VMware دل را برای تبدیل کردن به شرکت سهامی عام می‌خرد

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد دل بار دیگر قصد عرضه‌ی عمومی سهام و تبدیل شدن به یک شرکت سهامی‌ عام دارد.
تبلیغات

دل نزدیک به چهار سال است که به‌صورت خصوصی اداره می‌شود؛ با این حال اخبار جدید حاکی از آن هستند که این شرکت به دنبال فروخته شدن به VWmare و تبدیل شدن به یک شرکت عمومی است. دل قرار است با فرآیندی که از آن با عنوان «ادغام معکوس» یاد می‌کند چنین کاری انجام دهد. شایان ذکر است که دل پس از خرید EMC، به‌نوعی مالک VMware محسوب می‌شود. VWmare با خرید دل قصد عرضه‌ی عمومی سهام کمپانی مادرش را دارد؛ با این کار دل دیگر نیازمند جذب سرمایه‌ی جدید برای عرضه‌ی عمومی سهام نخواهد بود. این فرآیند احتمالا به تسویه‌ی بخشی از بدهی ۵۰ میلیارد دلاری دل نیز منجر خواهد شد.

هنوز این فروش قطعی نشده است و منابع آگاه از روی میز بودن گزینه‌های جایگزین دیگر نیز سخن گفته‌اند؛ اقداماتی مثل عرضه‌ی مستقیم و عمومی سهام یا خرید ۲۰ درصد باقی‌مانده از سهام VMware راه‌های جایگزین هستند. شایان ذکر است که دل در شرایط کنونی ۸۰ درصد از سهام VMware را در اختیار دارد.

Dell

ادغام معکوس، بی‌پروایی دل را نشان می‌دهد و چنین تصمیمی نمایانگر تغییر اوضاع در این چند سال برای این غول آمریکایی است. این کمپانی در زمانی که برای بقا می‌جنگید تصمیم به خصوصی شدن گرفت و حال قصد عرضه‌ی دوباره‌ی سهام خود دارد. دل با شرایط چندان مساعدی پای به سال جدید میلادی نگذاشته است و در آخرین گزارش این شرکت شاهد ضرر ۹۴۱ میلیون دلاری بودیم؛ البته این ضرر در سه‌ماهه‌ی گذشته به دلیل پرداخت بدهی ۱.۷ میلیارد دلاری این کمپانی بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات