توضیحات پورشه در مورد سیستم دوکلاچه PDK

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم دوکلاچه پورشه سوالات زیادی برای بیش‌تر افراد ایجاد می‌کند و همین باعث شده تا خودروساز مطرح آلمانی با انتشار ویدئویی در مورد معنی و طریقه تلفظ آن توضیحاتی ارائه دهد.
تبلیغات

پورشه با انتشار مجموعه‌ ویدئویی فوق‌العاده‌ای قصد دارد به سوالات رایج کاربران در مورد فناوری‌ها و خودروهای تولید خود پاسخ دهد. پیش از این پورشه توضیح داده که چگونه نام پورشه برای این خودروساز انتخاب شده و گزینش نام 911 برای یکی از بهترین خودروهای اسپرت دنیا به چه صورت انجام گرفته است. در قسمت جدید این مجموعه پورشه با شیوه تلفظ سیستم Porsche Doppelkupplungsgetriebe سروکار دارد؛ سیستمی که اغلب افراد با عنوان PDK از آن یاد می‌کنند و شاید همین تلفظ دشوار آن باعث شده است تا کسی نتواند اسم اصلی آن را بیان کند. 

سیستم دوکلاچه پورشه/ porsche

پورشه کتمان نمی‌کند که کلمه Doppelkupplungsgetriebe یکی از پیچیده‌ترین واژگان زبان آلمانی است و همان‌طور که خیلی افراد می‌دانند به سیستم انتقال قدرت دوکلاچه پورشه ترجمه می‌شود. حتی در این ویدئو هم کلمه آن‌قدر با سرعت تلفظ می‌شود که دیگران بتوانند آن را دوباره به درستی بگویند. تلاش برای گفتن این کلمه تداعی کننده خاطراتی در مورد تزریق نووکائین به داخل لثه برای کشیدن دندان است و زحمت زیادی که در این بین توسط چانه تحمل می‌شود. 

همراه با درس کوتاهی در مورد شیوه تلفظ PDK، پورشه اطلاعات مفیدی در مورد تاریخچه سیستم انتقال قدرت دوکلاچه ارائه می‌دهد. PDK اولین بار در دهه ۱۹۶۰ استفاده شده، زمانی که خودروساز آلمانی اولین بار در مسابقات موتوراسپرت شروع به فعالیت کرد. سپس در دهه ۱۹۸۰ پورشه از PDK در خودروهای مسابقه‌ای پورشه 956 گروه C استفاده کرد. زمانی که پورشه برای بهترین خودروی قرن (پورشه 911) آزمایش انجام می‌داد، تصمیم گرفت از سیستم انتقال قدرت دوکلاچه PDK‌ نیز در آن بهره بگیرد. البته پیش از آن نیز جعبه دنده‌های دوکلاچه دیگری وارد بازار خودرو شده بود، اما پورشه به سرعت در زمینه تولید این فناوری و دوام و قابلیت اطمینان محصول پیشرو شد. 

اگر قصد دارید کمی با دوستان خودرویی خود شوخی کنید، سعی کنید بیش‌تر وقت بگذارید تا یاد بگیرید که چگونه Doppelkupplungsgetriebe پورشه را تلفظ کنید. البته سعی کنید به اندازه کافی تمرین کنید تا در جمع اسباب تفریح نشوید. شاید تلفظ این فناوری پورشه یک شاهکار برجسته زبان‌شناسی باشد و کسی که بتواند آن را به خوبی بخواند قدرت زیادی در زبان آلمانی داشته باشد. البته می‌توانید مانند بیش‌تر افراد به جای واژه اصلی از PDK استفاده کنید و خیلی خود را خسته نکنید؛ انتخاب با شماست. 

ویدئو

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات