۱۱ محصول چشمگیر معرفی‌شده در ایفا 2017

پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
شرکت‎های متعدد همانند هرسال جدیدترین محصولات خود را برای عموم در نمایشگاه ایفا 2017 به نمایش گذاشتند. در این مطلب ۱۱ محصول برجسته این نمایشگاه را معرفی خواهیم کرد.
تبلیغات

امسال نیز همانند سال‎های گذشته، شاهد برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری اروپا در شهر برلین بودیم. نمایشگاه ایفا 2017  همیشه محلی برای خودنمایی شرکت‎های فعال در زمینه فناوری و معرفی جدیدترین محصولات پیشرو بوده است. در نمایشگاه امسال تلویزیونهای اولد و بلندگوهای هوشمند بیشتر از سایر محصولات به چشم آمدند؛ اما تنها موارد مهم این نمایشگاه نبودند و شرکت‎های گوناگونی با نوآوریهای خود علاقهمندان را غافلگیر کردند. به همین دلیل قصد داریم به ۱۱ نمونه مهم از محصولات معرفی‌شده در ایفا 2017 اشاره کنیم.

دستگاه پخش صفحات موسیقی Technics SP-۱۰R

Ifa 2017 Technics SP-10R turntable

به گفته سازنده، مدل SP-10R پیشرفته‎ترین دستگاه پخش صفحات موسیقی ساخته‌شده توسط این شرکت محسوب میشود. با مشاهده تصاویر این محصول قطعا نبود سوزن روی محل قرارگیری صفحه، مهمترین نکته دستگاه محسوب میشود. صفحه اصلی دستگاه از جنس برنج، آلومینیوم و کائوچو است که ۷ کیلوگرم وزن دارد. بهره‎گیری از موتور متحرک توخالی و منبع تغذیه بسیار کم‌صدا از دیگر ویژگیهای این صفحه پخش محسوب میشود. تاکنون قیمت این محصول مشخص نشده است.

گوشی هوشمند ال‎جی وی 30

ifa 2017 lg v30

ال‎جی نیز با دست پر به نمایشگاه ایفا امسال آمد و پیشرفته‎ترین گوشی هوشمند خود را معرفی کرد. وی 30 اولین محصول مبتنی بر اندروید با پشتیبانی از فناوری صوتی MQA و اولین دستگاه دارای نمایشگر اولد فول ویژن است. گشادگی دیافراگم ۱.۶ برای هر دو لنز دوربین، یکی دیگر از نوآوری‎های الجی در این محصول محسوب میشود. نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل یکی از مهم‎ترین ویژگیهایی وی 30 است؛ اما پشتیبانی از تبدیل صدای دیجیتال به آنالوگ چهارگانه های-فای که توسط مهندسان بنگ اند اولفسن طراحی شده است، قابلیت چشمگیر دیگری به شمار می‎رود. قطعا گوشی هوشمند الجی در زمینه صوتی دل بسیاری از علاقهمندان به موسیقی را خواهد ربود.

تلویزیون‎های اولد شرکت‎های سونی، پاناسونیک و ال‎جی

ifa 2017 panasonic oled

در نمایشگاه CES 2017 شاهد رونمایی از تلویزیون‎های ۶۵ اینچی با پنل اولد بودیم. اما در نمایشگاه ایفا ، چندین شرکت از جمله سونی، ال‎جی و پاناسونیک از محصولاتی در اندازه ۷۷ اینچ نیز رونمایی کردند که برچسب قیمت بالایی دارند. تلویزیون A1 سونی ۲۰ هزار پوند قیمت دارد درحالی‌که W7 ال‎جی ۲۵ هزار پوند قیمت‌گذاری شده و مدل EZ1002 پاناسونیک هنوز به‌صورت رسمی قیمت‌گذاری نشده است؛ اما احتمالا محدوده قیمت آن در حدود ۲۰ هزار پوند خواهد بود.

تلویزیون ۶۵ اینچی سری اولد ۹ فیلیپس

philips oled 9

فیلیپس نیز اقدام به معرفی تلویزیونی ۶۵ اینچی از سری اولد 9 خود کرد. هم‎چنین این شرکت از تلویزیون LCD خود با رزولوشن 4K و فناوری کوانتوم دات نیز رونمایی کرد. محصولات جدید فیلیپس نه‌تنها از سنجش روشنایی محیط و HDR پشتیبانی می‎کنند؛ بلکه موتور پردازش تصویر بهتری نیز نسبت به نسلهای قبلی دارند و گواهی UHD Premium را دارا هستند.

تلویزیون BeoVision Eclipse بنگ اند اولفسن

ifa 2017 b&o tv

بنگ اند اولفسن با معرفی تلویزیون اولد خود با طراحی منحصربه‌فرد بسیاری از علاقه‌مندان را غافلگیر کرد. این محصول از رزولوشن 4K بهره می‎گیرد و از استانداردهای HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‎کند. ساندبار سه کاناله و سازگاری با پلتفرم WebOS ال‎جی از دیگر مزیتهای این تلویزیون شمرده میشوند. این دستگاه در اندازه ۵۵ اینچی با قیمت ۸۳۰۰ پوند و ۶۵ اینچی با برچسب ۱۱۶۰۰ پوند عرضه خواهد شد.

بلندگوی هوشمند LF-S50G سونی

ifa 2017 sony smart speaker

سونی تصمیم گرفته است اولین بلندگوی هوشمند خود را به همراه دستیار صوتی گوگل عرضه نماید. بهره‎گیری از فناوریهای وای-فای، بلوتوث به همراه مقاومت در برابر قطرات آب و پخش ۳۶۰ درجه صدا از قابلیت‎های مهم این بلندگو است. این محصول سونی ۲۰۰ پوند قیمت دارد و از ماه نوامبر عرضه می‎شود.

بلندگوی هوشمند Allure هارمن کاردن

ifa 2017 Harman Kardon Allure

اگر دستیار صوتی گوگل چندان برای کاربران جذاب نباشد، محصول جدید هارمن کاردن می‎تواند در لیست علاقهمندیهای آنها قرار گیرد. بلندگوی هوشمند جدید این شرکت از دستیار صوتی الکسا بهره میگیرد و ظاهری شبیه به مخلوط‌کن دارد! نورپردازی ۳۶۰ درجه این بلندگو نسبت به دستورهای کاربر و تغییر موسیقی واکنش نشان می‎دهد و جلوه خاصی به آن بخشیده است. این دستگاه از پخش بلوتوث پشتیبانی میکند و برچسب قیمت ۲۵۰ پوندی یدک می‎کشد.

واکمن NW-Z300 سونی

ifa 2017 sonywalkman

همانند روند گذشته، امسال نیز سونی اقدام به عرضه نسخه جدیدی از واکمن خود کرد. مدل جدید برخلاف نسخه‎های قبلی از بدنه آلومینیومی با پوشش شیشه بهره میگیرد و گواهیهای گوناگون صوتی را کسب کرده است. واکمن ۶۰۰ پوندی جدید می‎تواند فایلهای صوتی با کیفیت بسیار بالا را پخش کند و از فناوریهای MQA و DAC پشتیبانی می‎کند. حافظه ۶۴ گیگابایتی دستگاه نیز از طریق حافظه میکرواس‎دی قابل افزایش است.

بلندگوهای Dali Callisto

ifa 2017 Dali Callisto speakers

بلندگوهای های-فای یکی از نقاط برجسته نمایشگاه امسال بودند. بلندگوهای Callisto ساخت شرکت Dali نیز از همین نوع هستند و به همراه بلندگوهای ایستاده و مسطح برای پوشش کامل محیط نسبتا بزرگ مناسب خواهند بود. بلندگوها به‌صورت بی‎سیم به ساند هاب متصل خواهند شد که از ورودیهای بلوتوث، اپتیکال، آنالوگ و یواسبی پشتیبانی میکند. آمپلیفایرهای ۳۰۰ واتی کلاس D نیز در بهبود کیفیت صدا مؤثر خواهند بود. کاربران می‎توانند از طریق این سیستم صوتی فایلهای ۲۴ بیت ۹۶ کیلوهرتز را پخش نمایند.

تلویزیون 8K و نمایشگر ال‎سی‎دی خمیده شارپ

ifa 2017 sharp tv

شارپ تصمیم گرفته است زودتر از سایر رقبای خود به‌سوی عرضه تلویزیون‎های تجاری با رزولوشن 8K برود. این محصول از سال آینده میلادی در کشورهای چین و ژاپن در دسترس قرار خواهد گرفت. تلویزیون جدید ۷۰ اینچی شارپ رزولوشن ۱۶ برابر بیشتر از فول اچ‎دی ارائه میدهد و محتوای آن از طریق گیرنده ماهوارهی ساخت این شرکت منتشر خواهد شد. شارپ از تلویزیون LCD خمیده ۶۰ اینچی خود نیز رونمایی کرد؛ اگرچه شرکت‎هایی مانند الجی چندین سال است که روی نمایشگرهای خمیده اولد تمرکز کردند.

تلویزیون شفاف 4K پاناسونیک

ifa 2017 panasonic glass tv

فناوری تلویزیون‎های شفاف چندان جدید به شمار نمیرود؛ اما تلاش پاناسونیک در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است. این شرکت از شیشه هوشمند برای ساخت تلویزیون اولد خود با رزولوشن 4K استفاده کرده و نتیجه آن محصولی چشم‌نواز و قابل توجه شده است. البته این فناوری هنوز برای عرضه تجاری آماده نشده است و تنها نسخه‎های آزمایشی این‌چنینی در نمایشگاهها قابل مشاهده خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات