کوالکام جزئیاتی از قابلیت‌های اسنپدراگون 835 در گوشی وان پلاس 5 ارائه کرد

دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کوالکام اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ گوشی‌ وان‌پلاس ۵ منتشر کرده است.
تبلیغات

وان‌پلاس ۵ جدیدترین پرچم‌دار اندروید شرکت چینی وان‌پلاس است. کوالکام اعلام کرده که گوشی‌ وان‌پلاس ۵ با بهره گرفتن از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵، از تکنولوژی 802.11ac 2×2 MU-MIMO پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل سرعت دانلود این دستگاه به ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. علاوه بر این گوشی جدید وان‌پلاس با استاندارد جدید بلوتوث ۵.۰ و راه‌کار بهبود آنتن‌دهی TruSignal کوالکام سازگاری دارد. از دیگر ویژگی‌های کلیدی وان‌پلاس ۵ که به لطف چیپ پردازشی این گوشی فعال شده است، می‌توان به پردازنده‌ی سیگنال دیجیتال (DSP) و پردازنده‌ی سنسور تصویری (ISP) اشاره کرد. کوالکام مدعی شده است که عملکرد هماهنگ این دو بخش باعث می‌شود سرعت عکاسی و فیلم‌برداری گوشی‌ وان‌پلاس ۵ بسیار بالا باشد.

افکت بوکه (روی سوژه در تصویر فوکوس می‌شود و پس‌زمینه به‌صورت محوشده درمی‌آید) ارائه‌شده در دوربین وان‌پلاس ۵ از الگوریتم‌های سفارشی استفاده می‌کند و عملکرد این ویژگی بر اساس راه‌کارهای تکنولوژیکی کوالکام است. این وضعیت در مورد بسیاری از حالت‌های تصویربرداری موجود در دوربین وان‌پلاس ۵ از جمله حالت Smart Capture، به همین منوال است. کوالکام اعلام کرده کاربرانی که در عکاسی به دنبال کیفیت بالا هستند از فناوری‌های به کار گرفته‌شده در دوربین وان‌پلاس ۵ شگفت‌زده خواهند شد.

هر دو شرکت کوالکام و وان‌پلاس اعلام کرده‌اند که از ادامه‌ی این همکاری خوشحال خواهند شد و این یعنی به‌احتمال زیاد در آینده هم شاهد همکاری بین این دو کمپانی خواهیم بود. از آنجا که شرکت وان‌پلاس از سال ۲۰۱۴ تا‌کنون در محصولات خود از پردازنده‌های ساخت کوالکام استفاده می‌کند، به وجود آمدن زمینه‌های همکاری بین این دو شرکت چندان تعجب‌آور نیست. برای یادآوری باید اشاره کنیم اولین گوشی هوشمند وان‌پلاس به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۰۱ مجهز شده بود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وان‌پلاس ۵ این است که پردازنده‌ی این دستگاه با فرآیند ۱۰ نانومتری تولید می‌شود. سایر مشخصات فنی این گوشی نیز در حد پرچم‌داران است. وان‌پلاس ۵ در دو مدل با رم ۶ و ۸ گیگابایتی تولید می‌شود و حافظه‌ی داخلی این دو مدل، به ترتیب ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت است. از دیگر ویژگی‌های وان‌پلاس ۵ می‌توان به نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی اشاره کرد. با توجه به قابلیت‌هایی که پرچم‌دار جدید کمپانی وان‌پلاس دارد و همچنین با در نظر گرفتن قیمت ۴۷۹ دلاری مدل پایه‌ی این محصول، می‌توان آن را رقیبی شایسته برای سایر گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار بازار دانست.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات