آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از دیدگاه وب‌سایت اپل

پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
اپل طی مراسمی آیفون‌های جدیدش را سه‌شنبه شب معرفی کرد. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از دیدگاه وب‌سایت اپل.
تبلیغات

طی رویدادی که در مرکز همایش‌های استیو جابز در کالیفرنیا برگزار شد، اپل از گوشی‌های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس پرده‌برداری کرد. آیفون‌های جدید اپل از ویژگی‌هایی نظیر بدنه‌‌ای مرکب از شیشه و آلومینیوم، نمایشگر رتینا اچ‌دی، و پردازنده‌ی A11 بایونیک برخوردار‌ هستند. این گوشی‌ها از بیست و دوم سپتامبر، در سه رنگ مختلف و در بیش از ۲۵ کشور جهان عرضه خواهند شد.

 آیفون ۸: حاصل تفکری زیبا!

آیفون ۸ از طراحی جدید و بدنه‌ای شیشه‌ای برخوردار است. علاوه بر این، محبوب‌ترین دوربین عکاسی جهان، یعنی دوربین آیفون از گذشته نیز بهتر شده است. پردازنده‌ی آیفون جدید قوی‌ترین و هوشمندترین پردازنده‌ در میان پردازنده‌های گوشی‌ هوشمند است. ویژگی شارژ بی‌سیم نیز به کاربران امکان می‌دهد به‌آسانی گوشی‌هایشان را شارژ کنند. همچنین، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس تجربه‌ی واقعیت افزوده‌ی بی‌نظیری برای شما رقم خواهند زد.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس / iPhone 8 & 8 Plus

طراحی: آیفونی که از شیشه ساخته شده است

آیفون جدید از مقاوم‌ترین نوع شیشه ساخته شده است؛ شیشه‌‌ای مجهز به لایه‌ای که استقامت آن را ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. حاشیه‌های گوشی از جنس آلومینیوم سری ۷۰۰۰ - که در صنایع هوافضا مورد استفاده قرار می‌گیرد- و همرنگ با باقی قسمت‌های بدنه هستند . این حاشیه آلومینیومی مجهز به پوشش الفوبیک است که به شما اجازه می‌دهد لکه‌ها را به‌سادگی از روی آن پاک کنید. آیفون‌های جدید در سه رنگ خاکستری فضایی، نقره‌ای و طلایی عرضه خواهند شد و در تولید آن‌ها از فرایند رنگ‌آمیزی شش لایه استفاده شده است. مهندسی بی‌نظیر آیفون‌های جدید باعث شده این گوشی‌ها نسب به آب و گردوغبار مقاوم باشند.

استفاده از شیشه در پشت گوشی امکان شارژ بی‌سیم را برای این گوشی‌ها فراهم آورده است. در ساخت آیفون جدید از نوع جدیدی شیشه استفاده شده است. فریم فلزی این گوشی با کمک جوشکاری لیزری ساخته شده است. آیفون‌های جدید در دو سایز ۴.۷ و ۵.۵ اینچی با صفحه‌نمایش رتینا اچ‌دی عرضه می‌شوند.

نمایشگر: نمایشگر رتینا اچ‌دی با ویژگی True Tone

نمایشگر رتینا اچ‌دی آیفون‌های جدید زیباتر از همیشه است و از فناوری True Tone جهت ارائه طیف رنگی گسترده‌تر در کنار ویژگی لمس سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند. ویژگی True Tone به‌طور خودکار وایت‌بالانس تصویر را بر اساس نور محیط تنظیم می‌کند تا در تمام محیط‌ها بهترین کیفیت تصویر را تجربه کنید. به‌ لطف طیف رنگی گسترده‌ی نمایشگر جدید و بالاترین دقت رنگ در میان گوشی‌های تلفن‌ همراه، همه‌ چیز زیباتر و زنده‌تر از قبل به‌ نظر می‌رسد. استفاده از ویژگی True Tone با کمک سنسور سنجش نور چهار کاناله امکان‌پذیر شده است. این ویژگی تجربه مشاهده‌ی صفحه‌نمایش را به تجربه‌ی مشاهده‌ی صفحات چاپی نزدیک می‌کند و موجب کاهش صدمات وارده به چشمان کاربران می‌شود.

پیکسل‌های دووجهی نمایشگر رتینا اچ‌دی به شما امکان می‌دهند از هر زاویه‌ای شاهد تصویری بی‌نقص باشید. به لطف تکنولوژی‌ حساس به نور و طیف رنگ گسترده، تصاویر در نمایشگر آیفون ۸ زیباتر و طبیعی‌تر از گذشته هستند.

دوربین: محبوب‌ترین دوربین جهان، بهتر از همیشه

دوربین آیفون‌های جدید به‌گونه‌ای طراحی شده است که ضمن ثبت با‌کیفیت‌ترین تصاویر و ویدئو‌ها، تجربه‌ی واقعیت افزوده‌ی خارق‌العاده‌ای نیز برای شما به ارمغان خواهد آورد. آیفون ۸ به پیشرفته‌ترین دوربین ۱۲ مگاپیکسلی حال حاضر با دیافراگم F/1.8 و لنز شش‌لایه و لرزش‌گیر اپتیکال مجهز است. آیفون ۸ پلاس به یک سنسور واید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 و لنز شش‌لایه در کنار یک سنسور تله‌فتوی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.8 مجهز است. دوربین آیفون ۸ پلاس امکان زوم اپتیکال را فراهم می‌آورد و به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز است.

نرم‌افزار عکاسی اپل به اسکن ویژگی‌های صحنه می‌پردازد و از امکان تشخیص افراد، حرکات و شرایط نوری مختلف برخوردار است. این دوربین با توانایی پردازش پیکسلی پیشرفته، تشخیص طیف رنگی گسترده، فوکوس خودکار سریع‌تر و ثبت تصاویر HDR بهتر، برترین تصاویر را ثبت می‌کند.

حالت عکاسی پرتره در آیفون‌های جدید بهتر از قبل شده است و در آن تصاویر نزدیک واضح‌تر از گذشته‌اند؛ درحالی‌که محو شدن تصویر پس‌زمینه نیز طبیعی‌تر شده است. دوربین دوگانه آیفون ۸ پلاس به‌ویژگی Facial Landmarking مجهز است و به شما اجازه می‌دهد افکت‌هایی مشابه آنچه در استودیو‌های عکاسی روی تصاویر اعمال می‌شود، روی تصاویر پرتره‌ی خود اعمال کنید.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس / iPhone 8 & 8 Plus

علاوه بر موارد فوق، ترکیب لنز واید و لنز تله‌فوتو در آیفون ۸ پلاس، امکان زوم اپتیکال را فراهم می‌آورد. در کنار زوم اپتیکال، امکان زوم دیجیتال تا ۱۰ برابر برای تصاویر و تا ۶ برابر برای ویدئو‌ها نیز وجود دارد. همچنین ترکیب دوربین آیفون با پردازنده‌ی A11 بایونیک، به کاربران اجازه می‌دهد به‌آسانی و به‌طور خودکار، از تکنیک‌های پیشرفته‌ی عکاسی استفاده کنند.

A11 بایونیک:‌ قوی‌ترین و هوشمند‌ترین پردازنده‌ در بین گوشی‌های هوشمند

A11 بایونیک پردازنده‌ی است که نه‌تنها قدرتمند بلکه هوشمند است. این پردازنده قدرتمند‌ترین و هوشمند‌ترین پردازند‌ه‌ای است که تاکنون در یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گرفته‌ است. A11 بایونیک از دو هسته‌ی قدرتمند در کنار چهار هسته‌ی کم‌توان تشکیل شده است. چهار هسته‌ی کم‌توان تا ۷۰ درصد از هسته‌های A10 Fusion قوی‌تر هستند و دو هسته‌ی قدرتمند نیز تا ۲۵ درصد از هسته‌های A10 Fusion قوی‌تر شده‌اند. هر زمان به قدرت بیشتری نیاز داشته باشید، هر شش هسته در کنار هم قرار می‌گیرند تا تمام قدرت پردازشی خود را ارائه کنند.

نسل دوم سیستم کنترل پرفورمنس، قدرت پردازشی فراتر از آنچه نیاز دارید به شما ارائه می‌دهد و در ضمن اجازه می‌دهد همان عمر باتری فوق‌العاده‌ی همیشگی را تجربه کنید. این سیستم قدرت پردازشی را به‌تناسب فعالیتی که در حال انجام آن هستید تنظیم می‌کند، برای مثال، در زمان انجام فعالیت‌هایی نظیر ارسال پیام یا جستجو در وب، درحالی‌که همه‌‌ی کارها به‌سرعت انجام می‌شوند، کمترین میزان انرژی مصرف می‌شود.

پردازنده‌ی گرافیکی سه هسته‌ای که توسط اپل طراحی شده، ۳۰ درصد از پردازند‌ه‌ی گرافیکی استفاده‌شده در A10 Fusion قوی‌تر است. تجربه‌ی خارق‌العاده‌ی بازی‌های سه‌بعدی و واقعیت افزوده که به کمک پردازنده‌ی A11 بایونیک فراهم شده است، نوع نگاه شما به دنیای اطراف را تغییر خواهد داد. نرم‌افزارهای Metal 2 و Metal ML که توسط اپل طراحی شده‌اند، به برنامه‌نویسان و بازی سازان امکان می‌دهند عناوینی مشابه‌ بازی‌های کنسول‌های گیمینگ تولید کنند و در برنامه‌های خود از یادگیری ماشین استفاده کنند.

شارژ بی‌سیم: شارژ بی‌سیم، برای دنیایی بی‌سیم

برای شارژ کردن گوشی‌ خود به کابل نیاز نخواهید داشت؛ چرا که آیفون‌های جدید به شما اجازه می‌دهندآن را به‌آسانی و به‌طور بی‌سیم شارژ کنید. در هتل‌ها، کافه‌ها، فرودگاه‌ها و هر جای دیگری در جهان، می‌توانید به‌سادگی و با استفاده از پدهای شارژ، آیفون خود را شارژ کنید. آیفون‌های جدید از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کنند. شرکت‌های Belkin و Mophie نیز دو شارژر بی‌سیم ویژه‌ی آیفون‌های جدید ارائه کرده‌اند.

AirPower Mat که یک پد شارژ زیبا‌ است نیز برای شما ساخته شده تا بتوانید در هر مکانی آیفون، ساعت اپل، یا ایرپاد خود را به‌طور همزمان روی آن قرار دهید و آن‌ها را شارژ کنید. شارژ بی‌سیم آیفون، زندگی بی‌سیم را ساده‌تر از قبل خواهد کرد.

آی او‌اس ۱۱: سیستمی هوشمند برای آیفون

آی او‌اس پیشرفته‌ترین، آسان‌ترین و امن‌ترین سیستم عامل موبایل جهان است. این سیستم عامل به‌گونه‌ای طراحی شده که به شما اجازه می‌دهد به بهترین نحو از آیفون خود استفاده کنید.

به کمک آی‌او‌اس می‌توانید از پیام‌ برای انجام تراکنش‌های مالی استفاده کنید، به سیری اجازه بدهید مترجم شخصی شما باشد و با کمک اپل میوزیک، در کنار دوستانتان تازه‌های دنیای موسیقی را کشف کنید. همچنین به‌ لطف این سیستم عامل می‌توانید بازی‌ها و برنامه‌های واقعیت افزوده را در بزرگ‌ترین پلتفرم واقعیت افزوده‌ی جهان تجربه کنید.

پیش‌فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس اپل از پانزدهم سپتامبر شروع خواهد شد؛ و این دو گوشی جدید اپل از بیست و دوم سپتامبر به فروشگاه‌ها راه خواهند یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات