ویوو ایکس 20 پلاس با سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش معرفی شد

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت چینی ویوو، نسخه جدید گوشی ایکس ۲۰ پلاس را با سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش معرفی کرده است که ۵۶۵ دلار قیمت دارد.
تبلیغات

گوشی جدید ویوو ایکس 20 پلاس با سنسور اثر انگشت درون نمایشگر که با نام Vivo X20 UD شناخته می‌شود، به‌صورت رسمی معرفی شده است. این مدل را می‌توان اولین گوشی هوشمندی نامید که سنسور اثر انگشت آن با صفحه‌نمایش ادغام شده است؛ سایر مشخصات این مدل، مشابه ویوو ایکس ۲۰ پلاس خواهد بود.

مشخصات و قابلیت‌ها

ویوو ایکس 20 پلاس

ابعاد گوشی جدید ویوو، ۱۶۵.۲ در ۸۰.۰۲ در ۷.۳۵ میلی‌متر و وزن آن، ۱۸۳.۱ گرم است. نسخه عادی ویوو ایکس ۲۰ پلاس، ۷.۵ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن به ۱۸۱.۵ گرم می‌رسد. گوشی جدید ویوو به رنگ مشکی قابل خریداری است که نوارهای طلایی‌رنگ دارد. این مدل به صفحه‌نمایش ۶.۴۳ اینچی از نوع سوپر آمولد مجهز شده است که رزولوشن +FHD یا ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد. نسبت ابعاد صفحه‌نمایش، ۲ به ۱ است.

بین شیشه و پنل نمایشگر، سنسور اثر انگشت Clear ID سیناپتیکس قرار دارد؛ ویوو مدعی است با استفاده از فناوری بازتاب فتوالکتریک روی پنل اولد، حسگر اثر انگشت می‌‏تواند اثر انگشت کاربران را از طریق یک لایه شیشه به ضخامت ۰.۶۸ میلی‌متر تشخیص دهد. این شرکت، مدعی است که سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش، می‌تواند گوشی را در مدت ۰.۶ الی ۰.۷ ثانیه آنلاک کند. برای آنلاک شدن گوشی، کافی است آیکون تعبیه‌شده روی صفحه‌نمایش را لمس کنید؛ ضمن اینکه حسگر اثر انگشت برای تأیید پرداخت‌های موبایل کاربرد خواهد داشت. از آنجایی‌که ویوو ایکس ۲۰ پلاس یو دی (X20 Plus UD) در چین عرضه شده است، تنها از سیستم‌ پرداخت AliPay و WeChat پشتیبانی می‌کند.

ویوو ایکس 20 پلاس

تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام، قدرت پردازشی گوشی جدید ویوو را تأمین می‌کند؛ این مدل به ۴ گیگابایت رم مجهز شده است. در نسخه عادی گوشی ویوو ایکس ۲۰ پلاس از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌شود؛ اما مدل جدید آن که حسگر اثر انگشت درون نمایشگر دارد، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد. ضمن اینکه می‌‏توانید با تعبیه کارت حافظه میکرو اس‌دی درون اسلات در نظر گرفته‌شده، فضای ذخیره‏‌سازی را افزایش دهید.

رام فان‌تاچ اواس ۳.۲ روی گوشی جدید ویوو اجرا می‌شود؛ این رام براساس اندروید نوقا ۷.۱.۱ توسعه یافته است. قابلیت تشخیص چهره در نسخه مجهز به سنسور اثر انگشت درون نمایشگر گوشی ویوو ایکس ۲۰ پلاس، وجود دارد. ضمن اینکه ویژگی Vivo Game Engine، تجربه گیمینگ را روی این مدل بهبود می‌دهد. پشتیبانی از یک قابلیت برای نصب هم‌‌زمان دو برنامه مشابه، از دیگر مشخصات نسخه جدید ویوو ایکس ۲۰ پلاس محسوب می‌شود. ویوو همچنین به مبدل دیجیتال به آنالوگ ES9318، آمپلی‌فایر Hi-Fi و هوش مصنوعی اشاره کرده است.

ویوو ایکس 20 پلاس

در پنل پشتی نسخه UD (مخفف Under-Display Fingerprint Sensor) از دوربین دوگانه استفاده شده است؛ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، دهانه لنزی F1.8 دارد و سنسور دیگر ۵ مگاپیکسلی است. شرکت ویوو ادعا می‌کند برای عکاسی سلفی، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در حاشیه‌ی بالای نمایشگر جای گرفته است که دهانه لنزی F2.0 دارد. پردازنده سیگنال تصویر ۲۵۶ مگابایتی به نام Vivo Image Cube به همراه گوشی جدید ویوو ارائه خواهد شد که پردازش محتوای مربوط به عکاسی را برعهده دارد.

پنل پشتی، عاری از حسگر اثر انگشت و جنس آن از فلز است. شرکت سازنده اعلام کرده است که نسخه مجهز به سنسور اثر انگشت درون نمایشگر از گوشی ویوو ایکس ۲۰ پلاس، باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد؛ درحالی‌که نسخه عادی آن از یک باتری ۳۹۰۵ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌‏کند. با وجود ظرفیت بالای باتری، می‌توانید آن‌ را به سرعت شارژ کنید زیرا قابلیت شارژ سریع برای نسخه UD گوشی ویوو ایکس ۲۰ پلاس در نظر گرفته شده است. قابلیت‌های ارتباطی شامل پشتیبانی از دو سیم‌کارت، تماس مبتنی بر LTE (یا 4G VoLTE)، بلوتوث ۵.۰، پورت یواس‌بی نوع C و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است.

قیمت و زمان عرضه

ویوو ایکس 20 پلاس

گوشی جدید ویوو ایکس ۲۰ پلاس که سنسور اثر انگشت درون صفحه‌‏نمایش دارد، با برچسب قیمتی ۳۵۹۸ یوآن (۵۶۵ دلار) عرضه خواهد شد. ثبت پیش‌سفارش برای این مدل از تاریخ ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) آغاز شده است و سفارش‌ها در تاریخ ۲۹ ژانویه دریافت خواهد شد. فرآیند فروش گوشی از تاریخ ۱ فوریه آغاز می‎شود. شرکت ویوو اعلام نکرده است که آیا نسخه جدید ویوو ایکس ۲۰ پلاس را در خارج از بازار چین عرضه خواهد کرد یا خیر.

شما کاربران زومیت، مشخصات نسخه جدید ویوو ایکس ۲۰ پلاس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا در صورت عرضه این مدل در بازار ایران، آن‎ را خریداری خواهید کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات