بازنگری در طراحی جی 7 به‌دستور مدیرعامل ال‌ جی

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌ دستور مدیرعامل ال‌جی، طراحی و توسعه‌ی پرچم‌دار جدید این شرکت با نام احتمالی جی ۷ از نو صورت می‌گیرد.
تبلیغات

جو سئونگ-جین، قائم‌مقام و مدیرعامل ‌ال‌جی، دستور طراحی مجدد پرچم‌دار جدید شرکت متبوع خود با نام احتمالی G7 را صادر کرد؛ گفته می‌شود که این موضوع، عرضه‌ی پرچم‌دار جدید کره‌ای‌ها را تا ماه آوریل به تعویق می‌اندازد. به‌گفته‌ی یکی از مقامات رسمی ال‌‌جی که درخواست کرد نامش فاش نشود، کره‌ای‌ها به تیم توسعه‌‌ی گوشی هوشمند جی 7 دستور توقف توسعه‌ی این گوشی و بازنگری کامل در طراحی آن را صادر کرده‌اند.

این مقام رسمی ناشناس به وب‌سایت Korea Herald چنین گفته است:

پس از آنکه قائم‌مقام شرکت، هفته‌ی گذشته، اطلاعاتی [در مورد پرچم‌دار جدید ال‌جی] در نمایشگاه CES امسال به اشتراک گذاشت، دستور مستقیمی برای از سرگیری مجدد توسعه‌‌ی [جی ۷] به تیم توسعه‌ی آن صادر شد. تصمیم ‌ال‌جی در خصوص تاریخ احتمالی عرضه‌ی [جی ۷]، ماه آینده و در جریان تعطیلات سال نوی قمری اعلام خواهد شد.

خاطرنشان می‌کنیم که پیش‌ از این گفته می‌شد پرچم‌دار جدید ال‌جی اواخر ماه فوریه معرفی شده و در ماه مارس روانه‌ی بازار خواهد شد. در نمایشگاه CES امسال، جو سئونگ‌-جین به یک تغییر بزرگ در کسب‌وکار زیان‌ده گوشی‌ هوشمند ال‌جی اشاره کرد. وی در این خصوص گفت:

ما تنها در صورت نیاز، گوشی هوشمند جدیدی معرفی خواهیم کرد؛ اما صرفا به‌ دلیل رقابت با همتایان خود، محصول جدیدی معرفی نخواهیم کرد.

 ال‌جی یکی از پیشروهای حوزه‌ی لوازم خانگی پریمیوم محسوب می‌شود؛ اما همواره در صنعت گوشی‌ هوشمند دچار مشکل بوده است. با توجه به تغییرات صورت‌گرفته در استراتژی ‌ال‌جی، به‌ نظر می‌رسد که در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال، به‌جای گوشی‌های سری G این شرکت، شاهد رونمایی از گلکسی اس ۹ سامسونگ خواهیم بود. ال‌جی در سال‌های گذشته، همواره پرچم‌دار نیم‌سال نخست خود را در این رویداد معرفی می‌کرد.

مدیرعامل ال‌جی، همچنین اعلام کرد که به استراتژی‌هایی همچون، عرضه‌ی طولانی‌مدت مدل‌های فعلی یا تغییر برند گوشی‌های هوشمند شرکت متبوع خود نیز می‌اندیشد. گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارند که جی ۷ با حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگر و نسبت تصویر ۱۸:۹ روانه‌ی بازار خواهد شد.

گفته می‌شود که در پنل جلوی جی ۷، دو ماژول دوربین قرار خواهد گرفت که احتمالا یکی از آن‌ها برای نخستین اسکنر عنبیه‌ی ال‌جی استفاده خواهد شد. مقام رسمی ناشناس ال‌جی در خصوص پرچم‌دار آینده‌ی کره‌ای‌ها می‌گوید:

گمانه‌زنی‌های داخل شرکت حکایت از آن دارند که ال‌جی هنوز قابلیتی که به فروش جی ۷ کمک کند، نیافته است.

کارشناس‌ها پیش‌بینی می‌کنند که کسب‌وکار گوشی‌ هوشمند ال‌جی پس از آنکه اواخر ماه نوامبر به واحدی تحت هدایت قائم‌مقام این شرکت بدل شد، در مقیاس بسیار کوچک‌تری به فعالیت خود ادامه خواهد داد. زیرا جونو چو، مدیر پیشین واحد گوشی‌های هوشمند ال‌جی، ۱۱ فصل پیاپی زیان‌دهی داشت. در فصل پایانی سال ۲۰۱۷ نیز میزان زیان آن حدود ۲۱۹ میلیون دلار برآورد شد.

مقام ناشناس ال‌جی در نهایت گفت:

در سراسر صنعت گوشی‌ هوشمند، نگرانی‌هایی در خصوص تغییراتی احتمالی در سری V از گوشی‌های هوشمند ال‌جی که پاییز هر سال عرضه می‌شد، به‌وجود آمده است.

به گفته‌ی یکی از سخن‌گویان روابط عمومی ال‌جی، سخنان مدیرعامل ال‌جی در نمایشگاه CES به‌ مفهوم تلاش ال‌جی برای یافتن استراتژی‌های جدید جهت عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند این شرکت است و تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات