اسپاتیفای با ۱۴۰ میلیون کاربر فعال ابتدای سال ۲۰۱۸ وارد بازار سهام می‌شود

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
منابع نزدیک گزارش داده‌اند که اسپاتیفای در حال انجام اقدامات مورد نیاز برای عرضه‌ی عمومی سهام خود طی سال ۲۰۱۸ در تالار بورس نیویورک است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد اسپاتیفای در سال ۲۰۱۸ وارد تالار بورس خواهد شد و سهام خود را عرضه خواهد کرد. اسپاتیفای در حال حاضر به‌عنوان بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی شناخته می‌شود؛ چراکه این سرویس بیش از ۷۰ میلیون مشترک دارد که ماهانه آبونمان تعیین‌شده برای اسپاتیفای را پرداخت می‌کنند. آخرین آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد که از این تعداد بیش از نیمی آبونمان ماهیانه برای استفاده از تمام قابلیت‌های اسپاتیفای را پرداخت می‌کنند. 

البته باید به این نکته اشاره کرد که اسپاتیفای برای عرضه‌ی اولیه سهام خود از روش DPO به جای IPO‌ استفاده خواهد کرد که آزادی عمل بیشتری به سرمایه‌گذاران، فروشندگان سهام می‌دهد تا بدون وجود واسطه اقدام به معامله کنند.

ارزش اسپاتیفای بیش از ۱۹ میلیارد دلار تعیین شده است. بر اساس اسناد ثبت‌شده توسط اسپاتیفای در کمیسیون بورس و اوراق بهادار، این استارتاپ برای عرضه‌ی سهام خود طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی کرده است. اسپاتیفای را باید یک کسب و کار موفق در حوزه‌ی موسیقی بدانیم. همانطور که می‌دانید، با ظهور اینترنت و پیشرفت روزافزون گوشی‌های هوشمند، کاربران تمایل کمتری برای خرید موسیقی به‌صورت سنتی دارند و از این‌رو فروش سی‌دی بسیار کاهش پیدا کرده است. در مقابل سرویس‌هایی نظیر پاندورا نیز با مشکلاتی برای جذب کاربر و درآمدزایی دست و پنجه نرم‌ می‌کنند. اما اسپاتیفای موفق شده است با روش‌های نوآورانه، بیش از ۶۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه را مجاب به پرداخت حق اشتراک استفاده از این سرویس کند.

استارتاپ سوئدی اسپاتیفای با وجود رقبایی نظیر اپل، آمازون و گوگل، همچنان به‌خوبی در مسیر رشد حرکت می‌کند. پس از عقد قرارداد همکاری با سه استودیوی بزرگ حوزه‌ی موسیقی، تلاش‌های اسپاتیفای برای ورود به تالار بورس بیش از پیش افزایش پیدا کرد و بسیاری از ورود اسپاتیفای به تالار بورس در آینده‌ی نزدیک خبر دادند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات