داک لپ‌ تاپ میرابوک با صفحه‌ نمایش ۱۳ اینچی، ماه می عرضه خواهد شد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس اعلام تیم سازنده، میرابوک که نقش یک داک برای استفاده از گوشی‌ هوشمند به‌عنوان رایانه‌ شخصی را ایفا می‌کند؛ در ماه می عرضه خواهد شد.
تبلیغات

حدوداً یک‌ سال از معرفی اولین نمونه از داک لپ‌تاپ میرابوک برای گوشی‌های هوشمند گذشته است. تیم‌ توسعه‌دهنده در ماه آوریل ۲۰۱۷، یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی راه‌اندازی کرد و اکنون Miraxess آماده است تا میرابوک را در ماه می ۲۰۱۸ عرضه کند.

شرکت سازنده، نمونه‌ی نزدیک به نسخه نهایی میرابوک را در نمایشگاه CES 2018 در لاس وگاس به نمایش گذاشته است. این داک، ظاهری مانند یک لپ‌تاپ دارد؛ اما قدرت پردازشی آن توسط گوشی‌ هوشمند تأمین خواهد شد.  

میرابوک به نمایشگر مات ۱۳ اینچی با رزولوشن Full HD مجهز شده است و تاچ‌پد، صفحه‌کلید، درگاه HDMI و درگاه USB دارد. ضخامت ۶.۳ اینچی (۱۶ سانتی‌‏متر) و وزن ۲.۸ پوندی (۱.۲ کیلوگرم)، میرابوک را به محصولی سبک و نازک تبدیل خواهد کرد. همان‌طور که گفته شد، این وسیله فاقد حافظه‌ی رم، فضای ذخیره‌سازی، پردازنده و سیستم‌‌عامل است و از گوشی‌ هوشمند استفاده می‌‏کند.

میرابوک

کافی است گوشی‌ هوشمندتان را از طریق یک کابل یواس‌بی نوع C به داک متصل کنید؛ سپس خواهید توانست برنامه‌های اندروید دلخواه خود را با تجربه‌ای نزدیک به لپ‌تاپ اجرا کنید. ضمن اینکه تغییر مکان یا اندازه‌ی پنجره‌ی مربوط به هر برنامه مانند سیستم‌عامل ویندوز، امکان‌پذیر است.

به دلیل برخورداری این دستگاه از صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی، صفحه‌کلید و تاچ‌‏پد، می‌توانید برنامه‌های مختلف نظیر ورد مایکروسافت یا نسخه اندروید مروگر کروم و فایرفاکس را روی میرابوک اجرا کنید و از آن‌ها لذت ببرید. باید توجه داشته باشید که داک شرکت Miraxess، فاقد سیستم‌عامل است و هرآنچه نمایش داده می‌شود؛ مربوط به سیستم‌عامل اندروید است. بنابراین نباید انتظاراتی در حد و اندازه‌ی یک رایانه‌ی ویندوزی از میرابوک داشته باشید.

برای استفاده از داک میرابوک که صفحه‌نمایش فول اچ‌دی دارد، گوشی‌ هوشمند شما باید از خروجی DisplayPort پشتیبانی کند. شرکت سازنده، این محصول را با گوشی‌های هوشمندی نظیر گلکسی اس ۸ سامسونگ، میت ۱۰ هواوی، ریزر فون و لومیا ۹۵۰ مایکروسافت سازگار اعلام کرده است. Miraxess ادعا می‌کند که برخی از گوشی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند از آن‌ها در حالت اتصال به میرابوک استفاده کنید؛ این در حالی است که تعدادی مدل‌ها از این قابلیت پشتیبانی نخواهند کرد.

شرکت Miraxess، تنها سازنده‌ای نیست که روی چنین محصولی کار می‌کند. با این‌ وجود، تیم سازنده مدعی است که از نظرات منتقدان در نمایشگاه CES برای طراحی میرابوک استقبال خواهد کرد و امیدوار است که بتواند مشخصات و طراحی این محصول را برای عرضه در ماه می، نهایی کند.

لوگو CES

  پوشش اختصاصی زومیت از

یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فناوری جهان

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات