عملکرد مالی درخشان اینتل در پاییز ۲۰۱۷ به لطف بخش دیتاسنتر

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده که نشان از علکرد درخشان این کمپانی به لطف پردازنده‌های سرور دارد.
تبلیغات

اینتل گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی را منتشر کرده که گویای عملکرد مالی خوب و درخشان این کمپانی است. اینتل موفق شده تا طی پاییز ۲۰۱۷ به لطف دیتاسنترها و پردازنده‌های مورد نیاز این حوزه عملکردی فراتر از انتظار وال‌استریت را نمایش دهد. این کمپانی موفق شده تا در پاییز ۲۰۱۷ درآمدی ۱۷.۱ میلیارد دلاری را کسب کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با درآمد ۱۶.۴ میلیارد دلاری افزایش ۴.۱ درصدی داشته است. همچنین سود کسب شده توسط اینتل ۱.۰۸ دلار برای هر سهم بوده که ۳۹ درصد در مقایسه با ۷۹ سنت کسب شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۶ رشد کرده است. 

ارزش سهام اینتل به مدد گزارش مالی قدرتمند این کمپانی با افزایشی ۳.۸ درصدی روبرو شده و به ۴۷.۰۶ دلار افزایش یافت. به نظر می‌رسد گزارش مالی اینتل باعث شده تا کمی از کاهش ارزش سهام این کمپانی به دلیل افشای روزنه‌های امنیتی Meltdown و Spectre کاسته شود. 

براساس اطلاعات ارائه شده توسط اینتل درآمد این کمپانی از کسب و کار دیتاسنتر با افزایشی ۲۰ درصدی همراه شده و به ۵.۵۸ میلیارد دلار رسیده است. تحلیل‌گران وال‌استریت کسب درآمدی ۵.۱۳ میلیارد دلاری را توسط اینتل برای سه‌ ماهه‌ی مورد نظر پیش‌بینی کرده بودند. درآمد پی‌سی از حوزه‌ی محصولات پی‌سی نیز با کاهشی دو درصدی همراه شده و به ۹ میلیارد دلار در طول سه ماه رسیده است، حال آنکه درآمد سالیانه‌ی این کمپانی در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی با افزایشی ۳ درصدی به ۳۴ میلیارد دلار رسیده است. 

دو حوزه‌ی دیگری که علاوه بر دیتاسنتر برای اینتل با رشد همراه شده شامل کسب و کار مربوط به اینترنت اشیا و تراشه‌های قابل برنامه‌ریزی است. تراشه‌های مورد استفاده در اینترنت اشیا که در کاربردهایی نظیر چراغ‌های راهنمایی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد با افزایشی ۲۱ درصدی به  ۸۷۹ میلیون دلار رسیده است. تراشه‌های قابل برنامه‌ریزی نیز که توسط مایکروسافت در دیتاسنترهایش مورد استفاده قرار می‌گیرد با افزایش ۳۵ درصدی، درآمدی ۵۶۸ میلیون دلاری را عاید اینتل کرده است. 

اینتل پیش‌بینی کرده که سال ۲۰۱۸ میلادی را نیز با کسب درآمد ۶۵ میلیارد دلاری به پایان برساند. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌‌اند که بزرگ‌ترین خطری که می‌تواند اینتل را تهدید کند، ناکامی در انتشار بروزرسانی‌ برای روزنه‌های امنیتی است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات