ویندوز 10 بیلد ۱۶۲۷۳ در دسترس حلقه فست اینسایدر قرار گرفت

پنج‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سرانجام پس از مدتی طولانی، مایکروسافت بیلد جدید ویندوز ۱۰ را برای حلقه‌ی فست اینسایدر منتشر کرد. در اینجا، مهم‌ترین موارد جدید افزوده‌شده را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

در حال حاضر، سه هفته‌ی کامل از انتشار آخرین بیلد پیش‌نمایش کامپیوتر با شماره‌ی ۱۶۲۵۷ می‌گذرد. مایکروسافت هفته‌ی گذشته قصد انتشار بیلد دیگری را داشت؛ اما برنامه‌ی آن‌ به علت کشف یک باگ مسدودکننده در تست‌های داخلی، به تعویق افتاد. پس از آن، یک باگ نصب دیگر، انتشار بیلد را در موعد اصلی خود لغو کرد.

اما اکنون مایکروسافت با انتشار بیلد پیش‌نمایش ۱۶۲۵۷ کامپیوتر برای حلقه‌ی فست اینستایدر و همچنین کاربرانی که در حلقه‌ی Skip Ahead به سر می‌برند، به انتظار طولانی‌مدت پایان داده است. با وجود اینکه مایکروسافت تمرکز خود را شدیدا بر یکدست کردن و بهبود سیستم‌عامل و آماده‌سازی برای انتشار به‌روزرسانی کریترز پاییز در هفته‌های آتی قرار داده است، این بیلد جدید قابلیت‌های کاملا جدیدی به همراه ندارد. با این حال برخی ویژگی‌های کاربردی افزوده شده است.

اعلان‌های اموجی را با My People امتحان کنید

در این بیلد می‌توانید با افزودن بات جدید اموجی ویندوز اینسایدر به قسمت My People در نوار وظیفه، اعلان‌های اموجی را امتحان کنید و از  My People بخواهید برای شما اموجی ارسال کند. در این باره یک درخواست در هاب فیدبک افزوده شده است که می‌توانید از طریق آن به این تجربه امتیاز دهید.

معرفی فونت Bahnschrift

اکنون اولین فونت متغیر جدید OpenType با نام Bahnschrift در این بیلد قرار داده شده است. این استاندارد فونت جدید به کاربران امکان می‌دهد مجموعه فونت‌های مختلفی را با تغییرات بی‌نهایت درون یک فایل واحد وارد کنند. با این امکان، کاربران دیگر مجبور به اعمال تغییرات ساده‌ای مثل لایت کردن یا بولد کردن فونت نخواهند بود. اکنون می‌توانید طیف گسترده‌ای از فونت‌های متنوع با حالت‌های گوناگون از لایت تا بولد داشته باشید. از آنجایی که یک فونت متغیر کارآمد و واحد می‌تواند جایگزین چندین فونت ثابت شود، این گونه فونت‌ها می‌توانند فضای بسیار زیادی را آزاد کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی فناوری فونت‌های متغیر می‌توانید به مقالات مربوط به آن در وب‌سایت‌های وایرد، دیزاین‌مودو یا آلفابتس مراجعه کنید.

Variable Font

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، وزن هر حرف تا حدودی با وزن حروف کناری خود متفاوت است. تمام این وزن‌ها دوبلکس شده‌اند؛ بدین مفهوم که ضخامت آن‌ها به دلخواه شما تغییر نمی‌کند. با این امکان، شما می‌توانید ضخامت متن خود را بدون تغییر کلی صفحه، از لایت به بولد تغییر دهید.

مایکروسافت علاوه بر انتشار بیلد جدید ویندوز ۱۰، بیلد پیش‌نمایش ویندوز سرور با شماره‌ی ۱۶۲۶۷ را به همراه کیت توسعه‌ی نرم‌افزار بیلد ۱۶۲۶۷ و بیلد شبیه‌ساز موبایل به شماره‌ی ۱۵۲۴۰ منتشر کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات