آیوتاترکس معرفی شد؛ جدیدترین عضو خانواده‌ اسکوتر برقی

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
آیوتاترکس جدید‌ترین نوع اسکوتر برقی است که در کنار طراحی کوچک و امکان حمل آسان، قابلیت‌های متعدد زیادی به همراه دارد.
تبلیغات

نمایشگاه CES یکی از بهترین رویداد‌ها برای معرفی گجت‌های مختلف و جذاب حوزه‌های مختلف است. یکی از این گجت‌ها اسکوترهای برقی است که هرساله در CES شاهد رونمایی انواع جدیدی از آن هستیم.

قطعا با هاوربورد و اسکوتر‌های برقی خود‌تعادلی که طی چند سال گذشته به محبوبیت زیادی دست یافته‌ و فروش بالایی نیز تجربه‌ کرده‌اند، آشنایی دارید. اما آیا با تک‌چرخ‌های برقی و خودتعادلی نیز آشنایی دارید؟ شین چن (Shane Chen)‌ نابغه‌ای است که هر دو وسیله‌ی نامبرده را اختراع کرده است. وی در تازه‌ترین فعالیت خود و در نمایشگاه CES 2018 از وسیله‌ی حمل‌و‌نقل انفرادی و کوچکی رونمایی کرده است که آیوتاترکس (IOTAtrax) نام دارد.

IOTAtrax را می‌توان ترکیبی از دو اختراع پیشین چن دانست. این وسیله درست مانند هاوربورد‌ از دو چرخ بهره می‌برد؛ ولی اکنون چرخ‌ها به جای قرارگیری در طرفین وسیله، مانند تک‌چرخ‌ها (SoloWheel) در بخش میانی بین محل قرارگیری پای سرنشین تعبیه شده‌اند. چن این ترکیب را حالتی بین نمونه‌های پیشین می‌داند. این در حالی است که کارشناسان در آزمایش‌‌های اولیه به تجربه‌ی کاربری بهتر آن در مقایسه با دیگر مکانیزم‌های تولیدشده اذعان کردند.

با توجه به نحوه‌ی طراحی آیوتاترکس، این وسیله اکنون بسیار جمع‌و‌جورتر از هاوربورد‌های موجود در بازار است. کاربران می‌‌توانند پد‌های قرارگیری پاها (چن این بخش‌ها را بال می‌نامد) را ببندند و آن را به‌راحتی حمل کنند. دستگیره‌ی مخصوصی نیز در بالای دستگاه برای این امر تعبیه شده است.

آیوتاترکس IOTATrax

آیوتاترکس به لطف تجهیز به دو چرخ، بسیار پایدارتر از تک‌چرخ‌هایی است که تا به حال به بازار عرضه شده‌اند. حفظ تعادل روی این دستگاه برای کاربران راحت‌تر است. البته فراهم کردن امکان کنترل راحت آیوتا به‌راحتی محقق نشده است. به گفته‌ی چن، چرخ‌های این دستگاه با یکدیگر در تعامل هستند و هنگام گردش در زاویه‌ی خاصی قرار می‌گیرند تا عملیات چرخش و حفظ تعادل سرنشین به‌خوبی حفظ شود. هم‌چنین در پیچ‌ها، چرخ‌ها با سرعت متفاوتی می‌چرخند که برای محقق شدن این امر، چِن دیفرانسیل کاملا جدید و بدون چرخ‌دنده‌ را توسعه داده است. مجموع مکانیزم‌های به‌کاررفته در آیوتا باعث شده است تولید یا به معنای دیگر کپی کردن این طرح توسط سازنده‌های دیگر امری دشوار باشد.

آیوتاترکس یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌های حمل و نقل انفرادی کاربران است که طی چند سال اخیر به تولید رسیده‌اند. طراحی سبک و قابل حمل، قابلیت طی مسیر بیشتر با هر بار شارژ و حفظ تعادل راحت‌تر، تنهای بخشی از مشخصه‌های جدید‌ترین اختراع شین چن است که احتمال موفقیت آن را تقویت می‌کند. آیوتاترکس از انتهای ماه فوریه (بهمن‌ ماه) با قیمت ۵۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. در صورتی که به این محصول علاقه‌مند هستید، می‌توانید هم‌اکنون یکی از آن‌ها را با قیمت ۴۹۹ دلار پیش‌خرید کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات