تمرکز ال‌ جی بر دوربین وی 30؛ به نفع آماتورها و حرفه‌ای‌ها

شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته ال‌جی وی ۳۰ در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ معرفی شد. در مطلب پیش رو نگاهی به دوربین این گوشی پرچم‌دار خواهیم داشت.
تبلیغات

امروزه تقریبا همه‌ی گوشی‌های هوشمند با دوربینی مناسب عرضه می‌شوند؛ ال‌جی وی ۳۰، جدیدترین پرچم‌دار کره‌ای‌ها نیز با تمرکز بر دوربین طراحی شده است. دوربین گلکسی اس ۸ واقعا بی‌نظیر است؛ اما به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای کاربران معمولی، فوق‌العاده باشد؛ کسانی که می‌خواهند با باز کردن اپلیکیشن دوربین، چند تصویر تهیه کنند و در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

عکاسی با پرچم‌دار جدید ال‌جی بسیار راحت است. دوربین به سرعت باز می‌شود، بدون هیچ لگ و با فشردن شاتر، تصاویر بی‌نظیری ثبت می‌کند؛ اما کسانی که می‌خواهند قاب تصویر خود را به‌درستی ببندند و از شرایط نوری اطمینان حاصل کنند، امکانات حالت دستی وی ۳۰، کاملا راضی‌کننده خواهد بود. در جدول زیر شما می‌توانید برخی از مشخصات دوربین ال‌جی وی ۳۰ را مشاهده کنید:

مشخصات دوربین ال‌جی وی ۳۰

تراز سفیدی (وایت بالانس)

۲۳۰۰K تا ۷۴۰۰K

محدوده‌ی فوکوس

۵۷۱ میلی‌متر تا ∞

تنظیم مقدار نوردهی

۲.۰+ تا ۲.۰-

ISO

۵۰ تا ۳۲۰۰

سرعت شاتر در عکاسی

۱/۳۲۰۰ ثانیه تا ۳۰ ثانیه

سرعت شاتر در فیلم‌برداری

۱/۳۲۰۰ ثانیه تا ۱/۳۰ ثانیه

رزولوشن ویدئو

یو‌اچ‌دی | ۲۶:۹ | ۳۸۴۰x۲۱۶۰ پیکسل | ۱، ۲، ۲۴، ۳۰ فریم‌برثانیه  

فول‌اچ‌دی | ۲۱:۹ سینما | ۲۵۶۰x۱۰۸۰ پیکسل | ۱، ۲، ۲۴، ۳۰، ۶۰ فریم‌برثانیه 

فول‌اچ‌دی | ۱۸:۹ | ۲۱۶۰x۱۰۸۰ پیکسل | ۱، ۲، ۲۴، ۳۰، ۶۰ فریم‌برثانیه 

فول‌اچ‌دی | ۱۶:۹ | ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل | ۱، ۲، ۲۴، ۳۰، ۶۰ فریم‌برثانیه 

اچ‌دی | ۲۱:۹ | ۱۶۸۰x۷۲۰ پیکسل | ۱، ۲، ۲۴، ۳۰، ۶۰ فریم‌برثانیه 

اچ‌دی | ۱۸:۹ | ۱۴۴۰x۷۲۰ پیکسل | ۱، ۲، ۲۴، ۳۰، ۶۰ فریم‌برثانیه 

اچ‌دی | ۱۶:۹ | ۱۲۸۰x۷۲۰ پیکسل | ۱، ۲، ۲۴، ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ فریم‌برثانیه

بیت‌ریت ویدئو

تا ۵۲ مگابیت‌برثانیه

گوشی ال‌جی V30 از قابلیت‌های ویدئویی قدرتمندی بهره می‌برد که آن را به یکی از  پیشرفته‌ترین گوشی‌ها در زمینه‌ی تصویربرداری تبدیل می‌کند. دوربین دوگانه‌ی این گوشی مجهز به لنزی شیشه‌ای با دیافراگم f/1.6 است. شیشه‌ای بودن لنز باعث می‌شود تصویری شفاف‌تر با رنگ‌های زنده‌تری شاهد باشیم. حالت Cine Video به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون هیچ آموزشی در زمینه‌ی تصویربرداری، بتوانند تصاویری شبیه فیلم‌های سینمایی ضبط کنند.

دوربین اصلی در پشت گوشی وی ۳۰ با دیافراگم F/1.6 باعث می‌شود دوربین نور بیشتری دریافت و تصاویر باکیفیت‌تری ثبت کند. این دوربین به لنز شفاف کریستالی نیز مجهز است و می‌تواند رنگ‌های دقیق‌تر و تصاویر واضح‌تری نسبت به لنز‌های پلاستیکی ثبت کند؛ امری که باعث می‌شود گوشی V30 تبدیل به بهترین گوشی برای تصویربرداری شود. دوربین دوم گوشی V30 از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌ عریض بهره می‌برد و میزان اعوجاج تصویر در حاشیه‌های آن به نسبت مدل V20 تا دوسوم کاهش پیدا کرده است.

حالت جدید Cine Video ال‌جی با قابلیت‌هایی نظیر افکت‌های سینمایی و بزرگنمایی نقطه‌ای باعث می‌شود هرکسی مانند یک فیلم‌بردار حرفه‌ای تصویربرداری کند. کاربران اکنون می‌توانند تنها به وسیله‌ی گوشی هوشمند، ویدئوهایی با کیفیت بسیار بالا با رنگ‌های سینمایی فیلم‌هایی با ژانرهای مختلف، ضبط کنند. درحالی‌که دوربین‌های معمولی فقط اجازه می‌دهند مرکز تصویر را بزرگنمایی کنید، قابلیت بزرگنمایی نقطه‌ای که برای اولین بار توسط ال‌جی معرفی می‌شود، با استفاده از الگوریتم نرم‌افزاری پیشرفته به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از اسلایدر زوم روی هر شیء، با فوکوس روی آن در هر قسمت قاب تصویر زوم کنید. حالت Cine Video با دارا بودن ۱۵ تنظیم تصویری پیش‌فرض، به فیلم‌های ضبط‌شده حالتی سینمایی می‌‌دهد و آن‌ها را شبیه فیلم های رومانتیک، کمدی، سرگرمی، راز‌آلود، ترسناک و فیلم‌های کلاسیک می‌کند.

گوشی ال‌جی وی ۳۰ از قابلیت LG-Cine Log پشتیبانی می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود بتوانید خلاقیت بیشتری در هنگام تصویربرداری به خرج دهید. قابلیت LG-Cine Log با وجود تصویربرداری بسیار عریض و طیف رنگی متنوع، فیلم‌هایی با جزئیات بسیار زیاد ضبط می‌کند. همچنین این قابلیت اجازه می‌دهد با استفاده از منحنی گاما، دست کاربر در هنگام فیلم‌برداری بیشتر باز باشد و بتواند تصویر را به‌ شکلی دلخواه تنظیم کند.

قابلیت عکس‌برداری گوشی V30 بسیار پیشرفته‌تر از قبل شده است. حالت‌های تنظیم دستی دوربین این گوشی با وجود قابلیت Graphy به سطح جدیدی رسیده‌اند. با این ویژگی هر کس که علاقه‌مند به عکاسی است، می‌تواند تنها با انتخاب منظره و فشار دادن کلید شاتر، یک عکس بسیار باکیفیت ثبت کند. در این قابلیت که در بخش تنظیمات دستی قرار دارد، کاربران می‌توانند عکس‌های حرفه‌ای موجود در گالری Graphy را نگاه کنند و با انتخاب تصویر مورد علاقه، ویژگی‌های آن تصویر مثل میزان روشنایی تصویر، سرعت شاتر، دیافراگم ۱.۶ و ایزو را روی تصویری که می‌خواهند بگیرند، اعمال کنند.

برای حرفه‌ای‌ها

برخی از ویژگی‌های فیلم‌برداری گوشی سال گذشته‌ی ال‌جی (وی ۲۰) همچون استفاده از Focus Peaking (انتخاب نقطه‌ی فوکوس) در حین استفاده از فوکوس دستی، تثبیت الکترونیکی ویدئو و فوکوس متحرک به گوشی وی ۳۰ به ارث رسیده‌اند. ویژگی جدیدی به وی ۳۰ اضافه شده است که در هیچ گوشی هوشمند دیگری به چشم نمی‌خورد و عاشقان فیلم‌برداری را هیجان‌زده خواهد کرد: یک حالت ویژه‌‌ی فیلم‌برداری به نام ال‌جی سینه-لاگ (Cine-Log).

Focus Peaking قابلیتی است که معمولا در دوربین‌های دی‌اس‌ال‌آر‌ و آی‌ال‌سی‌ رده بالا وجود دارد و در ترکیب با فوکوس دستی استفاده می‌شود. این قابلیت بخشی از تصویر را که در فوکوس است، با خطی سبز مشخص می‌کند و به کاربر دوربین امکان می‌دهد تا بدون جابجا کردن دستی، فوکوس تصویر را تشخیص دهد. Focus Peaking فقط در دوربین اصلی فعال است.

فیلم‌برداری ثابت پیاده‌سازی سومین نسل فناوری تثبیت الکترونیکی ویدئو ال‌جی است که کوالکام آن را در پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ تعبیه کرده است. فیلم‌برداری ثابت این گونه عمل می‌کند که بخشی از ویدئو را بر اساس سنسور کراپ می‌کند تا حاشیه‌ی بافری از پیکسل‌ها ایجاد کند؛‌ البته باید در نظر داشت که این قابلیت، حاشیه‌ی بافر بر مبنای سنسور، فقط در حالت ضبط ویدئوهای استاندارد فول اچ‌دی فعال است. در ویدئوهای ‌4K، نرم‌افزار نمی‌تواند کراپ بهینه‌ای برای ایجاد فضای بافر جهت تثبیت تصویر داشته باشد.

فوکوس متحرک ویژگی‌ دیگری که مدت‌ها روی دوربین‌های ویدئویی رده بالا در دسترس است و اکنون راه خود را به گوشی‌های هوشمند باز می‌کند. این قابلیت به فیلم‌بردار امکان می‌دهد یک نقطه‌ی فوکوس انتخاب کند و دوربین فوکوس را روی این سوژه حفظ خواهد کرد؛ حتی اگر سوژه حرکت کند و به دوربین نزدیک یا از آن دور شود. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود فیلم‌برداری‌های پرتحرک‌تری داشته باشید و در عین حال هم تصویر و هم سوژه وضوح خوبی داشته باشند.

lg v 30

فرمت ال‌جی سینه-لاگ بهترین قابلیت ضبط ویدئو در ال‌جی وی ۳۰ است. این فرمت ویژه‌ی ویدئویی به دنبال فرمت‌های محبوب S-LOG  و V-LOG در دوربین‌های بالارده‌ی سونی و پاناسونیک عرضه شد. اگر بخواهید نمایه‌ی روشنایی و اشباع را روی یک نمودار نشان دهید، احتمالا خطی مستقیم خواهید داشت که مقادیر رنگ کاملا سیاه و کاملا سفید با هم برابر است و خاکستری مقداری ۵۰ درصدی خواهد داشت. سایر رنگ‌ها و روشنایی‌ها به‌صورت برابر در بین این دو مقدار قرار خواهند گرفت.

در فرمت‌های LOG، بیشتر این مقادیر به روشنایی و اشباع‌های میانه انتقال داده می‌شوند. بنابراین فیلم‌بردار در ویرایش ویدئو دست بازتری خواهد داشت. نسخه‌ی ویرایش نشده، ممکن است کمی فلت به نظر برسد؛ اما وقتی ویرایشگر تصویر باسابقه‌ای آن را ویرایش کند، با داینامیک رنج بهتر و تصویر واقعی‌تری روبه‌رو خواهید شد.

در ویدئوهای آزمایشی اولیه، کمی نویز وجود داشت. به ویژه فیلم‌های ‌4K که در تاریکی ضبط‌ شده بودند، نویز زیادی داشتند؛ البته باید به این نکته توجه کرد که در این رزولوشن و با چنین سنسور کوچکی، نمی‌توان نویز نداشت. حتی ویدئوی ضبط‌شده توسط سونی S-LOG در تاریکی به شدت نویز دارد. مزیت اصلی فرمت‌های LOG این است که به ویرایشگر ویدئو امکان می‌دهند تا کنترل بیشتری روی نتیجه‌ی نهایی داشته باشد. اگر آن‌ها بخواهند در مرحله‌ی پساتولید، نویز را فیلتر کنند، باید مقدار و روش این کار را هم کنترل کنند. فرمت سینه-لاگ ال‌جی در دوربین زاویه‌ی عریض در دسترس نیست که کمی ناامیدکننده است.

کنترل‌های دستی همان کنترل‌های جزیی که در وی ۲۰ هم موجود بود، ارائه می‌کنند. شما می‌توانید سرعت شاتر (شاتر سریع‌تر ویدئوهای واضح‌تری تولید می‌کند)، ایزو (میزان حساسیت سنسور به نور) و میزان اکسپوژر (تنظیم روشنایی کلی تصویر) را تنظیم کنید. می‌توانید از فوکوس دستی استفاده کنید و با تنظیم تراز سفیدی، رنگ آبی یا نارنجی تصویر را تغییر دهید.

کنترلر‌های صدای Hi-Fi به شما امکان می‌دهند تنظیمات جزیی‌تری بر آنچه میکروفون‌ها ضبط می‌کنند، اعمال کنید. Gain slider به شما امکان می‌دهد حجم کلی صدا را تنظیم کنید. با استفاده از Low cut filter می‌توانید فرکانس‌های پایین را حذف کنید. LMT یک حجم ماکزیمم صدا تعیین می‌کند تا از ضبط صداهای خیلی بلند جلوگیری شود.

lg v 30

برای سایر کاربران

به غیر از ویژگی‌های ضبط ویدئوی حرفه‌ای، ال‌جی چند ویژگی بهبودیافته در بخش ضبط ویدئو برای فیلم‌برداران آماتور تدارک دیده است. دوربین ال‌جی وی ۳۰ از سه حالت ضبط ویدئوی خودکار، سینه و دستی بهره می‌برد.

زوم نقطه‌ای در واقع نسخه‌ای بهبودیافته از همان زوم مرسوم است. با استفاده از این قابلیت به جای زوم در مرکز تصویر، می‌توانید هر نقطه از تصویر را انتخاب کنید و زوم را در آن ناحیه انجام دهید. باید اشاره کنیم که این قابلیت، نقطه‌ی فوکوس را مشخص نمی‌کند و از فوکوس متحرک هم استفاده نمی‌کند؛ بنابراین اگر در حین زوم، دوربین را حرکت دهید، دوربین روی همان نقطه‌ی فریم، زوم باقی می‌ماند. مانند دیگر زوم‌های دیجیتال، هرچه بیشتر زوم کنید، کیفیت تصویر بیشتر پایین می‌آید.

فیلترهای سینه، فیلترهایی سینماتیک هستند. با استفاده از این فیلترها می‌توانید استایل‌های متفاوتی بر دوربین اعمال کنید. استایل کلاسیک، فیلمی سیاه‌وسفید تهیه می‌کند و رنگ قرمز در آن نسبت به آبی و زردی که همان نسبت روشنایی را داشته باشند، تیره‌تر نمایش داده می‌شود. فلش بک، فیلتری قرمز-قهوه‌ای است. سایر فیلترها رنگ‌هایی را که در ژانرهای مختلف فیلم‌ها می‌بینید، اعمال می‌کنند. مثلا فیلتر سامر بلاک باستر، جلوه‌ای آبی-نارنجی مشابه فیلم‌های مارول و ترنسفورمرز به فیلم می‌بخشد. کمدی رومانتیک، رنگ‌های قرمز را بیشتر می‌کند. نوآر رنگ‌های آبی را بیشتر نمایش می‌دهد. تریلر روشنایی تصویر را کم می‌کند و جلوه‌ای به رنگ آبی تیره به تصویر می‌بخشد. تمامی این افکت‌ها دقیق هستند و ال‌جی برای هر کدام اسلایدری در نظر گرفته است تا خودتان بتوانید شدت هر افکت را تنظیم کنید.

و این گونه است که با توجه به ویژگی‌های یادشده، ال‌جی وی ۳۰، بهترین گوشی هوشمند در زمینه‌ی فیلم‌برداری محسوب می‌شود. ال‌جی وی ۳۰ با لنزهای بهبودیافته‌ی سینه-لاگ، جانشینی ارزشمند برای ال‌جی وی ۲۰ است.

ال‌جی وی ۳۰ و عکاسی

ال‌جی تلاش زیادی کرده است تا وی ۳۰ ابزاری مناسب برای یک فیلم‌بردار باشد؛ اما برای بهبود دوربین عکاسی هم تلاش زیادی به خرج داده‌ است. دوربین وی ۳۰ چند حالت دارد که نیاز تقریبا همه‌ی عکاس‌ها را برطرف خواهند کرد. هرکدام از آن‌ها تا حدی برای شما سودمند خواهد بود. بهتر است ببینیم هریک از این حالت‌ها چه کاری انجام می‌دهند؛ چرا که نام، همیشه توصیف‌کننده‌ی خوبی نیست.

حالت خودکار نیازی به توضیح ندارد و همان حالتی است که اغلب شما از آن در دوربین استفاده می‌کنید: گرفتن دوربین رو به سوژه و ثبت تصویر. تنظیم سرعت شاتر، اکسپوژر و فوکوس بر عهده‌ی موبایل است و تنها کاری که شما انجام می‌دهید، تنظیم فریم است. حالت خودکار می‌تواند ویدئو هم ضبط کند. این حالت به‌صورت پیش‌فرض، وقتی اپلیکیشن دوربین را باز می‌کنید، فعال است. حالت خودکار برای ۹۹.۹ درصد از تصویرها مناسب است.

حالت دستی برای ۰.۱ درصد دیگر تصویرها است. حالت دستی فوق‌العاده است. نه‌تنها شما می‌توانید تراز سفیدی، فوکوس (فقط دوربین اصلی)، اکسپوژر، ایزو و سرعت شاتر را تنظیم کنید؛ بلکه می‌توانید تصویرها را با فرمت DNG RAW ثبت کنید. هر حالت دیگر و هر گوشی هوشمند دیگری، تصویرها را با فرمت JPG ثبت می‌کند که فرمتی فشرده محسوب می‌شود و سایز تصویر را با کم کردن رنگ‌ها و روشنایی تصویر واقعی، کاهش می‌دهد.

lg v 30

هر تصویر، شبکه‌ای از پیکسل‌ها با مقدار رنگ تعیین شده است که با توجه به نور دریافت شده توسط سنسور تعیین شده‌اند. پنج پیکسل را در نظر بگیرید که در یک ردیف در کنار هم قرار گرفته‌اند و هرکدام رنگ قرمز متفاوت و در عین حال، نزدیک به دیگران دارد. یک فایل JPG این پنج پیکسل را مانند هم فرض می‌کند؛ چرا که چشم انسان نمی‌تواند تفاوت آن‌ها را تشخیص دهد. بنابراین فایل JPG به جای اینکه پیکسل یک را رنگی مشخص و پیکسل دو را رنگی دیگر فرض کند، پیکسل‌های یک تا پنج را یک رنگ فرض می‌کند. این قضیه را به ۱۶ میلیون پیکسل تعمیم دهید؛ می‌بینید که حجم خیلی زیادی از فضا ذخیره خواهد شد.

فایل RAW کاملا متفاوت عمل می‌کند. هیچ فشرده‌سازی در کار نیست. هر پیکسل مقدار اصلی خود را خواهد داشت. به جای مقدار رنگ، مقدار نور دریافت شده توسط سنسور ذخیره می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید تصویری واقعی‌تر ویرایش کنید. شما به یک ویرایشگر تصویر RAW هم نیاز خواهید داشت (مانند Adobe Lightroom)؛ اما به محض اینکه به ادیت تصویرهای RAW عادت کنید، دیگر هیچ جایگزینی برای آن نخواهید یافت.

اسنپ شات از صفحه‌نمایش بلند ۱۸:۹ وی ۳۰ بهره می‌برد و به شما امکان می‌دهد با نیمه‌ی بالایی صفحه‌نمایش، قاب تصویر جدید را ببندید و در نیمه‌ی پایینی صفحه‌نمایش، پیش‌نمایشی از تصویر قبلی داشته باشید. این قابلیت خوب است؛ اما باید اشاره کنیم که با استفاده از این قابلیت فقط می‌توانید تصویرهای مربعی ثبت کنید. البته اگر در حال ثبت تصویر برای اینستاگرام هستید، این قابلیت برایتان مفید خواهد بود.

مچ شات دو قابلیت در یک ویژگی است. شما یک تصویر مربعی ثبت می‌کنید که نیمی از تصویر اصلی شما را تشکیل خواهد داد. سپس تصویر دیگری ثبت می‌کنید که به تصویر قبلی می‌چسبد. این قابلیت برای ثبت پانوراما کاربردی ندارد؛ بلکه بیشتر کارکردی هنری دارد. مفید بودن این ویژگی جای بحث دارد. به‌خصوص وقتی شما این تصویرهای دوگانه را در خود اپلیکیشن دوربین ثبت می‌کنید، اختیار چندانی نخواهید داشت. ال‌جی به شما اجازه می‌دهد تصویرها را پس از ثبت، زوم یا دوباره جانمایی کنید؛ اما وقتی آن را ذخیره کردید، دیگر کاری نمی‌توانید انجام دهید. مچ شات از ضبط ویدئو هم پشتیبانی می‌کند؛ اما ویدئوی نهایی کمی نامتوازن است.

بهترین کاربرد مچ شات، ثبت همزمان دو تصویر است. وقتی بخواهید از بین سه دوربین انتخاب کنید، گزینه‌های بسیاری پیش رویتان خواهد بود. شما می‌توانید هر ترکیب ممکنی از دوربین استاندارد پشت، دوربین زاویه عریض پشت و دوربین جلو (با زاویه عریض ۱۰۰ درجه یا زوم دیجیتال) داشته باشید. بهترین استفاده، ترکیب دوربین جلو و پشتی است. بدین طریق می‌توانید واکنش آنی خود را به آنچه از دوربین پشت قابل دیدن است، نشان دهید. باید اشاره کنیم که مچ شات از ویدئو هم پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید حین سقوط آزاد از واکنش خودتان و مناظری که می‌بینید، فیلم بگیرید، این گوشی برای شما بهترین گزینه است.

گاید شات یکی از ابزارهای لازم برای دوستداران اینستاگرام است. وقتی می‌خواهید عکس بگیرید، همه چیز در قاب‌بندی و ترکیب خلاصه می‌شود. حال فرض کنید که یک استایل قاب‌بندی در اختیار دارید. شما می‌توانید یک قالب را روی منظره‌یاب اجرا کنید و سپس تصویر خود را با آن تطبیق دهید. این قابلیت را می‌توانید به تصویرهای قدیمی یا تصویرهای مشهور هم اعمال کنید و از آن‌ها قالب بسازید. در این مورد هم تنها می‌توانید تصویرهای مربعی ثبت کنید.

گرید شات مانند مچ شات است؛ اما حالتی شبکه‌ای دارد. شما چهار تصویر ثبت می‌کنید که در آرایشی شبکه‌ای کنار هم قرار می‌گیرند. ال‌جی بار دیگر از صفحه نمایش بلند خود بهره برده است. یک منظره‌یاب در نیمه‌ی بالایی صفحه نمایش قرار گرفته است و زیر آن یک جدول ۲×۲ قرار دارد. مفید بودن این ابزار باز هم جای بحث دارد.

پاپ-اوت از ویژگی‌های دیگری است که در وی ۲۰ هم شاهد آن بودیم. این قابلیت تصویری ایجاد می‌کند که حاصل قرارگیری تصویر دوربین با زاویه استاندارد روی تصویر دوربین با زاویه‌ی عریض است. شما می‌توانید افکت‌هایی مانند بلور، فیش‌آی، وینیت و سیاه‌وسفید را به تصویر زیرین اعمال کنید.

فود، ویژگی‌ دیگری است که برای ثبت تصویر غذا به کار می‌رود. این حالت یک کنترل و یک هدف دارد: یک اسلایدر تراز سفیدی برجسته. همه ما در چنین موقعیتی بوده‌ایم: پیش از صرف غذا، از وعده‌ی غذایی فوق‌العاده‌ی خود عکس گرفته‌ایم؛ تصویری که شرایط نوری زرد رنگ محیط رستوران در آن غالب است. چشم‌های ما به راحتی با این نور خو می‌گیرد؛ اما گوشی‌های هوشمند ما به این خوبی نیستند.

ال‌جی بر سنسور طیف رنگی تأکید زیادی دارد و از زمان جی ۴ در حال کار روی این سنسور است؛ اما در حقیقت این سنسور هیچ‌گاه به خوبی تبلیغ‌های ال‌جی نبود؛ زیرا هیچ‌گاه نمی‌توانست تشخیص دهد که نور محیط به چه رنگ است. حالت غذا، حالتی خودکار است؛ اما کنترل دمای رنگ به دست کاربر انجام می‌شود. اگر همه چیز خیلی زرد به نظر می‌رسد، اسلایدر را به سمت رنگ آبی بکشانید.

lg v30

بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند

ال‌جی از همان ابتدا گفته بود که سری وی، مخصوص تجربه‌ی تولید مدیا است و ال‌جی وی ۳۰، بهترین نمود این ادعا است. ال‌جی وی ۳۰ همه‌ی ویژگی‌های یک گوشی هوشمند مبتنی بر مدیا را دارد: فایل‌های ویدئویی LOG، حالت دستی دوربین، فیلترها و قاب‌بندی‌های مخصوص اینستاگرام و ضبط صدای Hi-Fi. ال‌جی وی ۳۰، جایگزینی برای دی‌اس‌ال‌آر یا آرایه‌ای از میکروفون‌های رده بالای متصل به یک کارت صدا نیست و قرار هم نیست که باشد. وی ۳۰، گوشی هوشمند کسانی است که با این فناوری‌های حرفه‌ای کار می‌کنند و آن را دوست دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات