سامسونگ از چیپ رادیو FM در گوشی‌های آینده‌اش استفاده می‌کند

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سامسونگ با همکاری NextRadio، گوشی‌های هوشمند آینده خود را به یک چیپ کارآمد رادیو FM مجهز خواهد کرد تا به ایستگاه‌های محلی دسترسی داشته باشند.
تبلیغات

بیشتر گوشی‌ها به فناوری پشتیبانی از سیگنال‌های رادیو FM مجهز هستند؛ اما متأسفانه اغلب آن‌ها به علت فشار‌ اپراتورهای مخابراتی بی‌سیم غیرفعال هستند. ال‌جی، موتورولا و آلکاتل پیش‌تر به‌منظور ارائه رادیو به مشتریان خود، همکاری با NextRadio را آغاز کرده‌اند؛ اما قطعا سامسونگ اکنون بزرگ‌ترین نامی است که با NextRadio همکاری می‌کند.

گوش دادن به موسیقی روی یک ایستگاه رادیویی از طریق سیگنال‌های FM ممکن است نسبت به پخش آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود در Pandora و iHeartRadio بسیار قدیمی باشد؛ اما مزایایی قابل‌ توجهی به ارمغان می‌آورد. برای مثال درحالی‌که به اینترنت متصل نیستید می‌توانید با انواع مختلف ایستگاه‌های رادیویی FM به موسیقی گوش دهید. علاوه بر موسیقی، آن‌ها منبعی بسیار عالی برای گوش دادن به اخبار محلی، آب‌وهوا و دیگر اطلاعات نیز هستند.

به‌عنوان یک نکته جالب، خبر به‌کارگیری چیپ‌ رادیو FM در گوشی‌های جدید سامسونگ، در حقیقت ابقاء حضور جک‌های هدفون ۳.۵ میلیمتری حداقل در یک سری از مدل‌های این شرکت را در آینده‌ی نزدیک تضمین می‌کند. هدفون‌های باسیم به‌عنوان آنتن در دریافت سیگنا‌ل‌های رادیو FM عمل می‌کنند و در صورت حفظ جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری روی گوشی گلکسی اس ۹، از حضور رادیو FM در گوشی‌های آینده سامسونگ اطمینان حاصل می‌کنیم.

گوشی‌های آینده سامسونگ در کانادا و آمریکا به چیپ‌های FM دسترسی خواهند داشت و کاربران قادر خواهند بود از طریق اپلیکیشن NextRadio در پلی‌ استور گوگل، از آن استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات