سامسونگ با پیشی گرفتن از اینتل بزرگترین تولیدکننده‌ تراشه‌ جهان شد

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار سود سالیانه‌ی سامسونگ در سال ۲۰۱۷ مشخص شد که این شرکت به ۲۵ سال صدرنشینی اینتل در بازار تراشه‌ها پایان داده است.
تبلیغات

سامسونگ با ارائه‌ی گزارش مالی پایان سال ۲۰۱۷، به ۲۵ سال حکمرانی اینتل در عرصه‌ی فروش تراشه‌ پایان داد.

بخش تراشه‌ی غول کره‌ای دنیای فناوری که همواره درآمدزایی خوبی برای این شرکت داشته، در سال ۲۰۱۷ به میزان ۶۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است و در نتیجه از درآمد ۶۲.۸ میلیاردی اینتل در سال گذشته پیشی گرفت. با اینکه سال گذشته، اینتل موفق به رکوردشکنی فروش خود در تمام دوره‌ها شد و افزایش شش درصدی فروش سالیانه‌ی خود را جشن گرفت، نتوانست مانع کسب رتبه‌ی اول فروش تراشه توسط سامسونگ شود. به گزارش بلومبرگ، اینتل از سال ۱۹۹۲ این رتبه را در اختیار داشت سال گذشته پس از ۲۵ سال آن را به سامسونگ واگذار کرد.

سامسونگ پیش‌تر در سود فصلی از اینتل پیشی گرفته بود؛ اما این بار در سود سالیانه نیز این شرکت را پشت سر گذاشته است.

صدرنشینی سامسونگ تا حد زیادی مرهون فعالیت بالای این شرکت در حوزه‌ی موبایل و به‌طور خاص تراشه‌های حافظه است که بخش بسیار مهمی از گوشی‌های موبایل را تشکیل می‌دهد. در سوی دیگر، تراشه‌های اینتل در حدود ۹۰ درصد از رایانه‌های دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما این شرکت از بازار پررونق موبایل تقریبا جا مانده است.

در مجموع، تجارت سامسونگ سال گذشته از درآمد ۲۲۵ میلیارد دلاری خود، سود سالیانه‌ای برابر با ۵۰.۷ میلیارد دلار ثبت کرده است. در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷، درآمد این شرکت ۶۲ میلیارد دلار اعلام شده که ۱۴ میلیارد دلار آن سود عملیاتی بوده است.

سامسونگ و اینتل

مبالغ فوق هرچند سود بیشتری نسبت به سال گذشته را برای سامسونگ رقم زده‌اند؛ اما درآمد کمتری را نشان می‌دهند. درآمد خالص بخش تجارت موبایل سامسونگ در مقایسه‌ی فصلی با سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته ۳.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

با نگاهی به برنامه‌های سامسونگ در سال ۲۰۱۸، این شرکت اذعان داشته است که قصد دارد تولید تراشه‌های خود را با تمرکز بر سرویس‌های ابری، هوش مصنوعی و اتومبیل‌های خودران افزایش دهد. در بخش گوشی‌های هوشمند که سامسونگ بخش زیادی از شهرت خود را مدیون آن است، این شرکت قصد دارد به‌کارگیری جدیدترین فناوری‌ها مثل نمایشگرهای انعطاف‌پذیر را دارد و همچنین گفته است که به توسعه‌ی دستگاه‌های هوشمند با تمرکز بر دستیار صوتی اختصاصی خود یعنی بیکسبی و فناوری 5G ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات