نسل جدید رنو مگان RS رونمایی شد

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت رنو جدیدترین نسل خودروی مگان RS را با پیشرانه قوی‌تر و طراحی جذاب‌تر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد.
تبلیغات

گروه خودروسازی رنو فرانسه در نمایشگاه امسال خودروی فرانکفورت، از آخرین مدل خودروی مگان RS که به‌نوعی سومین نسل این خودروی تقویت‌شده به شمار می‌آید، رونمایی کرد. نسل سوم مگان RS، این بار مجهز به پیشرانه توربوشارژ با قابلیت تزریق مستقیم سوخت به محفظه احتراق است که موجب می‌شود با خودرویی به‌مراتب قوی‌تر نسبت به نسل‌های پیشین مواجه باشیم. پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر این خودرو قادر به تولید قدرتی برابر با ۲۰۸ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتون متر در حداکثر دور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه خواهد بود و بدین ترتیب این خودروی هاچ‌بک زیبا در کلاس خود، یکی از بهترین خودروها به شمار می‌آید.

مگان RS‌ با تکنولوژی حرکت هم‌زمان چهار چرخ ارائه می‌شود که در تاریخ مگان، سابقه ندارد. این قابلیت به رنوی اسپرت و کوچک اجازه می‌دهد تا در پیچ‌ها و سرعت‌های بالا، پایداری خود را حفظ کند و راننده اطمینان خاطر بیشتری داشته باشد.

megan rs 2018
megan rs 2018
megan rs 2018
megan rs 2018

پاتریس راتی، مدیر بخش خودروهای اسپرت شرکت رنو، درباره جدیدترین نسل خودروی مگان RS می‌گوید:

عملکرد و بازدهی، مهم‌ترین دلیل مشتریان ما برای انتخاب خودروی مگان RS است و نسل جدید مدل‌های RS با ساختار و تکنولوژی جدید و به‌روز شده خود، رانندگی لذت‌بخشی برای مشتریان ما به ارمغان خواهد آورد. هدف نهایی ما این است که تمامی مدل‌های خودروی مگان RS با قابلیت حرکت هم‌زمان چهار چرخ، به‌عنوان پرچم‌دار کلاس خودروهای هاچ‌بک شناخته شوند.
Renault Megane RS

تمامی مدل‌های جدید خودروی مگان RS با الهام از خودروهای مسابقه‌ای، از چهار محفظه هیدرولیکی تحت فشار بهره می‌برند که در مواقع لزوم جهت تنظیم سیستم تعلیق خودرو به کمک راننده می‌آیند. این قابلیت باعث می‌شود که نسخه کوچک‌تر و هاچ‌بک مگان، در تمامی جاده‌ها تعلیق مناسب داشته و راننده کنترل کاملی روی خودرو داشته باشد. علاوه بر این، آرامش سرنشینان نیز در زمان رانندگی به‌واسطه بهبود عملکرد سیستم تعلیق به‌خصوص در نسخه اسپرت این خودرو کاملا مشهود خواهد بود. در کنار این قابلیت، سیستم جدید و کاملا از نو طراحی‌شده‌ی قابلیت چرخش مستقل محور جلو با هدف ایجاد تغییر مسیر ناگهانی خودرو، باعث شده است نسخه هاچ‌بک مگان در پیچ‌ها و حین تغییر مسیرهای ناگهانی با کمترین کشش و درگیری با سطح جاده و با بالاترین سطح پایداری و سرعت ممکن، طی مسیر کند.

megan rs 2018
megan rs 2018
megan rs 2018
megan rs 2018

برای اولین بار تمامی مدل‌های جدید مگان RS، با دو نوع جعبه‌دنده قابل سفارش هستند. یک مدل جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی و دیگری ۶ سرعته دو کلاچه با قابلیت تغییر دنده با شیفت پدال پشت فرمان.

همچنین سیستم و تکنولوژی مسافت‌سنجی در این خودرو کاملا بهینه و کار کردن با آن بسیار راحت‌تر شده است. همچنین بخش جدیدی به این سیستم افزوده شده که به راننده و سرنشینان اجازه می‌دهد با نصب دوربین، از رانندگی خود فیلم‌برداری کنند و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و تصاویر و فیلم رانندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند.

در راستای افزایش سطح دینامیک خودرو و بهبود عملکرد رانندگی، مگان RS جدید کمی پهن‌تر شده است و از چرخ‌های ۱۸ یا ۱۹ اینچی بهره می‌برد. محفظه ورودی هوای این خودرو نیز وسیع‌تر شده است و بدین ترتیب هوای بیشتری به داخل مبدل‌های حرارتی خواهد رفت و فرایند خنک‌سازی پیشرانه، عملکرد بهتری را به دنبال خواهد داشت.

Renault Megane RS
megan rs 2018
megan rs 2018
megan rs 2018
megan rs 2018

طراحی مدل‌های جدید مگان RS با الهام از خودروهای موتوراسپرت بوده است. به‌عنوان مثال تیغه جلویی شبیه به خودروهای فرمول یک و فضای مشبک کندو مانند قسمت دماغه خودرو که از خودروهای اسپرت رنو برگرفته شده؛ تنها نمونه‌ای از این الگوبرداری است. 

مگان RS جدید به‌نوعی اولین خودروی شرکت رنو است که تمام مشخصات و المان‌های خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای رنو را یکجا در بر دارد. در این مدل جدید، رنو رنگ نارنجی دینامیک را نیز به مجموعه رنگ‌های پیش‌فرض خودروی مگان اضافه کرده است.

در بخش داخل کابین نیز طراحی اسپرت مانند صندلی‌های جلو به‌وضوح قابل رؤیت است. گرم‌کن صندلی، تریم خاکستری داخل، تودوزی قرمزرنگ و کابین فابریک و لوکس از دیگر امکانات این خودروی فرانسوی هستند.

Renault Megane RS
megan rs 2018
megan rs 2018
megan rs 2018
megan rs 2018

 این خودرو از سیستم چندحسی (Multi-Sense) بهره می‌برد که به راننده اجازه می‌دهد تا در ۵ حالت مختلف آرام، نرمال، اسپرت، مسابقه و حرفه‌ای به رانندگی بپردازد. همچنین سیستم‌های کمک راننده در این خودرو به کار رفته است و راننده متناسب با شرایط، می‌تواند از آن‌ها کمک بگیرد.

نسخه اسپرت مگان RS با توان خروجی ۳۰۰ اسب بخار، اواخر سال ۲۰۱۸ روانه بازارهای جهانی خواهد شد. علاقه‌مندان به این خودرو می‌توانند از آذرماه سال جاری نسبت به پیش‌خرید این خودروی محبوب فرانسوی اقدام کنند.

در پایان شما را به دیدن تیزر تبلیغاتی مگان RS‌ جدید دعوت می‌کنیم.

دانلود 360p - 720p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات