چگونه داستان برند خود را بازنویسی کنیم

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
داستان و شعار برند باید به گونه‌ای باشد که مخاطب را در لحظه درگیر کند. رسیدن به این شعار، نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش منظم است.
تبلیغات

شرکت‌های کوچک و بزرگ همیشه به این فکر هستند که پیام برند خود را به بهترین وجه و در زمان مناسب به مخاطب ارائه کنند. پیدا کردن ابزار مناسب مرحله‌ی دوم این بازاریابی است. در مرحله‌ی اول باید متن و شعار مورد نظر را به بهترین نحو آماده کنند. توماس بارون، نویسنده‌ی داستان است و به شرکت‌های مختلف در پیدا کردن داستان مناسب برای برند کمک می‌کند. او در این مقاله راهکارهایی را توضیح می‌دهد که برای انواع داستان برند از متنی تا ویدیویی مفید خواهد بود.

۱- با اهداف واقعی شروع کنید

هر محتوای بازاریابی و هر نوع ارتباطی در این زمینه نیاز به هدف دارد. اهداف کسب و کار خود را به‌روشنی مشخص کنید و آن‌ها را در همه‌ی مراحل نگارش به همراه داشته باشید. از خودتان بپرسید چرا مخاطب باید به شما اطمینان کند و آیا کاری که شما انجام می‌دهید مشکلی قابل ملاحظه را حل خواهد کرد؟

۲- مانند فیلمنامه بنویسید

داستان را طوری تعریف کنید که جذابیت‌های فیلم سینمایی و سریال‌های تلویزیونی را داشته باشد. داستان شما باید درگیرکننده و دارای نقاط عطفی باشد که مخاطب را با خود همراه کند.

۳- یک بار بلند بخوانید

وقتی شعار یا داستان برند خودتان را بلند بخوانید، متوجه اشکالات احتمالی آن و دشواری‌های پیش روی مخاطب خواهید شد. این کار باعث می‌شود برخی کلمات را جایگزین کنید و بدین ترتیب، کاربران به‌سرعت بتوانند محتوای تبلیغاتی شما را بخوانند و با آن ارتباط برقرار کنند.

۴- آن را برای افراد ناآشنا با صنعت بخوانید

یک مثال قدیمی می‌گوید اگر بتوانید کاری را به مادربزرگتان یاد دهید، حتما در آن حرفه‌ای شده‌اید. داستان و شعار برندتان را برای افراد با آگاهی پایین تعریف کنید و منتظر بازخورد باشید. اگر آن‌ها بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و منظور شما را متوجه شوند، در آماده‌سازی داستان موفق بوده‌اید.

۵- خلاصه نویسی کنید

در مرحله‌ی آخر نوبت به کوتاه کردن جملات می‌رسد. داستان و شعار برند باید حتی‌الامکان کوتاه باشد و منظور را به‌سرعت منتقل کند. جملات را به‌قدری کوتاه کنید که برای مخاطب خسته‌کننده نباشند. نکته‌ی دیگر این است که ترکیبی از جملات کوتاه و بلند را پشت سر هم استفاده کنید تا وزن مطلب حفظ شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات