آیکون؛ ابرخودروی ۹۲۰ اسب بخاری با پیشرانه پورشه

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ابرخودروی انیبال آیکون مجهز به پیشرانه‌ی پورشه با ۹۲۰ اسب بخار قدرت توسط شرکت کانادایی انیبال اتوموتیو رونمایی شد.
تبلیغات

در حال حاضر شرکت تیونینگ انیبال اتوموتیو (Anibal Automotive) در شهر مونترال کانادا، با تیونینگ خودروهای پورشه بسیار معروف است؛ به تازگی این شرکت از دانش تیونینگ خود برای ساخت ابرخودرویی به نام آیکون (Icon) استفاده کرده است.

این ابرخودروی مجهز به بدنه تمام فیبر کربنی، دارای یک پیشرانه ۳.۸ لیتری بای‌توربو تخت ۶ سیلندر است؛ پیشرانه ابرخودروی آیکون برگرفته از خودروی پورشه 911 توربو S کنونی است، اما خروجی آن به ۹۲۰ اسب بخار (۶۸۶ کیلووات) می‌رسد. این شرکت کانادایی قصد دارد تنها ۵۰ عدد از آن‌ها را تولید کند، و به دنبال آن نیز پنج نسخه قوی‌تر نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

ابرخودروی آیکون دارای طراحی تهاجمی برای شکافتن هوا است و نیمه جلویی این خودرو نمای یک خودروی مسابقه‌ای با چرخ باز را به نمایش می‌گذارد. دهانه‌های بزرگی در هر طرف جلوی دماغه خودرو با ویژگی‌های فعال برای افزایش آیرودینامیک ابرخودرو در جاده طراحی شده است. بال عقب نیز به طور مداوم برای ایجاد تغییرات مشابه در جریان هوای عقب خودرو تنظیم می‌شود. برای برخی از جلوه‌های اضافی بیشتر هنگام ورود به ابرخودرو، آیکون مجهز به مجموعه‌ای از درب‌های خفاشی (gullwing) است.

ابرخودروی انیبال آیکون

پیشرانه ۶ سیلندر تخت این ابرخودرو مجهز به بای‌توربو، قدرت را به هر دو محور جلو و عقب متصل می‌کند. این سیستم تمام چرخ محرک باعث می‌شود که صفر تا صد کیلومتر این خودرو به ۲.۴ ثانیه برسد. از ظاهر این ابرخودرو این طور برداشت می‌شود که هندلینگ این خودرو نیز باید بسیار عالی باشد زیرا آیکون دارای دمپر فعال در سیستم تعلیق و سیستم چهار چرخ فرمان است. دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی آیکون از سرعت بالایی برخوردار است و می‌تواند در مدت زمان بسیار کمی این ابرخودروی ۳.۴۰۰ پوندی (۱،۵۴۲ کیلوگرمی) را از سرعت‌های بالا به توقف کامل بکشاند.

پورشه از زمان تولید اسپایدر 918 تا به حال ابرخودروی اختصاصی نداشته است. با این حال، آخرین 911 GT2 RS نشان می‌دهد که هنوز هم پتانسیل زیادی برای عملکرد عالی 911 وجود دارد. این مدل جدید دارای ۶۹۰ اسب بخار (۵۱۵ کیلو وات) و ۵۵۳ پوند فوت (۷۵۰ نیوتن‌متر) گشتاور از یک نسخه تیونینگ شده‌ی بسیار عالی مجهز به پیشرانه تخت ۳.۸ لیتری بای‌توربو ۶ سیلندر است.

شایعات اخیر نشان می‌دهد که این مدل می‌تواند سریعترین مدل قانونی خودروی جاده‌ای شرکت آلمانی پورشه باشد. این شرکت قبلا تایید کرده است که زمان طی کردن پیست نوربرگ رینگ این خودرو کمتر از ۷ دقیقه است که می‌تواند به این معنی باشد که رکورد فعلی لامبورگینی هوراکان پرفورمانته با زمان ۶.۵۲ دقیقه در حال کاهش است.

ویدئو

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات