تصاویر رندری گوشی شیائومی ردمی نوت 5 با حاشیه‌های کم منتشر شد

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
به‌تازگی تصاویر رندر گوشی میان‌رده ردمی نوت ۵ به‏‌ دست آمده است که از عرضه‌ی این مدل با دوربین دوگانه و حاشیه‌های باریک خبر می‌‏دهد.
تبلیغات

شرکت شیائومی، به‌زودی از گوشی‌های میان‌رده جدید خود رونمایی خواهد کرد و از خانواده میان‌رده‌های ردمی، مدل ردمی نوت ۵ اِی مدتی پیش با نمایشگر HD، تراشه اسنپدراگون ۴۳۵ کوالکام و دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی معرفی شد و تنها ۸۹ یورو قیمت دارد. البته اگر به‌دنبال یک گوشی قدرتمندتر از این سری هستید، باید برای عرضه‌ی ردمی نوت ۵ منتظر بمانید.  

ردمی نوت 5

به‌تازگی تصاویر رندری جدیدی از گوشی ردمی نوت ۵ منتشر شده است که طراحی میان‌رده جدید شیائومی را به نمایش می‌گذارد. البته این رندرها با برخی از مواردی که پیش‌تر در رابطه با ردمی نوت ۵ شنیده بودیم، در تضاد هستند و به همین جهت باید با تردید به آن‌ها نگاه کنید.

جدا از صحت این تصاویر، گوشی ردمی نوت ۵ احتمالاً به دوربین دوگانه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. نمایشگر ۵.۵ اینچی Full HD گوشی ردمی نوت ۵ یکی‌ دیگر از قابلیت‌های این گوشی است که بیشتر از همه جلب‌ توجه می‌کند؛ زیرا بخش قابل‌ توجهی از پنل جلوی گوشی جدید شیائومی به صفحه‌‏نمایش یافته است.

ردمی نوت 5

صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی Full HD، تنها بخش از مشخصات گوشی ردمی نوت ۵ نیست که نسبت به نسل قبل بدون تغییر باقی مانده است. انتظار می‌رود شاسی گوشی ردمی نوت ۵ مانند ردمی نوت ۴، فلزی باشد و حسگر اثر انگشت با طراحی مدور در وسط پنل پشتی گوشی جای بگیرد. امسال نیز دکمه‌های ناوبری لمسی در گوشی ردمی نوت ۵ حفظ شده‌اند و به‌ نظر می‌رسد که فعلاً قرار نیست این دکمه‌ها با کلیدهای لمسی سیستم‌عامل اندروید جایگزین شوند.

علاوه‌ بر این در بالای گوشی، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و روی لبه‌ی بالای نمایشگر، فرستنده‌ی مادون قرمز  قرار خواهد داشت. گوشی ردمی نوت ۵ به درگاه یواس‌بی نوع سی مجهز خواهد شد تا انتقادات همیشگی مبنی بر استفاده از درگاه میکرو یواس‌بی در گوشی‌های میان‌رده سری ردمی به سوی این مدل روانه نشود!

ردمی نوت 5

هنوز مشخص نیست که تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام قدرت پردازشی ردمی نوت ۵ را تأمین خواهد کرد یا شرکت سازنده، تراشه اسنپدراگون ۶۳۰ را به‌عنوان قلب تپنده‌ی میان‏‌رده‌ی جدید خود در نظر می‏‌گیرد. بااین‌حال، باید گفت که هر دو تراشه بر مبنای فرایند ساخت ۱۴ نانومتری توسعه یافته است. پیش‌بینی می‌شود گوشی جدید شیائومی در دو مدل با ۳ و ۴ گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد شد و به ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود که بر اساس حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی متفاوت است. بااین‌حال، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی گوشی را با کارت حافظه میکرو اس‌دی افزایش دهید.

آن‌طور که گمانه‌زنی‌ها در رابطه با مشخصات‌فنی گوشی ردمی نوت ۵ خبر می‌دهند، این مدل میان‌رده از یک باتری با ظرفیت ۳۷۹۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده خواهد کرد که از فناوری شارژ سریع ۳.۰ کوالکام پشتیبانی می‌کند. به همین جهت، نیازی نیست مدت زمانی زیادی برای شارژ شدن باتری منتظر بمانید. در مقایسه با نسل قبل، باید اشاره کرد که ظرفیت باتری مورد استفاده در گوشی ردمی نوت ۵ نزدیک به ۳۱۰ میلی‌آمپر ساعت کاهش یافته است؛ بااین‌حال، شرکت شیائومی توانسته شاسی میان‌رده جدیدش را با ضخامتی ۷.۵ میلی‌متر طراحی کند.

ردمی نوت 5

در نهایت باید به این مشخصات، یک شاتر سلفی ۱۳ مگاپیکسلی را اضافه کنید که در حاشیه‌ی بالای نمایشگر جای خواهد گرفت. با اینکه هنوز جزئیات بیشتری از گوشی ردمی نوت ۵ به ‏‌دست نیامده است و نمی‌دانیم که اطلاعات منتشرشده تا چه اندازه صحت دارد، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نسخه‌‏های مختلف گوشی ردمی نوت ۵ به شرح زیر خواهد بود:

  • ردمی نوت ۵ با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی: ۱۲۰۰ یوآن (۱۷۵ دلار یا ۱۵۵ یورو) 
  • ردمی نوت ۵ با ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی: ۱۴۰۰ یوآن (۲۰۵ دلار یا ۱۸۰ یورو)
  • ردمی نوت ۵ با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی: ۱۵۰۰ یوآن (۲۲۰ دلار یا ۱۹۵ یورو)

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی مشخصات‌ فنی و طراحی ردمی نوت ۵ چیست؟ آیا در صورت عرضه‌ی ردمی نوت ۵ با حاشیه‌های باریک، حاضر به پرداخت مبلغی در حدود ۱۷۵ دلار برای آن هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات