لامبورگینی هوراکان تروفئو اِوو، معرفی شد

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت خودروسازی لامبورگینی از آخرین خودروی مسابقه‌ای خود با نام هوراکان سوپر تروفئو اِوو با طراحی جدید بدنه رونمایی کرد.
تبلیغات

جدیدترین خودروی مخصوص پیست لامبورگینی با نام هوراکان سوپر تروفئو اِوو (Huracán Super Trofeo Evo) که به‌طور عمده برای رقابت با خودروهای کلاس GT1 توسط شرکت لامبورگینی ساخته شده است، در کنفرانسی خبری رونمایی شد. آیرودینامیک اصلاح‌شده‌ی این خودرو به این کوپه اجازه می‌دهد به کمک تجهیزات مسابقه‌ای خود و با وجود عدم افزایش قدرت خروجی موتور، ۱.۵ ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد هوراکان، مسافت ۴۰۰ متر را طی کند.

لینک دانلود 720P    1080P

تیم مهندسی انجیرینگ دالارا (Dallara Engineering) در ساخت بدنه‌ی فیبر کربنی بسیار صیقلی خودروی هوراکان سوپر تروفئو با لامبورگینی همکاری کرده است. فقط پنل کف، اسپلیتر جلو و بال عقب (دیفیوزر) از  مدل قبلی خودروی هوراکان LP620-2 سوپر تروفئو باقی مانده است. در میان به‌روزرسانی‌های این خودروی جدید لامبورگینی امکاناتی مانند یک سپر جلوی اصلاح‌شده وجود دارد که دارای ورودی‌های هوای بزرگ‌تری نسبت به مدل قبلی است؛ همچنین به خاطر قرار گرفتن ورودی اضافه در مرکز کاپوت که برای راحتی راننده هوا را به داخل کابین راننده می‌فرستد، هوراکان سوپر تروفئو اوو ظاهری تهاجمی‌تر به خود گرفته است.

لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو اوو

با این وجود، بزرگ‌ترین تغییرات طراحی در عقب خودرو انجام شده است. یک بال عمودی جدید در دم خودرو، باعث پایداری بیشتری در سرعت‌های بالا در سر پیچ می‌شود. علاوه بر این، وجود یک گودی روی سقف، هوای اضافه را به پیشرانه‌ی خودرو ارسال می‌کند. ساخت و طراحی اصلاح‌شده هوراکان تروفئو جدید، شامل چین‌های واضح‌تری در گلگیرهای عقب است. طراحان همچنین ورودی‌های پایین را در هر طرف خودرو، به‌منظور ارسال بیشتر هوا به رادیاتور برای بهبود خنک‌کنندگی پیشرانه، بزرگ کرده‌اند. قسمت‌های تهویه بزرگ‌تر در سپر عقب نیز دمای پیشرانه را پایین می‌آورند.

درحالی‌که آیرودینامیک خودرو بزرگ‌ترین به‌روزرسانی را دریافت کرده؛ لامبورگینی برخی از پیشرفت‌های فنی کوچک را نیز برای این خودروی مسابقه ارائه کرده است. به‌عنوان مثال، یک دریچه‌ی سقفی جدید برای خروج آسان‌تر راننده از خودرو وجود دارد. این دریچه برای این طراحی شده است که در صورت بروز هر اتفاقی در پیست مسابقه، راننده بتواند به‌سادگی از کابین خودرو خارج شود.

از دیگر اصلاحات خودروی هوراکان تروفئو می‌توان به ویژگی‌های اصلاح‌شده‌ی اگزوز و مبدل‌های کاتالیزوری کارآمد‌تر اشاره کرد که در دمای پایین‌تر عمل می‌کنند. این را هم اضافه کنید که سیستم فرمان پرقدرت هوراکان بازخورد بهتری ارائه می‌دهد. سیستم محرکه اوو (Evo) همچنان از پیشرانه‌ی خورجینی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری با ۶۲۰ اسب بخار استفاده می‌کند. یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته، قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

هوراکان سوپر تروفئو اوو با قیمت ۲۹۵ هزار دلار در ایالات متحده و ۲۳۵ هزار یورو در اروپا به تیم‌های حاضر در مسابقات کلاس GT عرضه خواهد شد. این خودروها عمدتا در سری لامبورگینی سوپر تروفئو رقابت خواهند کرد و در بهار سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) در مسابقات قهرمانی اروپا، آسیا و آمریکای شمالی حضور خواهند داشت. همچنین هوراکان سوپر تروفئو اِوو مجوز شرکت در مسابقات بین‌المللی گرن توریسمو در کلاس کاپ GT را دریافت کرده است.

در پایان این مطلب، بیننده‌ی تیزر رسمی هوراکان سوپر تروفئو اِوو باشید.

لینک دانلود 720P   1080P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات