نوا 2 پلاس؛ میان‌رده‌ای با تراشه‌ HiFi و قابلیت‌های صوتی توانمند

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
نوا ۲ پلاس، میان‌رده‌ی جدید هواوی، از تراشه‌ی HiFi بهره می‌برد تا تجربه‌ی دلنشینی از موسیقی به ارمغان بیاورد. در ادامه نگاهی به عملکرد صوتی این گوشی خواهیم داشت.
تبلیغات

چندی پیش هواوی، به‌صورت رسمی از گوشی هوشمند میان‌رده‌ی خوش‌ساخت و تمام‌فلزی نوا ۲ پلاس در ایران رونمایی کرد. هواوی مدعی است که نوا ۲ پلاس، قابلیت‌هایی در بطن خود دارد که حتی برخی از پرچم‌داران موجود در بازار نیز از آن‌ها بی‌بهره هستند؛ از این رو چینی‌ها محصول یادشده را انتخابی مناسب برای جوانان می‌دانند.

بی‌شک موسیقی یکی از مهم‌ترین علایق جوانان امروزی محسوب می‌شود؛ بنابراین آن‌ها حین انتخاب گوشی در کنار پارامترهایی مانند قیمت، کیفیت ساخت، دوربین و شارژدهی، به این موضوع هم توجه خواهند کرد. هواوی نیز با علمِ به این نکته، تمام تلاش خود را به‌ کار گرفته است تا نوا ۲ پلاس، تجربه‌ی موسیقی بی‌نقصی برای کاربر به ارمغان آورد.

هواوی نوا 2 پلاس / Huawei Nova Plus
مقاله‌های مرتبط:

هواوی با همکاری موسیقی‌دانان حرفه‌ای و کارکشته‌ای مانند پروفسور رینر میلارد، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین مهندسی صدا در مراسم گرَمی سال ۱۹۹۴، موفق به توسعه‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزار ارتقاءیافته‌ای برای نوا ۲ پلاس شده است که به‌ لطف آن‌ها، این گوشی خوش‌ساخت تجربه‌ی موسیقی خوبی ارائه می‌دهد. نوا ۲ پلاس از تراشه‌ی HiFi با مدل AKM4376A بهره می‌برد که با کاهش اعوجاج، فرکانس‌های اضافه، نویز و عوامل مزاحم دیگر حین پردازش صدا، موسیقی را به تجربه‌ای لذت‌بخش بدل می‌کند.

تراشه‌ی AKM4376A توسط شرکت ژاپنی Asahi Kasei Microdevices یا AKM توسعه داده شده است؛ این شرکت یکی از پیشروان صنعت محصولات صوتی قابل حمل محسوب می‌شود. تراشه‌ی یادشده از فناوری VELVET SOUND بهره می‌برد و برای نخستین‌بار در جریان نمایشگاه CES 2016 معرفی شد.

از مشخصات فنی تراشه‌ی HiFi به‌کاررفته در نوا ۲ پلاس می‌توان به مواردی مانند فرکانس نمونه‌برداری ۳۸۴ کیلوهرتزی، مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) استریوی ۳۲ بیتی، آمپلی‌فایر هدفون، نسبت سیگنال به نویز ۱۱۵ دسی‌بل و اعوجاج هارمونیک کلی منهای ۱۰۳ دسی‌بلی اشاره کرد.

رابط کاربری نوا ۲ پلاس

تراشه‌ی AK4376 در داخل یک بلوک ۳۶ پینی CSP کوچک با ابعاد ۲.۵۶×۲.۷۴ میلی‌متر مربع جای‌ گرفته است و مصرف انرژی بسیار پایینی دارد؛ به‌طوری که انرژی مورد نیاز آن تنها از طریق یک منبع تغذیه‌ی ۱.۸ ولتی تأمین می‌شود و این موضوع، آن را به انتخابی ایده‌آل برای استفاده در گوشی‌های هوشمند بدل می‌کند.

هواوی الگوریتم صوتی Huawei Histen را که در سال ۲۰۱۲ در لابراتوارهای خود توسعه داده نیز برای نخستین بار در گوشی نوا ۲ پلاس به‌ کار برده است. این الگوریتم از ۱۰ ماژول برای خلق افکت‌های متنوعی چون صدای استریوی سه‌بعدی بهره می‌برد.

رابط کاربری نوا ۲ پلاس

هواوی مدعی است که نوا ۲ پلاس با فناوری صوتی سه‌بعدی Huawei Histen تجربه‌ی موسیقی زنده را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. چینی‌ها به لطف فناوری میدان صوتی سه‌بعدی اولترا-واید خود، برای کاربر امکان لذت‌ بردن از صدای فراگیر مجازی را فراهم می‌کنند. به‌ ادعای چینی‌ها، فناوری Histen با حذف ناهنجاری‌های صدا، تأخیر آن را کاهش می‌دهد و بدین ترتیب، کاربر صدای موسیقی را بسیار نزدیک به خود حس می‌کند. فناوری صوتی انحصاری هواوی با بهینه‌سازی دامنه‌ی فرکانسی، افکت صدای بم و زیر را نیز بهبود می‌دهد.

در منوی تنظیمات نوا ۲ پلاس، بخشی به فناوری Histen اختصاص داده شده است که در آن می‌توان به شخصی‌سازی اکولایزر، تغییر حالت پخش صدا بسته به نوع هدفون (In-ear ،Earbuds و Head-mounted) و انتخاب صدای سه‌بعدی (نزدیک، پخش از جلو و فراگیر) پرداخت.

نوا ۲ پلاس از فناوری بلوتوث aptX نیز پشتیبانی می‌کند؛ aptX خانواده‌‌ای از الگوریتم‌های فشرده‌سازی کُدک‌های صوتی است که در بین تمامی کُدک‌های صوتی بلوتوث، کم‌ترین تأخیر را دارد. بدین ترتیب، کاربر حین تماشای ویدیو یا اجرای بازی‌های مختلف، صدا و تصویر هماهنگ‌تری تجربه خواهد کرد.

هواوی نوا 2 پلاس / Huawei Nova Plus

نوا ۲ پلاس از یک اسپیکر تک‌کاناله بهره می‌برد که در لبه‌ی پایینی آن و در کنار پورت USB نوع C جای گرفته است. حجم خروجی صدای این اسپیکر در حد متوسطی قرار دارد و به‌طور حتم نمی‌توان آن را با حجم صدای گوشی‌های دارای اسپیکر دوگانه مقایسه کرد؛ اما کیفیت صدا در حد قابل قبولی قرار دارد و شفافیت، وضوح و سطح نویز آن در حد رضایت‌بخشی ارزیابی می‌شود.

اما با اتصال هدفون به نوا ۲ پلاس، شما کیفیت صدایی تجربه خواهید کرد که نزدیک به پرچم‌دارانی مانند اچ‌تی‌سی یو ۱۱ است؛ صدایی شفاف، رسا و غنی که نویز بسیار پایینی هم دارد. شاید تنها نقطه‌ ضعف نوا ۲ پلاس در این زمینه، حجم صدای آن است که در حد متوسطی قرار می‌گیرد؛ اما باز هم تجربه‌ی موسیقی متفاوتی در بین تمام میان‌رده‌های موجود در بازار ارائه می‌دهد.

در حالت کلی هواوی مجموعه‌ای متنوع از قابلیت‌های صوتی برای نوا ۲ پلاس در نظر گرفته است و استفاده از آن‌ برای کسانی که علاقه‌ی زیادی به موسیقی دارند، لذت‌بخش خواهد بود؛ علاوه‌بر این، استفاده از مبدل دیجیتال به آنالوگ، این گوشی را از تمام میان‌رده‌های دیگر موجود در بازار متمایز می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات