۱۷۱ میلیون آیفون فعال در چین برای سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷

جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌های آیفون اپل با آمار ۱۷۱ میلیون دستگاه فعال در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، صدر جدول فروش چین را در اختیار گرفتند.
تبلیغات

با اینکه اعتبار اپل در کشور چین همچون گذشته نیست؛ اما این کمپانی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، بیشترین گوشی فعال را در این کشور داشته است. بر اساس گزارش مؤسسه‌ی تجارت بین‌الملل کره جنوبی، در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، ۱۷۱ میلیون دستگاه آیفون در کشور چین فعال هستند.

بعد از اپل، جایگاه دوم با ۱۳۲ میلیون گوشی فعال در اختیار هواوی است و کمپانی اوپو با ۱۲۴ میلیون گوشی فعال در مکان سوم قرار دارد. ویوو نیز با ۱۰۸ میلیون دستگاه در رتبه‌ی چهارم قرار گرفته است و مکان‌های پنجم و ششم به ترتیب با ۶۸ میلیون و ۴۸ میلیون گوشی فعال به شیائومی و سامسونگ اختصاص دارد.

همان‌طور که می‌بینید، از جایگاه دوم تا پنجم کاملا به کمپانی‌های چینی اختصاص دارد که گوشی‌های آن‌ها در کشور خودشان به‌ویژه در بین جوانان طرفداران زیادی دارند. برای مثال نیمی از گوشی‌های اوپو در کشور چین در محدوده‌ی سنی ۱۶ تا ۲۵ سال خریداری شده است. اما جالب است بدانید تنها ۲۵ درصد خریداران گوشی‌های اوپو و ویوو دوباره تمایل به خرید محصولی جدید از همین برندها دارند. اینجا است که اپل به‌خوبی می‌درخشد و ۵۳.۴ درصد از مالکان چینی گوشی‌های آیفون اعلام کرده‌اند که دوباره یک گوشی آیفون جدید خواهند خرید. اما جالب اینجا است که تنها ۷.۲ درصد از دارندگان گوشی‌های سامسونگ مجددا تمایل به خرید از این برند دارند.

در بخش دیگری از این گزارش اشاره شده است که بعد از معرفی آیفون 6 اپل و عرضه‌ی آن در کشور چین، گوشی‌های سری S و Note سامسونگ دیگر نتوانستند از فشار خارج شوند. فروش گوشی‌های سامسونگ هیچ‌گاه مثل گذشته نبوده است و تنها رشد چشمگیر فروش گوشی‌های این غول کره‌ای به سال ۲۰۱۴ مربوط می‌شود.

البته سامسونگ به‌جای اینکه اپل را رقیب خود بداند، بیشتر آن را مشتری تراشه‌، نمایشگر و حافظه‌های خود محسوب می‌کند. با اینکه سامسونگ در سراسر دنیا بیشتر از اپل و هر کمپانی دیگری توانسته است گوشی‌های هوشمند خود را به فروش برساند؛ اما این غول کره‌ای از فروش هر گوشی آیفون، کمتر از ۲۰ درصد سهم دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات