دی لینک از روتر با پشتیبانی از استاندارد 802.11ax رونمایی کرد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
دی لینک در نمایشگاه CES 2018 از روتر جدیدی با پشتیبانی از فناوری 802.11ax رونمایی کرد تا سرعت انتقال اطلاعات در شبکه‌ی وای-فای به ۱۱ هزار مگابیت در ثانیه برسد.
تبلیغات

فناوری 802.11ax یک گام بزرگ و مهم در افزایش سرعت انتقال اطلاعات در شبکه‌های Wi-Fi است. در این استاندارد سرعت انتقال اطلاعات بیشتر می‌شود و علاوه بر مدیریت بهتری روی فایل‌های بزرگ‌تر انجام می‌شود. این استاندارد به‌زودی در اکثر روترهای خانگی و اداری به کار گرفته می‌شود. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که اتحادیه‌ی وای-فای هنوز ساختار و استانداردهای 802.11ax را نهایی نکرده است و تا سال آینده نمی‌توان انتظار عرضه‌ی محصولات سازگار با 802.11ax را داشت. 

از طرفی حتی اگر روترها امسال به فناوری 802.11ax مجهز شوند باز هم لپ‌تاپ‌ها، کامپیوترهای شخصی، موبایل‌ها و دیگر ابزارهای متصل به شبکه‌ی وای-فای از این فناوری پشتیبانی نمی‌کنند و باید یک‌ سال صبر کرد تا این فناوری به مرور در ابزارها به کار گرفته شود. 

به هر حال دی‌-لینک دو روتر AX6000 Ultra Wi-Fi و tri-band AX11000 Ultra Wi-Fi Router را به نمایشگاه CES 2018 آورده است تا نشان دهد پیش از باقی رقبا توسعه‌ی روترهای مبتنی بر این فناوری را شروع کرده است.

روی کاغذ هر دو روتر سرعت انتقال اطلاعات در شبکه‌ی بی‌سیم را به اعداد و ارقام رؤیایی می‌رسانند. در روتر AX6000 سرعت انتقال اطلاعات به ۶۰۰۰ مگابیت در ثانیه می‌رسد و در AX11000 این سرعت به حداکثر ممکن یعنی ۱۱ هزار مگابیت در ثانیه افزایش می‌یابد. 

دی-لینک می‌گوید آمادگی عرضه این محصولات در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ را دارد؛ اما هنوز قیمتی برای این روترها اعلام نکرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات