انویدیا از تلویزیون ۶۵ اینچی 4K‌ برای گیمرها رونمایی کرد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا در جریان برگزاری کنفرانس خود در CES 2018 با همکاری ایسر، ایسوس و اچ‌پی، از نمایشگری با سایز ۶۵ اینچی برای انجام بازی رونمایی کرد.
تبلیغات

اگر از مانیتورها و نمایشگرهای مخصوص بازی با سایز کوچک خسته شده‌اید، بهتر است اخبار و اطلاعات مربوط به نمایشگر جدید معرفی‎شده توسط انویدیا را دنبال کنید. انویدیا ساعاتی پیش و در جریان برگزاری CES 2018 از محصولی جدید با همکاری کمپانی‌های ایسوس، انویدیا و اچ‌پی رونمایی کرد. انویدیا نمایشگر جدید ۶۵ اینچی خود را با نام Big Format Gaming Display رونمایی کرده است که به‌اختصار BGFD خوانده می‌شود.

هدف از تولید این محصول ایجاد پلتفرمی برای تولید نمایشگرهای بزرگی است که با رزولوشن 4K و فرکانس ۱۲۰ هرتز در کنار پشتیبانی از فناوری HDR، از تکنولوژی G-Sync این کمپانی نیز پشتیبانی کنند و تصاویری پویا را در زمان انجام بازی در اختیار کاربران قرار دهند. ضمنا باید به این نکته اشاره کرد که این نمایشگر از پلتفرم شیلد انویدیا که مبتنی بر اندروید است نیز پشتیبانی می‌کند که در واقع یک سرویس استریم است. با توجه به اینکه سرویس استریم مبتنی بر اندروید است، شاهد حضور گوگل اسیستنت به‌عنوان دستیار صوتی هوشمند در این گجت هستیم.

انویدیا اعلام کرده است که ترکیب تمام فناوری‌های مورد اشاره باعث می‌شود تجربه‌ی انجام بازی‌ توسط کاربران در چنین نمایشگرهایی بسیار ایده‌آل باشد. برای استفاده از این نمایشگر 4K با سایز ۶۵ اینچ، احتمالا کاربران نیازمند کارت گرافیک مبتنی بر پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 1080 هستند که قیمت چندان پایینی ندارد.

از دیگر اطلاعات فنی ارائه‌شده توسط انویدیا در رابطه با این نمایشگر باید به پشتیبانی از روشنایی ۱۰۰۰ نیت در کنار طیف رنگ DCI-P3 اشاره کرد. انویدیا اعلام کرده است که با استفاده از نمایشگر جدید، گیمرها می‌توانند بدون تأخیر بازی‌ها را به‌راحتی انجام دهند.

هنوز اطلاعاتی در رابطه با قیمت و زمان عرضه‌ی این محصول به میان نیامده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات