هوشمندسازی مدارس تا سال ۱۴۰۰

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، طی همکاری وزارت ارتباطات با آموزش و پرورش، مدارس کل کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ هوشمند می‌شوند.
تبلیغات

موضوع هوشمندسازی مدارس در کل کشور طی ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شده و در این زمینه، مرکز ملی فضای مجازی کشور نیز موظف به تدوین مصوبه برای تصویب در شورای عالی فضای مجازی است.

در این برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده است که با رعایت مصوبات شورای عالی فضای مجازی و با همکاری وزارت آموزش و پرورش نسبت به هوشمند‌سازی مدارس اقدام کند.

در این صورت باید امکان دسترسی الکترونیکی به کتب درسی، کمک آموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازی‌های رایانه‌ای آموزشی، استعدادسنجی و آموزش مهارت‌های حرفه‌ای برای دانش آموزان فراهم شود.

همچنین ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه، ارائه‌ی مهارت‌های فنی و اجتماعی به‌صورت رایگان را برای تمامی دانش‌آموزان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ تکلیف کرده است.

موضوع این ماده از برنامه ششم، در اولویت‌های تصویب شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته و قرار است به‌زودی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای آموزشی نیز آیین‌نامه‌ای مصوب شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات