ارزش بازار نتفلیکس از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نتفلیکس با انتشار گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷، عملکردی بالاتر از پیش‌بینی‌های وال استریت ارائه کرد و از این‌ رو ارزش بازار آن به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسید.
تبلیغات

نتفلیکس گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی را منتشر کرد که براساس آن، موفق شده است دو میلیون کاربر بیشتر در مقایسه با پیش‌بینی‌های وال استریت جذب کند. انتشار گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ باعث شد ارزش سهم نتفلیکس با افزایش ۹ درصدی روبه‌رو شود و به ۲۴۸ دلار برسد که همین موضوع رکورد جدیدی برای ارزش بازار نتفلیکس به ثبت رساند. بر اساس آخرین برآوردهای انجام‌شده، با افزایش ارزش هر سهم این شرکت، ارزش بازار نتفلیکس به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسید. ارزش سهام نتفلیکس در طول سال گذشته‌ی میلادی شاهد افزایش ۵۳ درصدی بود که نشان از عملکرد درخشان آن دارد.

آمارهای ارائه‌شده نشان می‌دهند که نتفلیکس موفق شده است نزدیک به نیمی از کاربران سرویس‌های کابلی ایالات متحده‌ی آمریکا را پوشش دهد و این تعداد را به دامنه‌ی کاربرانش اضافه کند. نتفلیکس در حال حاضر در بیش از ۱۹۰ کشور جهان به ارائه‌ی خدمات می‌پردازد.

نتفلیکس در طول سه‌ماهه‌ی منتهی به سال نوی میلادی موفق شد بیش از ۶.۳۶ میلیون کاربر را به جامعه‌ی مشتریانش اضافه کند که در مقایسه با ۵.۱ میلیون نفر پیش‌بینی شده توسط تحلیل‌گران وال‌استریت، افزایش پیدا کرده است. با اضافه کردن بیش از ۱.۹۸ میلیون کاربری که در آمریکا از سرویس‌های این شرکت شروع به استفاده کرده‌اند، مجموع کاربران سرویس‌های نتفلیکس به بیش از ۱۱۷.۵۸ میلیون نفر رسیده است؛ حال آنکه در ماه اکتبر شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم که با هدف درآمدزایی برای سرمایه‌گذاری بیشتر به‌منظور تولید محتوا انجام شد.

نتفلیکس سیاست تولید محتوای اختصاصی را در پیش گرفته که نتیجه‌ی مستقیم آن، افزایش میزان مشتریان و مشترکان سرویس نتفلیکس است. این شرکت در نظر دارد طی سال جاری میلادی سرمایه‌ای ۸ میلیارد دلاری برای تولید محتوای ویدیویی اختصاصی صرف کند. نتفلیکس به لطف افزایش میزان کاربران خود موفق شد است طی سال ۲۰۱۷ در بازار‌های بین‌المللی شاهد سوددهی باشد. این شرکت ابراز امیدواری کرده است که روند سوددهی برای سال ۲۰۱۸ نیز ادامه‌دار باشد. علاوه‌ بر افزایش بودجه برای تولید محتوای اختصاصی، نتفلیکس میزان بودجه‌ی بازاریابی خود را نیز افزایش داده است. این شرکت بودجه‌ی ۲ میلیارد دلار برای بازاریابی را در سال جاری میلادی به ۳ تا ۴ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

نتفلیکس پیش‌بینی کرده است که در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، بیش از ۶.۳۵ میلیون نفر دیگر را به مجموع کاربران خود اضافه خواهد کرد که باز هم بیشتر از پیش‌بینی ۵.۰۱ میلیون نفری وال‌استریت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات