ناگفته‌های وزیر ارتباطات از شبکه ملی اطلاعات

یک‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
به گفته‌ی وزیر ارتباطات، اینترنت یکی از سرویس‌های شبکه ملی اطلاعات است و این شبکه در واقع چیزی است که مردم امروز استفاده می‌کنند.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی درباره شبکه‌ی ملی اطلاعات گفت: «اسنپ، دیجی‌کالا، آپارات و ... سرویس‌هایی هستند که خدمات ارائه می‌دهند و بازیگران اصلی شبکه‌ی ملی اطلاعات به شمار می‌روند.»

وی افزود: «شبکه‌ی ملی اطلاعات با تعریف سابق به تاریخ پیوسته و تعریفش همان است که در قانون آمده و ما پیگیر آن هستیم. امروز که ما ناراحت هستیم که چند اپلیکیشنمان از اپ‌استور حذف شده؛ به دلیل این است که بازیگران اصلی شبکه‌ی ملی اطلاعات ما در واقع بخشی از بازار را از دست می‌دهند؛ بنابراین شبکه‌ی ملی اطلاعات شکوفایی اقتصاد ما در فضای مجازی است.»

به گفته‌ی جهرمی: «شبکه ملی‌ اطلاعات وقتی محقق می‌شود که سرویس‌های داخلی بیشتر و خدمات بیشتری به مردم داده شود و تولید این خدمات باعث اشتغال بیشتر می‌شود و از سوی دیگر موجبات افزایش ثروت ملی را فراهم می‌کند و در نهایت باعث می‌شود که ما را تحریم کنند و این موضوع نشان می‌دهد که ما در مسیر درست حرکت می‌کنیم.»

وی در پایان تأکید کرد که شبکه ملی اطلاعات سند شکوفایی اقتصادی است، سند شکوفایی نخبگان و اشتغال در عرصه‌ی فناوری مجازی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات