کانن به بالاترین میزان سوددهی طی یک دهه اخیر می‌رسد

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کانن به‌ لطف در پیش‌ گرفتن سیاست افزایش تنوع محصولات، در سال ۲۰۱۸ به بالاترین میزان سوددهی طی یک دهه‌ی اخیر دست خواهد یافت.
تبلیغات

کانن امروز اعلام کرد که برای سال ۲۰۱۸، افزایش ۲۷ درصدی سود عملیاتی را پیش‌بینی می‌کند که به‌ لطف این رشد، میزان سوددهی این شرکت به بالاترین میزان خود طی یک دهه‌ی اخیر خواهد رسید. گفته می‌شود که افزایش سوددهی کانن به‌دلیل تلاش‌های این شرکت جهت گسترش دامنه‌ی فعالیت‌ها و کاهش تمرکز بر محصولاتی همچون دستگاه‌ کپی و دوربین‌ است.

بر اساس پیش‌بینی‌ کانن، سود عملیاتی این شرکت در سال ۲۰۱۸ از ۳۳۱.۵ میلیارد ین (۳.۰۷ میلیارد دلار) در سال گذشته به ۴۲۰ میلیارد ین (۳.۹ میلیارد دلار) افزایش خواهد یافت و بدین ترتیب، ژاپنی‌ها برای دومین سال متوالی، افزایش در میزان سوددهی را تجربه خواهند کرد. رقم پیش‌بینی‌شده توسط کانن، از میزان سود تخمینی ۳۷۶.۱۹ میلیارد ینی ۲۰ تحلیل‌گر اقتصادی مؤسسه‌ی تامسون رویترز نیز پیشی می‌گیرد.

در حال حاضر برای طیف گسترده‌ای از کاربران، دوربین‌های کامپکت با نرخ فزاینده‌ای در حال جایگزین‌ شدن با گوشی‌های هوشمند هستند؛ از این‌رو کانن درصدد گسترش محصولات خود برای مشتریان سازمانی است. ژاپنی‌ها برای دستیابی به چنین هدفی، طی چند وقت اخیر شرکت سوئدی فعال در زمینه‌ی سیستم‌های نظارتی ویدیویی موسوم به AXIS و شرکت تولیدکننده‌ی دستگاه‌ سی‌تی اسکن و تجهیزات سونوگرافی Toshiba Medical Systems را تصاحب کرده‌اند.

خاطرنشان می‌کنیم که یکی دیگر از دلایل افزایش میزان سوددهی کانن، بالا رفتن نرخ تقاضای پنل‌ OLED برای گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود؛ این مسئله، سفارش‌های بی‌شماری را به سمت واحد تولید پنل‌ OLED کانن جاری کرده است. پیش‌بینی‌ برای افزایش سوددهی کانن در شرایطی مطرح است که گمان می‌رود در سال جاری میلادی ارزش ین در برابر دلار کاهش پیدا کند و نرخ هر دلار آمریکا با ۲ ین افزایش، معادل ۱۱۰ ین باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات