نگاه نزدیک زومیت به میت بوک ایکس هواوی

یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
میت‌بوک ایکس به‌عنوان اولین تجربه‌ی هواوی در ساخت لپ‌تاپ، محصولی خوش‌ساخت و زیبا است که ما در جریان ایفا ۲۰۱۷ نگاهی نزدیک به آن داشتیم.
تبلیغات

هواوی هرساله در حال گسترش فعالیت‌‌های خود به بخش‌های مختلف است؛ پس از موفقیت‌های این شرکت چینی در بخش موبایل و تبدیل شدن به سومین تولیدکننده‌ی بزرگ تلفن‌ همراه در دنیا، حال نوبت به ورود این غول چینی به بخش لپ‌تاپ‌های ویندوزی رسیده است. با زومیت و نگاه نزدیک به میت‌بوک ایکس در ایفا ۲۰۱۷، همراه باشید.

ساخت لپ‌تاپ‌های سبک و باریک در سال‌های اخیر شتاب بیشتری به خود گرفته است و بزرگان این عرصه، سرمایه‌گذاری بزرگی در این بخش انجام داده‌اند. در نگاه اول به میت‌بوک ایکس، تنها چیزی که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، طراحی زیبا و چشم‌نواز آن است؛ به‌طوری که به‌جرئت می‌توان آن را یکی از زیباترین لپ‌تاپ‌های سال قلمداد کرد. هواوی از فلز برای ساخت بدنه‌ی لپ‌تاپ خود استفاده کرده است که در کنار پرداخت عالی و حاشیه‌‌ی اندک اطراف نمایشگر، نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند. حاشیه‌‌های نمایشگر ۱۳ اینچی میت‌بوک ایکس از طرفین تنها ۴.۴ میلی‌متر است؛ این حاشیه‌ی اندک در میت‌بوک ایکس، نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۸ درصد برای آن به ارمغان آورده است.

نگاه نزدیک میت بوک ایکس /MateBook X hands-On

ضخامت میت‌بوک ایکس تنها ۱۲.۵ میلی‌متر است؛ اما این تنها بخش وسوسه‌کننده از طراحی آن نیست، بلکه وزن ۱.۰۵ کیلوگرمی این لپ‌تاپ نیز یکی از بارز‌ترین المان‌های رقابتی آن به شمار می‌رود. هواوی میت‌بوک را در سه رنگ خاکستری، رز گلد و طلایی تولید کرده است. چینی‌ها در اقدامی هوشمندانه حسگر اثر انگشت را با کلید پاور دستگاه یکپارچه کرده‌اند.

نگاه نزدیک میت بوک ایکس /MateBook X hands-On

اولترابوک‌ها به دلیل ابعاد و ضخامت اندک خود همواره با چالش تعداد درگاه روبه‌رو بوده‌اند. در مجموع ۳ درگاه در میت‌بوک ایکس دیده می‌شود؛ دو درگاه USB نوع C در طرفین دستگاه و یک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا تنها چیز‌هایی خواهند بود که در لبه‌های کناری دستگاه می‌بینید. درگاه USB سمت چپ دستگاه برای شارژ آن و درگاه سمت راستی برای خروجی نمایشگر استفاده می‌شوند. متأسفانه امکان استفاده از کارت‌ MircoSD در میت‌بوک ایکس وجود ندارد. MateDock 2 راهکار هواوی برای جبران مشکل پورت است که خوشبختانه همراه با میت‌بوک نیز عرضه می‌شود.

نگاه نزدیک میت بوک ایکس /MateBook X hands-On

با باز کردن میت‌بوک با یک نمایشگر ۱۳ اینچی محافظت‌شده با گوریلا گلس روبه‌رو خواهید شد. نمایشگر IPS‌ این لپ‌تاپ رزولوشنی معادل ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد و به ادعای هواوی روشنایی ۳۵۰ نیت ارائه می‌دهد. استفاده از نمایشگر براق را شاید بتوان تنها نقطه‌ی منفی این بخش دانست. در بخش صدا نیز هواوی برای ارائه‌ی صدایی فراگیر از سیستم صوتی دالبی اتموس استفاده کرده است.

هواوی از کلیدهای بزرگ و نور پس‌زمینه در صفحه‌کلید میت‌بوک ایکس بهره برده‌ است. با وجود این‌ که هنگام فشردن کلیدها، ارتفاع پیموده شده توسط کلید چندان زیاد نیست؛ اما تجربه‌ی رضایت‌بخشی به همراه دارد. ترک‌پد ۱۰.۵ در ۶.۳ سانتی‌متری دستگاه، چندان بزرگ نیست؛ اما تجربه‌ی رضایت‌بخشی ارائه می‌دهد.

نگاه نزدیک میت بوک ایکس /MateBook X hands-On

همان‌طور که از یک الترابوک با این ابعاد انتظار می‌رود، هواوی از پردازنده‌های کم‌مصرف سری U در میت‌بوک ایکس استفاده کرده است. پردازنده‌های نسل هفتمی Core i5-7200U و Core i7-7500U در کنار واحد پردازش گرافیکی HD Graphics 620، میت‌بوک ایکس را به گزینه‌ای مناسب برای انجام کارهای روزمره مبدل ساخته‌اند. کاربران همچنین در بخش حافظه‌ی ذخیره‌سازی قادر به انتخاب مدل‌هایی با ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی اس‌اس‌‌دی هستند. میت‌بوک ایکس با حافظه‌ی رم ۴ یا ۸ گیگابایتی از نوع LPDDR3 عرضه می‌شود. هواوی مدعی است به کمک مهندسی هوافضا و استفاده از مواد تغییر فاز دهنده، دمای میت‌بوک ایکس در شرایط مختلف همواره پایین خواهد ماند.

نگاه نزدیک میت بوک ایکس /MateBook X hands-On

یک دستگاه قابل‌ حمل بدون داشتن باتری خوب در بازار بی‌رحم اولترابوک‌ها شانسی نخواهد داشت. استفاده از باتری ۴۱.۴ وات‌ساعتی نوید عملکرد خیره‌کننده‌ای در این بخش نمی‌دهد؛ انتظار می‌رود هواوی در نسل بعدی لپ‌تاپ‌های خود از باتری‌های با ظرفیت بیشتر استفاده کند؛ البته طبق ادعای هواوی، باتری استفاده شده در میت‌بوک ایکس تا ۱۰ ساعت شارژدهی خواهد داشت. میت‌بوک علاوه بر رقبایی مثل سرفیس لپ‌تاپ و دل XPS ۱۳ اینچی، باید با مک‌بوک‌‌های اپل نیز رقابت کند.

در پایان باید گفت در نگاه نزدیک ما به لپ‌تاپ‌ هواوی در برلین، بیش از هر چیز زیبایی، ابعاد و وزن اندک آن خودنمایی کرد. چینی‌ها از نمایشگر خوبی در لپ‌تاپ خود استفاده کرده‌اند و حاشیه‌‌های اطراف نمایشگر را تا حد زیادی کاهش داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات