بهترین اپلیکیشن‌های دوربین برای گوشی‌های اندروید

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
اگر به عکاسی با گوشی و گرفتن عکس‌های جذاب علاقه‌مند هستید و می‌خواهید چیزی را به‌غیر از اپ اصلی دوربین گوشی امتحان کنید،‌ این مقاله را از دست ندهید.
تبلیغات

این روز‌ها، دوربین گوشی‌های هوشمند بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از خریداران، انتخابشان را براساس کیفیت دوربین گوشی انجام می‌دهند و شرکت‌ها نیز در این میان تلاش می‌کنند با ارتقاء دوربین‌های خود، کارایی آن‌ها را افزایش دهند و امکاناتی که مردم نیاز دارند به آن‌ها اضافه کنند.

اگر گوشی شما دوربین قدرتمندی داشته باشد ممکن است نتوانید با اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین از تمام ظرفیت‌های آن استفاده کنید و بهترین عکس‌ها را بگیرید. به‌همین دلیل قصد داریم در این مقاله بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین دوربین گوشی و بهترین اپ های عکاسی برای اندروید را معرفی کنیم تا حرفه‌ای‌تر عکاسی کنید.

برنامه‌های دوربین قرار نیست معجزه کنند و کارکرد درست آن‌ها به موارد زیادی بستگی دارد. علاوه‌بر کیفیت قابل قبول دوربین گوشی، آشنایی با ترفندها و تکنیک‌های لازم در زمینه‌ی عکاسی است که باعث می‌شود مانند حرفه‌ای‌ها با گوشی عکاسی کنیم.

برنامه دوربین گوشی اندروید برای تهیه عکس حرفه‌ ای

۱. Pixel Camera

عکس‌برداری در شب با Pixel Camera
عکس‌برداری از آسمان با Pixel Camera
تصویری از یک دختر در Pixel Camera

Pixel Camera که قبلاً با Google Camera شناخته می‌شد، یکی از بهترین اپ های دوربین اندروید است که تجربه‌ای تمام‌وکمال از عکاسی را ارائه می‌دهد. این برنامه، با پشتیبانی از +HDR، کنترل‌های نوردهی و تعادل رنگ سفید به‌شما امکان می‌دهد حتی در شرایط کم‌نور تصاویر خوبی را ثبت کنید.

اگر به عکاسی نجومی علاقه دارید، با قابلیت Night Sight می‌توانید ماه و ستارگان را با جزئیات و رنگ‌هایی که در تاریکی محو می‌شوند، به تصویر بکشید. Super Res Zoom برای حفظ وضوح تصویر هنگام بزرگنمایی، فوکوس ماکرو و قابلیت Cinematic Blur برای محوکردن پس‌زمینه‌ی سوژه و ایجاد جلوه‌های سینمایی در ویدیوها از دیگر امکانات دوربین پیکسل هستند.

Pixel Camera همان‌طور که از نامش به‌نظر می‌رسد، دوربین اختصاصی گوشی‌های پیکسل است و به‌طور پیش‌فرض روی این گوشی‌ها وجود دارد؛ ولی برای اینکه دیگر کاربران اندرویدی نیز امکان اجرای این برنامه را داشته باشند، توسعه‌دهندگان از کد منبع برنامه‌ی اصلی استفاده کرده و نسخه‌های مختلفی از آن را دردسترس قرار داده‌اند. به همین دلیل است که امکان دانلود این برنامه از طریق پلی‌استور وجود ندارد.

باتوجه‌به متفاوت‌بودن پردازنده‌ها، امکان نصب هر نسخه‌ای از اپلیکیشن را نخواهید داشت و باید نسخه‌ی مرتبط با دستگاهتان را دانلود کنید. در سایت زیر می‌توانید نسخه‌ی مناسب را بیابید.

۲. ProShot

محیط برنامه ProShot
محیط برنامه ProShot
محیط برنامه ProShot

ProShot دارای ویژگی‌ها، حالت‌ها و گزینه‌های مختلف تصویربرداری از جمله پشتیبانی از RAW است و علاو‌ه‌بر حالت عکس سنتی، از ویدئو، اسلوموشن، نقاشی نور و تایم‌لپس نیز پشتیبانی می‌کند.

در حالت عکس، می‌توانید بسته به میزان کنترل مورد نیاز بین چند حالت عکس‌برداری جابه‌جا شوید. حالت‌های سفارشی نیز به شما امکان می‌دهند تنظیمات دوربین مورد علاقه‌تان از جمله ISO، شاتر و تعادل رنگ سفید را ذخیره کنید.

ProShot دارای ویژگی جالب Hacks است که اگر سازگاری با ویژگی‌های خاص تشخیص داده نشود (به‌عنوان مثال اگر ویدیو اجازه ضبط بالای ۳۰ فریم در ثانیه را نمی‌دهد)، می‌توانید با فعال کردن Hacks، سخت‌افزار دوربین را مجبور به آن کنید. بااین‌حال، انجام این کار می‌تواند باعث بی‌ثباتی برنامه شود و نیاز به نصب مجدد آن باشد؛ پس فقط درصورتی‌که واقعاً نیاز داشتید، ریسک کنید.

سازندگان برنامه خاطرنشان کرده‌اند که استفاده از ProShot ممکن است در ابتدا بسیار طاقت‌فرسا باشد؛ بنابراین شاید برای کسانی که فقط به‌دنبال پیشرفت‌های انگشت‌شماری برای عکاسی روزمره هستند، گزینه مناسبی نباشد. اگر می‌خواهید تمام جنبه‌های فرایند عکس‌برداری را کنترل کنید، این برنامه برای شما است.

۳. ProCam X Lite

محیط برنامه ProCam X Lite
محیط برنامه ProCam X Lite
محیط برنامه ProCam X Lite

ProCam X Lite در اصل نسخه‌ی رایگان و سبک‌تر ProCam X است که اکثر قابلیت‌های لازم مثل عکس‌برداری با فرمت RAW را ارائه می‌دهد و ممکن است برای بسیاری از کاربران کافی باشد.

کاربران کنترل دستی کامل روی تعادل رنگ سفید، ISO، سرعت شاتر و حالت‌های مختلف فوکوس مانند دستی، ماکرو، فوکوس قفل‌شده و بی‌نهایت و همچنین تشخیص چهره را دارند که به‌طور جداگانه قابل دسترسی است.

ProCam X Lite دارای قابلیت حداکثر ۲۰ عکس پیاپی، interval shot و براکتینگ نوردهی است که برای تایم لپس و ضبط استاپ موشن مفید هستند. عکاسان همچنین می‌توانند از ضبط ویدئوی با وضوح بالا از جمله سرعت ضبط آهسته و سریع و توانایی غیرفعال کردن میکروفون در نقطه ضبط، استفاده کنند.

اپلیکیشن ProCam X Lite دارای ویژگی‌های متعددی است و رابط کاربری متمرکزی دارد. رابط کاربری همچنین به‌طور خودکار جهت را تغییر می‌دهد و هر زمان که دوربین می‌چرخد، از حالت عمودی به افقی می‌رود.

۴. Adobe Lightroom

محیط برنامه Adobe Lightroom
محیط برنامه Adobe Lightroom
محیط برنامه Adobe Lightroom

Adobe Lightroom بیشتر به‌عنوان یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش عکس شناخته می‌شود؛ ولی دوربین داخلی نسبتاً مناسبی دارد که هرچند مثل سایر موارد موجود در مقاله گسترده نیست، همچنان به‌کاربران امکان می‌دهد سرعت شاتر، ISO، تعادل رنگ سفید و فوکوس را کنترل کنند و به‌همین دلیل برای مبتدیان گزینه‌ی مناسب‌تری است.

اپلیکیشن Adobe Lightroom به‌صورت رایگان دردسترس قرار دارد و شامل ویژگی‌هایی مثل HDR، پشتیبانی از RAW و حالت‌ها و پیش‌تنظیم‌های مختلف است؛ اما کاربران را ملزم به ثبت نام یا ورود به سیستم بااستفاده‌از حساب گوگل یا فیس‌بوک می‌کند. البته اگر حساب کاربری Adobe دارید، می‌توانید از همان حساب برای ورود استفاده کنید.

۵. VSCO

برنامه VSCO
برنامه VSCO
برنامه VSCO

VSCO برنامه معتبری است که به‌کمک آن می‌توانید عکس‌ها را ایجاد و کشف کنید و همچنین با سایر عکاسان و محتوای انحصاری آن‌ها در پلتفرم انتشار عکس VSCO در ارتباط باشید. این برنامه به شما امکان می‌دهد بااستفاده‌از کنترل‌های پیشرفته‌ی دوربین عکس بگیرید و با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض برتر که مخصوص گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند، تصاویر را ویرایش کنید.

VSCO علاوه‌بر صدها فیلتر که در موضوعات مختلف دسته‌بندی می‌شوند، دارای تنظیمات اولیه تصویر همچون نوردهی، کنتراست، اشباع، تن و تعادل رنگ سفید است.

در این برنامه فیلترهای رایگان و ویژگی‌های بسیاری در دسترس قرار دارند و ممکن است اصلاً نیازی به خرید اشتراک سالانه‌ ۲۰ دلاری آن نداشته باشید. بااین‌حال، نسخه پولی برنامه بیش از ۲۰۰ فیلتر و ابزارهای ویرایش عکس و ویدیوی بیشتر در اختیارتان قرار می‌دهد. به‌علاوه، مانند اپلیکیشن لایت روم، VSCO نیز از کاربران می‌خواهد تا با استفاده از گوگل، اسنپ‌چت، فیسبوک یا سایر گزینه‌های شناسایی، حساب کاربری جدید ایجاد کنند یا وارد سیستم شوند.

۶. Photographer’s Companion

محیط برنامه‌ Photographer’s Companion
محیط برنامه‌ Photographer’s Companion
محیط برنامه‌ Photographer’s Companion

Photographer’s Companion کتابچه‌ی راهنمای مفیدی برای عکاسی است و تمام محاسباتی که یک عکاس برای عکاسی حرفه‌ای به‌ آن‌ها نیاز دارد، ارائه می‌کند.

آگاهی از زمان طلوع و غروب خورشید، جزئیات زمان ساعت آبی، ساعت طلایی و مواردی از این دست همگی برای عکاس می‌توانند مفید باشند. این برنامه، حتی موقعیت خورشید را نشان می‌دهد و تنظیمات مناسبی را براساس موقعیت کاربر ارائه می‌کند. یک ردیاب مشابه برای ماه، ستارگان و شفق شمالی نیز موجود است.

راهنمایی‌هایی هم برای ثابت‌کردن سوژه درحال حرکت براساس فعالیت‌های مختلف، مانند دویدن یک شخص، دوچرخه‌سواری یا پرواز پرنده و رانندگی وسیله نقلیه در شهر وجود دارد. محاسباتی مثل نوردهی، عمق میدان، میدان دید و مقدار نوردهی در ابتدا ممکن است برای مبتدیان پیچیده به‌نظر برسند؛ اما برنامه با یک کلیک کاربر را به بخش کمک راهنمایی می‌کند.

Photographer’s Companion در دو نسخه‌ی رایگان و پولی ارائه می‌شود که نسخه‌ی پریمیوم دارای چند ویژگی اضافه و تجربه‌ای بدون تبلیغات است. این احتمال وجود دارد که بیشتر افراد اطلاعات مفید زیادی را در نسخه رایگان برنامه بیابند؛ چراکه تبلیغات تأثیر زیادی بر استفاده‌از برنامه ندارد و راهنماها برای اکثر نیازهای عکاسی کامل هستند.

نسخه پولی، ابزارها و راهنماهای حرفه‌ای برای براکت کردن، فیلم سیاه و سفید، واقعیت افزوده برای خورشید، ماه و کهکشان راه شیری، جدول حساسیت فیلم و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

۷. Super 16

فضای برنامه دوربین Super 16

برای کسانی که می‌خواهند فیلم‌ها و تصاویری با ظاهر قدیمی داشته باشند، Super 16 مانند دوربین‌های ۱۶ میلی‌متری و ۸ میلی‌متری قدیمی، امکان ضبط و پردازش ویدیوها را فراهم می‌کند. به‌علاوه می‌توانید سبک قدیمی دلخواهتان را روی فیلم‌هایی که به‌صورت معمولی ضبط یا دانلود کرده‌اید، پیاده‌سازی کنید.

نسخه رایگان برنامه شامل حالت عکس‌برداری ۱۶ میلی‌متری و فیلم‌برداری با نسبت ۱۶:۹ و ۴:۳ است؛ ولی برای بازکردن فیلترها و ویژگی‌های بیشتر، باید اشتراک تهیه کرد. دوربین با سرعت ۲۴ فریم‌برثانیه عکس می‌گیرد و جلوه‌ای سینمایی ایجاد می‌کند؛‌ اما فقط درصورتی‌که که دوربین فعلی گوشی پشتیبانی از این قابلیت را داشته باشد.

Super 16 به‌شما امکان می‌دهد جنبه‌های مختلف تصویربرداری فیلم آنالوگ از جمله لکه‌ها، خراش‌ها، لرزش قاب، سوسو زدن، دانه‌بندی و پوشش امولسیونی را شبیه‌سازی کنید و فوکوس، تنظیمات نوردهی و زوم را برای عکس‌برداری بهتر از صحنه‌های مختلف تغییر دهید.

با Super 16 علاوه‌بر ثبت تصاویر جدید، می‌توانید به عکس‌های ذخیره‌شده فیلترها و جلوه‌های مختلف اضافه و پس از آن تصویر را به‌عنوان عکس، کلیپ ویدیویی ۱۵ ثانیه‌ای، ۳۰ ثانیه‌ای یا ۱ دقیقه‌ای ذخیره کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا اپ مورد نیازتان را بیابید. آیا تجربه‌ی جایگزینی اپلیکیشن های دوربین شخص ثالث به جای اپ اصلی گوشی را دارید؟ شما کدام اپ را توصیه می‌کنید؟

سوالات متداول زومیت

  • بهترین نرم افزار دوربین اندروید 2024 کدامند؟

    ProShot و Pixel Camera از بهترین برنامه‌های دوربین اندروید هستند که به‌شما امکان می‌دهند کنترل کاملی بر تصاویرتان داشته باشید.

  • کدام نرم افزار دوربین اندروید برای عکاسی پرتره بهتر است؟

    Pixel Camera امکانات مختلفی از جمله حالت پرتره را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ ولی برای استفاده‌از آن باید نسخه‌ی سازگار با دستگاهتان را دانلود و نصب کنید.

  • کدام نرم افزار دوربین اندروید برای عکاسی ماکرو بهتر است؟

    ProCam X Lite بهترین برنامه برای عکاسی در اندروید به‌حساب می‌آید که قابلیت‌های مختلفی از جمله عکاسی ماکرو را ارائه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات