سراب خودرو در سرویس‌های تاکسی یاب آنلاین طی یک روز برفی

یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نقشه‌ای مملو از خودروهای آماده‌ی دریافت پیشنهاد سفر تا رد شدن درخواست، واقعیتی است که در یک روز برفی پایتخت شاهد آن بودیم که لزوم برنامه‌ریزی و کنترل بهتر شبکه‌ی خودرویی توسط سرویس‌هایی نظیر اسنپ و تپ‌سی را گوشزد می‌کند.
تبلیغات

با ورود سرویس‌های آنلاین تاکسی به حوزه‌ی شبکه‌ی حمل و نقل کشور، کاربران به دلیل مناسب بودن کیفیت سرویس‌دهی در کنار دریافت کرایه‌ای منصفانه از این سرویس‌ها استقبال کردند. ایجاد بازاری رقابتی باعث شد روز‌به‌روز شاهد بهبود وضعیت سرویس‌دهی باشیم؛ ولی تاکسی‌ها و آژانس‌هایی که تا چند سال پیش در روزهای برفی و بارانی ستاره‌ی سهیلی کم‌پیدا و بعضا ناپیدا می‌شدند، به دلیل اقبال بالای مسافران به استفاده از سرویس‌های آنلاین و کساد شدن بازار، شروع به اعتراض کردند که البته به دلیل حمایت گسترده‌ی کاربران از این سرویس‌ها، تا امروز این شکایت‌ها راه به جایی نبرده است.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که پس از تولد سرویس‌‌های تاکسی‌یاب آنلاین، این سرویس‌ها نیز لغزش‌هایی داشته‌اند که این موضوع تاحدودی باعث تغییراتی در دید عمومی کاربران به این سرویس‌ها شده است. شاید جدیدترین مورد از این دست که می‌توان آن اشاره کرد، عدم سرویس‌دهی در روزهای برفی است که امروز (هشتم بهمن‌ماه) شاهد آن بودیم. هرچند با اجرای اپلیکیشن سرویس‌هایی نظیر اسنپ و تپ‌سی در چند ساعت ابتدایی صبح می‌شد تعداد پرشمار خودروها‌ی آماده به خدمت را در سطح خیابان مشاهده کرد؛ اما ارسال درخواست خودرو سرنوشتی نافرجام داشت. این تلاش‌ها نه‌فقط در ساعات ابتدایی بلکه در ساعات پس از فروکش کردن ترافیک صبحگاهی نیز ادامه یافته است. وفور خودرو در روی نقشه‌ی اپلیکیشن‌های این سرویس‌ها کاملا قابل رؤیت بود؛ اما به نظر می‌رسید که رانندگان به افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌ها نیز راضی نبودند و در این اوضاع نابسامان، رؤیای کرایه‌های نجومی را در سر می‌پروراندند. 

سؤال اینجا است که چرا رانندگان این سرویس‌ها با وجود افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌ها هنوز هم حاضر به قبول سفر نبوده و سرویس‌های مورد نظر نیز نقشی منفعل ایفا کرده‌اند؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات