KGI: گزارش‌ها در مورد فروش پایین آیفون 8 اغراق‌آمیز است

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مینگ چی کو اخیرا اعلام کرده است که گزارش‌های منتشرشده در رابطه با فروش پایین آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس غراق‌آمیز هستند.
تبلیغات

یکی از اصلی‌ترین سؤالاتی که پس از رونمایی آیفون در سه نسخه ذهن بسیاری را درگیر خود کرده این است که آیا فروش دو نسخه آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس خوب است؟ مینگ چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای مؤسسه‌ی KGI در گزارش جدید خود اعلام کرده که هرچند فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس اپل درخشان نیست، اما نمی‌توان آن را ضعیف خواند. کو در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که اطلاعات به‌دست‌آمده از چرخه‌ی تولید آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در کنار داده‌های تحقیقی به‌دست‌آمده نشان از این دارند که رویکرد بازار در قبال آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بیش از اندازه منفی است.

کو اعلام کرده که فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بسیار درخشان و رؤیایی نبوده است؛ زیرا بسیاری از خریدارانی که در نظر دارند نسل جدید آیفون‌های اپل را خریداری کنند، در انتظار عرضه‌ی آیفون ۱۰ این کمپانی هستند. کو اعلام کرده که اپل برای فروش نسل جدید آیفون‌های خود، ۵۰ درصد برای آیفون ۱۰ و ۵۰ درصد برای آیفون ۸ و ۸ پلاس در نظر گرفته است. برآوردهای کو نشان از این دارند که فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس اپل در مقایسه با آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس یا آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس بسیار کمتر و تقریبا نصف فروش این گوشی‌ها در هفته‌ی اول است. اپل اعلام کرده که آیفون ۱۰ را ۱۲ آبان راهی بازار خواهد کرد.

کو همچنین اعلام کرده است که بر اساس تحقیقات اولیه این کمپانی، موج ایجادشده حول آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به‌هیچ‌عنوان با جریانی که سال‌های گذشته برای نسل‌های پیشین آیفون‌های اپل ایجاد شده بود برابری نمی‌کند و اصلا قابل قیاس نیست. کو افرادی را که همواره برای خرید آیفون‌های اپل جلوی فروشگاه‌های اپل صف می‌کشند، طرفداران پر و پا قرص محصولات این کمپانی می‌داند و اعلام کرده است که این افراد به دنبال خرید آیفون ۱۰ اپل هستند.

کو تقاضا برای آیفون ۸ پلاس را بسیار بیشتر از آیفون ۸ خوانده است. وی همچنین متذکر شده که عرضه‌ی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از الگوی پایداری پیروی نمی‌کند و به‌طور حتم باید در زمان عرضه‌ی آیفون ۱۰ فروش این محصول را بیش از پیش زیر نظر داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات