، یاد بگیرد و حتی مانند مغز انسان درک کند. اینتل تراشه‌ی اولیه‌ی این مدل را نیز با نام Loihi تولید کرده است که اواخر امسال در اختیار شرکای تجاری این شرکت قرار می‌گیرد. 

اقدام مهم بعدی اینتل توسعه سیستم‌های پردازش کوانتومی است. آن‌ها اولین تراشه‌ی مبتنی بر این نوع پردازش را با نام Tangle Lake در اختیار شریک تحقیقاتی خود QuTech قرار خواهند داد. در پردازش کوانتومی به شکل خارق‌العاده‌ای پردازش موازی روی دستورات انجام می‌شود که در صورت به نتیجه رسیدن آن، سرعت پردازش نسبت به روش‌های فعلی، تغییرات عظیمی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات