شارپ از سری تلویزیون‌های مقرون به صرفه خود رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
تلویزیون‌های جدید شارپ گزینه‌ی مناسبی در محصولات مقرون به صرفه هستند.
تبلیغات

شارپ در نمایشگاه CES 2018 از چهار رده‌ی جدید تلویزیون جدید رونمایی کرد که از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه هستند. Q8000، Q7000، Q5000 و Q3000 رده‌های جدید تلویزیون‌های شارپ هستند که برای عرضه از ماه آوریل (اردیبهشت ماه) برنامه‌ریزی شده‌اند. البته شارپ هنوز جزئیاتی در خصوص قیمت‌گذاری تلویزیون‌های جدید خود اعلام نکرده است؛ اما با توجه به عدم تجهیز آن‌ها به سیستم عامل‌ اندروید، به احتمال زیاد با محصولاتی میان‌رده و اقتصادی روبرو هستیم.

تلویزیون‌های Q8000 به عنوان سری برتر محصولات جدید شارپ در نمایشگاه CES 2018 شناخته می‌شوند. در پنج اندازه‌ی ۴۳ تا ۶۵ اینچی، تمامی تلویزیون‌های این سری از رزولوشن 4K و پشتیبانی از HDR10 بهره می‌برند تا در کنار پیکسل‌های بیشتر، رنگ‌های غنی‌تری نیز به نمایش بگذارند. نوردهی موضعی، پنل با فرکانس ۶۰ هرتز، پشتیبانی از آمازون الکسا در کنار کاهش ضخامت ۴۰ درصدی نسبت به تلویزیون‌های ۲۰۱۷ شارپ، از دیگر مشخصه‌های سری Q8000 است. سیستم عامل انحصاری Vidaa 2.5 نیز با تعدادی اپلیکیشن از پیش نصب شده نیز در دسترس خواهد بود.

اما تلویزیون‌های سری Q7000 برای آن دسته از افرادی توسعه یافته است که به دنبال کیفیت تصویر عالی و البته بدون قابلیت‌های اضافی سری Q8000 هستند. ابعاد یکسان و پنل‌های مشابه خبر از تجربه‌ی بصری مشابه سری Q7000 با Q8000 می‌دهد. اما برای کاهش قیمت، خبری از قابلیت‌های دیگری مانند نوردهی موضعی، صدای بلوتوث، پشتیبانی از الکسا نیست.

اما برای کاربرانی که به محتوای 4k‌ دسترسی ندارند، سری Q5000 گزینه‌ی ایده‌آلی به شمار می آید. تلویزیون‌های این سری را انواع Full HD تشکیل می‌دهند. البته نمونه‌ی ۳۲ اینچی از رزولوشن HD بهره می برد و سایر تلویزیون‌های ۴۰ ،۴۳ و ۵۰ اینجی به پنل‌های با رزولوشن 1080P مجهز هستند. تجهیز به سیستم‌ عامل Vidaa lite 2.0 از دیگر مشخصات محصولات این سری از تلویزیون‌های شارپ است. اما یکی از نکات منفی قابل توجه، عدم پشتیبانی از محتوای HDR است؛ این در حالی است که شاهد حضور پنل‌های ۶۰ هرتز و پشتیبانی از دالبی دیجیتال هستیم.

در نهایت نیز تلویزیون‌های پایین‌رده‌ی Q3000 قرار دارند که در اندازه‌های ۳۲، ۴۰ و ۴۳ اینچی، از قابلیت‌های تلویزیون هوشمند بهره نمی‌برند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات