فبلت هواوی میت 10 در سه مدل به بازار عرضه خواهد شد

جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
‌بر اساس شایعه‌ تازه منتشرشده در چین، هواوی سه مدل از فبلت پرچم‌دار میت ۱۰ را در مهرماه معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

تا چند هفته آینده، شرکت هواوی از فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود یعنی میت ۱۰ رونمایی خواهد کرد. درحالی‌که آخرین شایعات به عرضه میت ۱۰ در نسخه استاندارد و مدل پرو  اشاره دارند، گمان می‌رود هواوی مدل دیگری از سری میت ۱۰ با پسوند «لایت» ارائه خواهد داد.

هواوی میت ۱۰ جایگزین سری میت ۹ که در سال ۲۰۱۶ معرفی شده بود، خواهد شد. میت ۱۰ پرو به‌عنوان اولین گوشی بدون حاشیه هواوی عرضه می‌شود؛ میت ۱۰ لایت نیز انتظار می‌رود به‌عنوان نسخه مقرون‌به‌صرفه میت ۱۰ در دسترس قرار بگیرد.

نسخه استاندارد میت ۱۰ به نمایشگر ۵.۹ اینچی Full HD مجهز خواهد بود؛ پنل نمایشگر از نوع IPS LCD است. همچنین این مدل با دوربین دوگانه عرضه خواهد شد که لنزهای شرکت آلمانی لایکا برای آن در نظر گرفته شده است. آخرین فایل‌های CAD فاش شده از میت ۱۰، نشان می‌دهند که حسگر اثر انگشت این مدل در پنل جلوی گوشی قرار خواهد گرفت.

این مدل با ۶ گیگابایت رم ارائه خواهد شد و بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط هواوی در جریان رویداد خبری این شرکت در نمایشگاه IFA 2017، سری میت ۱۰ به چیپ‌ست هشت هسته‌ای کرین 970 با ۴ هسته کم‌مصرف Cortex A53 و ۴ هسته قدرتمند Cortex A73 مجهز خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود ظرفیت باتری در این مدل افزایش پیدا کند.

میت ۱۰ پرو، دیگر مدل فاش شده از سری میت ۱۰ است که تراشه تازه معرفی‌شده کرین 970، قدرت پردازشی آن را تأمین خواهد کرد. بااین‌حال هنوز چندان مطمئن نیستیم که نمایشگر میت ۱۰ پرو چه اندازه‌ای خواهد داشت؛ ولی ایوان بلس مدتی پیش اعلام کرد که میت ۱۰ پرو با اسم رمز Blanc به نمایشگر بزرگ ۵.۹۹ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل مجهز شده است. البته گفته می‌شود برای میت ۱۰ پرو، شرکت هواوی از یک پنل امولد استفاده کرده است؛ پیش‌تر گمان می‌رفت تمامی مدل‌های میت ۱۰ با پنل IPS LCD ارائه خواهد شد.

ازآنجایی‌که میت ۱۰ پرو از طراحی بدون لبه استفاده می‌کند، گمان می‌رود حسگر اثر انگشت در این مدل به بدنه پشتی منتقل شده است. بااین‌حال، تصاویر فاش شده از میت ۱۰ به جای‌گیری لوگوی شرکت سازنده در حاشیه پایین صفحه‌نمایش اشاره می‌کند.

با اینکه جزئیات چندانی از تفاوت‌های نسخه استاندارد و لایت میت ۱۰ وجود ندارد، در شایعه جدید اعلام شده است که مدل لایت پرچم‌دار جدید هواوی به همان نمایشگر ۵.۹ اینچی Full HD نسخه استاندارد مجهز خواهد بود؛ بااین‌حال دوربین دوگانه آن، فاقد بهینه‌سازی‌های برند لایکا خواهد بود.

ایوان بلس در رابطه با پرچم‌داران جدید هواوی، مدتی پیش اعلام کرد که نسخه پرو تا ماه دسامبر (نیمه آذر) عرضه نخواهد شد؛ هرچند، مدل لایت زودتر از موعد و چند هفته پس از معرفی رسمی وارد بازار می‌شود. تأخیر در عرضه میت ۱۰ پرو، باعث خواهد شد این مدل به‌صورت پیش‌فرض به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید ۸.۰ اوریو مجهز باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات