GfK: میانگین قیمت گوشی افزایش قابل توجهی داشته است

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
تبلیغات

میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم و چهارم سال گذشته‌ی میلادی با نره قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. گزارش‌های مؤسسه‌ی تحقیقاتی GfK حکایت از آن دارند که کاربران به‌طور میانگین ۳۶۳ دلار برای خرید یک گوشی هوشمند می‌پردازند که ۱۰ درصد بیشتر از میانگین قیمتی گوشی‌های هوشمند طی بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶ است.

براساس گزارش GfK، تعداد گوشی‌های هوشمند به‌فروش‌رفته در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۷ با یک درصد افزایش، تقریبا بدون تغییر بوده است؛ اما درآمد حاصل از فروش جهانی این تعداد گوشی، حدود ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است که آمار قابل توجهی محسوب می‌شود.

بیشترین افزایش به‌لحاظ فروش و درآمد، در بازار گوشی هوشمند اروپای مرکزی و شرقی با ۷ درصد افزایش فروش و ۲۸ درصد افزایش درآمد بوده است. در اروپای غربی و چین، میزان فروش گوشی‌‌های هوشمند ۳ درصد کاهش پیدا کرده؛ بااین‌حال، درآمد حاصل، افزایشی ۱۷ درصدی داشته است.

آمار فروش گوشی

GfK، افزایش درآمد تولیدکنندگان را مرهون نسل جدید گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه می‌داند؛ این گوشی‌ها در ابتدا تنها در دسته‌ی محصولات بالارده عرضه می‌شدند؛ اما اکنون شاهد رونمایی از گوشی‌های بدون حاشیه در کلاس میان‌رده نیز هستیم.

تعداد گوشی‌های فروخته‌شده در کل سال ۲۰۱۷، حدود ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد که در مجموع معادل ۱.۴۶ میلیارد دستگاه است، درآمد حاصل از فروش این تعداد گوشی نیز ۹ درصد افزایش یافته است که به‌ خودی خود، افزایش میانگین قیمت گوشی‌ های هوشمند را نشان می‌دهد.

آمار فروش گوشی

طبق اعلام تحلیل‌گران، بازار گوشی‌های هوشمند در کشورهای توسعه‌‌یافته در حال اشباع شدن است؛ بنابراین تولیدکنندگان باید در جهت حفظ مشتریان خود، بر نوآوری و متمایز ساختن خود از رقبا تمرکز کنند.

قیمت موبایل، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات