شاتل شبکه تلفن همراه راه‌اندازی کرد

شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
شبکه تلفن همراه شاتل موبایل به شکل آزمایشی راه‌اندازی شد و به این ترتیب نخستین تجربه همگرایی خدمات ثابت و سیار در ایران محقق می‌شود.
تبلیغات

محمدحسن شانهساززاده،‌ رئیس هیئت مدیره و مؤسس گروه شرکت‌های شاتل‌‌، آغاز به کار شبکه تلفن همراه شاتل موبایل را سرآغاز تحقق نخستین تجربه حقیقی همگرایی خدمات ثابت و سیار در ایران عنوان کرد و گفت:

شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل با نام تجاری شاتل موبایل به‌عنوان شبکه همراه گروه شرکت‌های شاتل، با هدف تمرکز روی نسل‌های جدید خدمات ارتباطی بی‌سیم مبتنی بر شبکه‌های تلفن همراه،TD-LTE و Wi-Fi عمومی تأسیس شد. این شرکت، خدمات ارتباطی همگرای ثابت و سیار بر پایه اینترنت را به‌صورت یکپارچه به‌عنوان نسل جدید اپراتورهای تلفن همراه کشور به مشترکان خود ارائه می‌کند.
محمدحسن شانه‌ ساز زاده - شاتل

به گفته‌ی شانه‌ساززاده، محصولات و خدمات مقرون‌به‌صرفه، خدمات پس از فروش تلفنی ۲۴ ساعته، پوشش شبکه در نزدیک به ۶۰۰ شهر، خدمات رومینگ بین‌الملل مقرون‌به‌صرفه، پوشش سراسری شبکه نمایندگی در ۹۰۰ نقطه، پیش‌شماره ۰۹۹۸۱ و روش‌ها و کانال‌های متنوع خرید محصولات، سرویس‌ها و شارژ و راهکارهای سازمانی از جمله توانمندی‌های شبکه شاتل موبایل را تشکیل می‌دهد.

شانه‌ساززاده در خصوص وضعیت حضور شاتل در بازار کشور گفت:

ارائه‌ سرویس‌های اینترنت پرسرعت ADSL2+ و VDSL2، VoIP، تهیه و نصب تجهیزات شبکه‌های دسترسی و تجمیع، پهنای باند، تلفن ثابت، خدمات نقطه‌به‌نقطه، میزبانی سرور، راهکارهای امنیتی اینترنت، خدمات ویژه محتوا و خدمات تکمیلی مانند نماوا از مهم‌ترین خدمات شاتل به شمار می‌روند.

او یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌های FCP شاتل را ارائه خدمات تلفن ثابت ذکر کرد و گفت:

بر بستر این سرویس، ارائه خدمات با هزینه کمتر از شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه، با کیفیت صدای HD، قابلیت جابجایی و با قابلیت استفاده از دفترچه تلفن با امکان ارائه‌ خدمات ویژه برای سازمان‌ها ممکن شده است.

رئیس هیئت مدیره شاتل، ارائه خدمات ارتباطی مانند تلفن ثابت و همراه، اینترنت ثابت و همراه روی یک بستر واحد با هدف یکپارچه‌سازی فرایند خرید، پرداخت، خدمات پس از فروش و تجربه طیف گسترده‌ای از محصولات مکمل را از مزایای FMC به‌عنوان راهبرد اصلی گروه شرکت‌های شاتل توصیف کرد.

به گفته وی، دریافت طیف گسترده‌ای از خدمات ارتباطی و محتوایی از یک تأمین‌کننده به‌صورت متمرکز، صرفه‌جویی در هزینه و زمان، مدیریت اثربخش نیازمندی‌های ارتباطی و محتوایی از جمله مزایای همگرایی خدمات ثابت و سیار برای مصرف‌کننده است.

آرش کریم بیگی - شاتل

آرش کریمبیگی، مدیرعامل شاتل موبایل نیز گفت:

شبکه تلفن همراه شاتل موبایل مبتنی بر نسل‌های ۳، ۳.۷۵، ۴ و ۴.۵ تلفن همراه است و اینترنت نسل دوم (2G) در این شبکه ارائه نمی‌شود. بر اساس نیازسنجی انجام‌گرفته از بازار هدف، به این نتیجه رسیدیم تا خدمات خود را با دسترسی به اینترنت پرسرعت تلفن همراه بدون محدودیت در سرعت و فناوری روی شبکه موبایل نسل‌های ۳، ۳.۷۵، ۴ و ۴.۵ ارائه کنیم و به‌زودی امکان استفاده از خدمات شبکه TD-LTE روی فرکانس کاربردی ۲۶۰۰ مگاهرتز برای کاربران شاتل فراهم می‌شود.

مدیرعامل شاتل موبایل در ادامه گفت:

کامل‌ترین نوع اپراتورهای مجازی با عنوان Full MVNO شناخته می‌شود که علاوه بر زیرساخت‌های مورد اشاره برای برندریسلرها و light MVNO-ها، لازم است پلتفرم اپلیکیشن و هسته شبکه را نیز تأمین کنند که در مقایسه با MNO-ها، این دسته از اپراتورها صرفا شبکه دسترسی رادیویی را در اختیار ندارند و از ظرفیت خریداری‌شده آنتن‌های شبکه‌های تلفن همراه موجود استفاده می‌کنند و در این میان شاتل موبایل تنها اپراتور حقیقی نسل جدید تلفن همراه در ایران است که به‌جز شبکه دسترسی رادیویی، از تمامی اجزای هسته شبکه دیتا برخوردار است و نسبت به پیاده‌سازی، نصب و راه‌اندازی آن‌ها اقدام کرده است.

به گفته او، شاتل که سال ۹۴ موافقت‌نامه اصولی خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرد، در دی‌ماه ۱۳۹۵، موفق به عقد قرارداد با نخستین اپراتور میزبان برای استفاده از ظرفیت رادیویی شبکه شد و پس از پیاده‌سازی هسته کامل و مستقل شبکه تلفن همراه خود، اسفندماه ۹۵ سیم‌کارت‌های خود را برای تست به سازمان تحویل داد.

به گفته او، شاتل موبایل هسته‌ی کامل شبکه خود را نصب، پیاده‌سازی و راه‌اندازی کرده است که عمده اجزای آن شامل هسته اصلی شبکه دیتا و اینترنت 2G، 3G، 4G و (4.5G (GGSN/PGW، شبکه اختصاصی بی‌سیم ثابت شاتل موبایل (MME/SGW) و HLR/HSS به‌عنوان اصلی‌ترین عنصر شبکه که امکان تعریف و مدیریت سیم‌کارت‌ها را به‌صورت کاملا مستقل در اختیار شاتل موبایل قرار می‌دهد، است.

مدیرعامل شاتل، دیتابیس داخلی خدمات ترابردپذیری شماره (FNR) و سرویس‌های ارزش‌افزوده‌ای همچون درخواست تماس، اطلاع از تماس‌های ازدست‌رفته، اطلاع از هزینه تماس، انتقال اعتبار و صندوق پست صوتی را از دیگر اجزا و قابلیت‌های هسته مستقل این شبکه عنوان کرد.

کریم بیگی، مزیت‌های شبکه شاتل موبایل را دسترسی به سریع‌ترین شبکه اینترنت کشور، پوشش گسترده خدمات در بیش از ۵۰۰ شهر، مدیریت آسان، متمرکز و شفاف سرویس‌ها و حساب‌ها با تعرفه‌ها و بسته‌های مقرون‌به‌صرفه و سفارشی، خدمات محتوایی، ارزش‌افزوده و تکمیلی، فروش و پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمامی ایام سال، راهکارهای سازمانی یکپارچه ثابت و سیار، برخورداری از بیش از ۴۰۰ نقطه انحصاری فروش و خدمات در سراسر کشور و تخصیص پیش‌شماره اختصاصی ۰۹۹۸ با کد یک توصیف کرد که در کنار آن‌ها، مشتریان به ده‌ها خدمات شاتل موبایلی دیگر نیز دسترسی پیدا خواهند کرد.

وی محصولات شاتل موبایل را سیم‌کارت‌های 3G/4G پس‌پرداخت، پیش‌پرداخت و توریست عنوان کرد و گفت:

خدمات مورد نیاز مشترکان شاتل موبایل به‌صورت هیبرید هم ارائه خواهد شد؛ به‌طوری‌که مشترکان شاتل موبایل برای اولین بار در ایران می‌توانند بخشی از خدمات را می‌توانند به‌صورت پیش‌پرداخت و بخشی را به‌صورت پس‌پرداخت دریافت کنند. همچنین سیم‌کارت توریست نیز به‌عنوان یک محصول جدید از سوی شاتل موبایل وارد بازار خواهد شد.
آرش کریم‌ بیگی

به گفته کریم‌بیگی، به‌زودی خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم ثابت نسل چهارم (TD-LTE) شاتل، روی فرکانس کاربردی ۲۶۰۰ مگاهرتز ارائه خواهد شد. او درباره مودم‌های TDD و FDD سازگار با شبکه‌های همراه شاتل موبایل توضیح داد که دو مدل مودم رومیزی، دو مدل مودم قابل حمل با قابلیت Cat4 و Cat6، یک مدل مودم فضای باز و یک مودم ویژه خودرو ارائه می‌شود. کریم‌بیگی افزود:

انتخاب شماره در تمامی کانال‌های فروش، قابلیت انتقال دیتا به صورتی که با پایان اعتبار زمانی بسته اگر حجم دیتای مشترک تمام نشده باشد، می‌تواند بخشی از باقیمانده بسته خود را با تمدید بسته قبلی، به ماه بعد منتقل کند و مدیریت پیشرفته اینترنتی حساب را به همراه سرویس تعرفه ویژه مصرف آزاد برای مشترکانی که با وجود باقی ماندن اعتبار زمانی بسته، حجم خریداری‌شده خود را به پایان رسانیده‌اند، از جمله خدماتی است که شاتل موبایل برای نخستین بار در ایران به مشترکان تلفن همراه عرضه خواهد کرد.

به گفته وی، شاتل موبایل با ارائه پنج بسته پیش‌پرداخت آغازین به همراه سیم‌کارت رایگان و دو بسته آغازین خدمات پس پرداخت، این امکان را برای مشترکان خود فراهم کرده است تا متناسب با میزان نیازهای ارتباطی خود و با پرداخت یک مبلغ ثابت ماهیانه، بتوانند مجموعه خدمات ارتباطی مورد نیاز خود را به‌صورت یکپارچه و در قالب آبونمان ثابت تهیه کنند.

کریم‌بیگی با تأکید بر اینکه شاتل موبایل به‌صرفه‌ترین نرخ مکالمه پیش‌پرداخت را ارائه داده است، گفت:

در صورت مصرف خارج از بسته، هزینه هر دقیقه مکالمه درون شبکه ۵۵۵ ریال، هر دقیقه مکالمه برون شبکه ۸۸۸ ریال، ارسال پیامک با نوشتار انگلیسی ۲۲۲ ریال، پیامک با نوشتار فارسی ۱۱۱ ریال، ارسال پیامک به خارج از کشور ۱۵۰۰ ریال و استفاده از اینترنت همراه 3G/4G/4.5G به‌صورت مصرف آزاد (خارج از بسته) بین ۰.۰۷۵ تا ۰.۶ ریال تعیین شده است. ضمن اینکه ۲۲ بسته افزایشی اینترنت همراه با قابلیت تمدید خودکار و انتقال مانده ترافیک به دوره بعد، در اختیار مشترکین قرار گرفته است. همچنین بر اساس بسته‌های مختلفی که آماده شده، مشترکان بر اساس نیاز خود و بر اساس پرداخت ماهانه از ۱۸ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان مبلغ ثابت می‌توانند با توجه به نیاز خود، از خدمات صوت و دیتا استفاده کنند.

کریم‌بیگی با اشاره به اینکه کانال‌های عرضه مستقیم شارژهای شاتل موبایل بسیار گسترده پیش‌بینی شده گفت:

با توجه به امکان دسترسی به کانال‌های متنوع فروش الکترونیکی، شاتل موبایل کارت شارژ فیزیکی در بازار ارائه نخواهد کرد. وی کانال‌های فروش شارژ الکترونیکی را کانال‌های فروش از طریق کدهای دستوری #۱*، #۷*، کدهای دستوری خدمات پرداخت بانکی نظیر #۷۸۰* و #۷۸۹*، وب‌سایت شاتل موبایل، مدیریت حساب اینترنتی، درگاه‌های POS، خودپرداز بانک‌ها و وب‌سایت‌ بانک‌های طرف قرارداد برشمرد.

کریم‌بیگی میزان پوشش شبکه 3G/3.75G/4G/4.5G شاتل موبایل را در تمامی استان‌های کشور و بیش از ۵۸۰ شهر کشور اعلام کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات