گزارش کیفیت خودروهای ساخت ایران منتشر شد

یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی تا مردادماه ۱۳۹۶ را منتشر کرده است تا باکیفیت‌ترین محصولات از دید این مؤسسه، معرفی شوند.
تبلیغات

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در سال ۱۳۶۸ با هدف ایجاد سیستم‌های مدیریت کیفیت در شرکت‌های تولیدی و خدماتی و در نهایت ارتقاء کیفیت محصولات صنعتی به‌عنوان بازوی اجرایی سیاست‌های کیفیتی وزارت صنایع و معادن با سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تأسیس شد و امروزه در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند. خدمات این شرکت، از بازرسی دیگ‌های بخار شروع و بعدها به نظارت کیفی خودرو منجر شد که با ادامه این روند، بحث مشاوره و مدیریت کیفیت نیز از سال ۱۳۷۶ به فعالیت‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اضافه شد.

بنا به اعلام رسمی این نهاد، در مردادماه ۱۳۹۶ تعداد ۱۰۰,۵۶۵ دستگاه خودرو تولید شده است که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای سبک و یک درصد دیگر به محصولات صنایع سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل ۴۹ مدل در گروه سبک و ۶ مدل در گروه سنگین هستند.

گزارش رسمی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از خودروهای داخلی در مردادماه ۱۳۹۶، در ادامه‌ مطلب قابل مشاهده و دانلود است.

دانلود با فرمت PDF

بخش وانت:

در این گروه که همگی سطح قیمتی پایین‌تر از ۵۰ میلیون تومان دارند،، خودروی وانت تندر با اخذ ۳ ستاره کیفی بالاترین کیفیت را در میان محصولات مشابه داشته است.

گزارش کیفی خودروها مرداد 1396

بخش سواری

در این بخش، در سطح قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان، مزدا 3 و سوزوکی گرند ویتارا، حضور دارند که به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار گرفته‌اند. در سطح قیمتی بعدی، خودروهای هیوندای i20 و کیا سراتو؛ در سطح قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، خودروی هیوندای i10؛ در سطح قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، خودروهای رنو ساندرو، تندر ۹۰ اتوماتیک پلاس، تندر ۹۰ اتوماتیک و پژو 207 اتوماتیک و پارس تندر با اخذ ۴ ستاره، بالاترین کیفیت را در میان دیگر محصولات داشته‌اند.

گزارش کیفی خودروها مرداد 1396
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات