اپل در آیفون های 2018 از سنسورهای با رزولوشن بالاتر از ۱۲ مگاپیکسل استفاده خواهد کرد

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارشی جدید، اپل از همین حالا سفارش ساخت لنز دوربین با رزولوشن بالای ۱۲ مگاپیکسل را برای آیفون‌های ۲۰۱۸ به تأمین‌کنندگان خود ارائه کرده است.
تبلیغات

درحالی‌که اکنون همه‌ی توجهات به معرفی آیفون ۸ (آیفون ادیشن) اپل است، این کمپانی از مدتی قبل کار روی ساخت آیفون‌های سال آینده را آغاز کرده است. شایان ذکر است که آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل در هفته‌ی آینده رسما معرفی خواهند شد. حال یکی از تأمین‌کنندگان اپل گزارشی منتشر کرده که در آن به یکی از تغییرات آیفون‌های ۲۰۱۸ اشاره شده است. بر اساس گزارش یادشده، آیفون‌ ۲۰۱۸ اپل از دوربینی با رزولوشن بالای ۱۲ مگاپیکسل بهره خواهد برد.

به گزارش دیجی‌تایمز، اپل از قبل سفارش ساخت ماژول‌ دوربین با رزولوشنی بالاتر از رزولوشن دوربین آیفون‌های فعلی را به تأمین‌کننده‌ی خود ارائه داده است. البته با توجه به برنامه‌ی زمانی معرفی آیفون‌های جدید، به نظر نمی‌رسد این لنزها برای آیفون‌های امسال در نظر گرفته شده باشند.

بنا به گزارش مورد بحث، با توجه به احداث کارخانه‌ی جدید شرکت لارگن پرسیژن تایوان، اپل درخواست کرده است که این تأمین‌کننده، ظرفیت تولید لنزهای دوربین بالای ۱۲ مگاپیکسلی خود را بیشتر کند.

بر اساس آنچه در شایعات اعلام شده، در بین کمپانی‌های تولیدکننده‌ی لنز دوربین گوشی‌ هوشمند با رزولوشن بالای ۱۲ مگاپیکسل، لارگن تنها شرکتی است که پیش‌نیازهای کیفی مورد نظر اپل را دارد. کارخانه‌ی جدید لارگن که در تایچونگ احداث شده است، باعث خواهد شد ظرفیت تولید لنزهای موبایل این کمپانی به ۶۰۰ میلیون واحد برسد؛ این رقم شش برابر ظرفیت کارخانه‌ی فعلی لارگن است و خط تولید کارخانه‌ی جدید این شرکت از اکتبر ۲۰۱۷ آغاز به کار خواهد کرد.

در گزارش مورد بحث به این مورد اشاره شده است که خط تولید جدید لارگن ابتدا از ماه اکتبر با ظرفیت کم آغاز به کار خواهد کرد و سپس ظرفیت تولید این کارخانه‌ی جدید در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی افزایش خواهد یافت.

با توجه به زمان ثبت سفارش اپل برای ساخت لنزهای بالای ۱۲ مگاپیکسل، شاید برخی فکر کنند که این ماژول‌های برای آیپدهای جدید اپل در نظر گرفته شده‌ است؛ اما نباید فراموش کنیم  که کوپرتینویی‌ها همیشه امکانات جدید را ابتدا در آیفون‌ معرفی می‌کنند.

اگر نگاهی به سابقه‌ی اپل بیندازیم، این کمپانی همیشه سعی دارد از بازی مگاپیکسل‌ها دور بماند و در واقع دوربین گوشی‌های این کمپانی از نظر عددی پایین‌تر از دوربین‌های بسیاری از محصولات شرکت‌های دیگر قرار می‌گیرند؛ اما اپل برای این استراتژی دلیل خوبی دارد. اگرچه رزولوشن بالاتر روی کاغذ یک مورد مثبت به نظر می‌رسد؛ اما اگر افزایش رزولوشن با افزایش سایز لنز دوربین همراه باشد، در این شرایط و به‌خصوص در مواردی که نور محیط کافی نباشد، کیفیت عکس‌ها کاهش خواهد یافت. سنسور کم‌تراکم برای ثبت تصاویری با کیفیت بالاتر، یکی از ویژگی‌های کلیدی در دوربین گوشی‌ هوشمند است. اپل نیز همیشه سعی کرده است برای ارائه‌ی تجربه‌ی تصویربرداری باکیفیت‌تر در آیفون، از مگاپیکسل کمتر و دوربینی با سایز بزرگ‌تر بهره ببرد.

یکی از احتمالات موجود این است که اپل تصمیم بگیرد در آیفون‌های آینده‌ی خود از سنسورهایی با ابعاد بزرگ‌تر استفاده کند. 

کمپانی لارگن تاکنون در مورد این گزارش هیچ نظری ارائه نداده است؛ اما لین اینپین، مدیرعامل شرکت نامبرده، این موضوع را تأیید کرده که کارخانه‌ی جدید آن‌ها لنز دوربین دوگانه، لنز چندگانه و لنز تصویر سه‌بعدی تولید خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات