آیفون SE امسال نسبت به نسل قبل تغییری نخواهد کرد

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مینگ‌چی‌ کو در جدیدترین گزارش خود، در مورد آیفون SE نسل آینده و امکان عرضه‌ی آن سخن گفته است.
تبلیغات

ماه‌ها پیش در پس معرفی و عرضه‌ی آیفون ۸، ۸ پلاس و آیفون ۱۰ شایعات زیادی در مورد در دست ساخت بودن نسل بعدی آیفون SE به گوش می‌رسید. طبق این شایعات، این گوشی در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شود. مینگ‌چی‌ کو از KGI هنوز در مورد وجود چنین مدلی در بین محصولات ۲۰۱۸ اپل اطمینان ندارد. این تحلیل‌گر مشهور دنیای فناوری اعلام کرده است که اپل احتمالا منابع لازم برای توسعه‌ی یک مدل جدید از آیفون را برای اوایل سال جاری در اختیار ندارد.

اپل سال گذشته‌ی میلادی را برای اولین بار با سه مدل آیفون جدید به پایان رساند. مشکلات پیش‌آمده در عرضه و تأمین آیفون ۱۰ حاکی از آن هستند که اپل هنوز منابع لازم برای توسعه‌ی یک گوشی جدید را ندارد و فعلا باید روی بخش‌های مهم‌تر کند. مینگ‌چی‌ کو عرضه‌ی نسل دوم آیفون SE را به‌طور کامل رد نمی‌کند؛ او معتقد است که در صورت وجود چنین مدلی و عرضه‌ی آن در ماه‌های آینده‌، نباید انتظار تغییرات بزرگی در آن داشت. این تحلیل‌گر، احتمال استفاده از فناور‌های شارژ بی‌سیم، دوربین با قابلیت پشتیبانی از فیس‌ آی‌دی و نمایشگر بدون حاشیه را در این گوشی پایین می‌داند؛ طبق برخی از شایعات، آیفون SE جدید به دلیل استفاده از شارژ بی‌سیم با بدنه‌ی شیشه‌ای تولید خواهد شد.

بازار شایعات در مورد این مدل از آیفون بسیار داغ شده است؛ و برخی از آن‌ها به زمان عرضه‌ی این محصول نیز اشاره کرده‌اند. کو چنین شایعاتی را رد نکرده؛ با این حال معتقد است که مدل جدید در صورت وجود، تنها یک به‌روزرسانی کوچک از نسل گذشته خواهد بود؛ این به‌روزرسانی کوچک احتمالا استفاده از پردازنده‌ی سریع‌تر و عرضه با نسخه‌ی دوازدهم iOS و مواردی از این دست خواهد بود. کو معتقد است که این تغییرات احتمالا به اندازه‌ای اندک خواهند بود که بسیاری از افراد به آن‌ها توجهی نخواهند کرد.

مینگ‌چی‌ کو یکی از منابع اصلی پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های محصولات اپل در سال‌های اخیر بوده است و سابقه‌ی خوبی در پیش‌بینی اقدامات کوپرتینویی‌ها دارد. این تحلیل‌گر معتقد است که اپل در سال جاری سه مدل ۶.۵ اینچی آیفون ۱۰ پلاس (iphone X Plus)، نسل جدید آیفون ۱۰ و یک نسخه‌ی ارزان‌تر ۶.۱ اینچی با نمایشگر LCD و فیس‌ آی‌دی را روانه‌ی بازار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات