چراغ کازمو هنگام زمین خوردن دوچرخه‌سوار دیگران را مطلع می‌کند

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
استارتاپ Cosmo چراغ هوشمندی تولید کرده است که هنگام زمین خوردن دوچرخه‌سوار موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کند.
تبلیغات

دوچرخه سواری می‌تواند در عین مفرح بودن بسیار خطرناک باشد؛ مخصوصا اگر هنگام شب یا در مناطق شلوغ شهری به این کار بپردازید. به همین دلیل استارتاپی به اسم Cosmo Connected در حال کار روی چراغ هوشمندی است که به پشت کلاه دوچرخه‌سواری متصل می‌شود. این چراغ دارای چهار LED قرمز و چهار ال‌ای‌دی زردرنگ با چینشی بیضی‌شکل است. این چراغ‌ها به‌صورت پیش‌فرض همیشه روشن هستند تا در تاریکی برای صاحبان سایر وسایل نقلیه قابل رؤیت باشید. شتاب‌سنجی که در داخل این گجت تعبیه شده است متوجه ترمز گرفتن و کاهش سرعت شما می‌شود و با تابش نوری شدیدتر، رانندگان یا عابران را از این اتفاق باخبر می‌کند.

چراغ دوچرخه‌ی کازمو با یک اپلیکیشن موبایل همراه است. در این اپلیکیشن می‌توانید فلش زدن به معنی وضعیت اضطراری و راهنما زدن به چپ و راست را فعال کنید. همچنین ریموت کنترلی برای این چراغ در نظر گرفته شده است که روی فرمان دوچرخه بسته می‌شود. علاوه بر این می‌توانید قبل از حرکت مسیر خود را مشخص کنید تا با استفاده از GPS، به‌محض رسیدن به محل گردش به راست یا چپ چراغ راهنما به‌صورت خودکار فعال شود.

چراغ هوشمند کازمو

بر اساس ادعای Cosmo Connected، شتاب‌سنج دستگاه افتادن دوچرخه‌سوار را نیز تشخیص می‌دهد و متعاقبا دوستان و خانواده‌ی فرد را از این موضوع مطلع می‌کند.

چراغ هوشمند دوچرخه‌ی کازمو قرار است در ماه سپتامبر به قیمت ۶۰ دلار عرضه شود. این محصول نسخه‌ی جدید Cosmo moto است که برای موتورسواران طراحی شده و نوامبر سال گذشته از طریق کیک‌استار جذب سرمایه کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات