پازل: سفر تابستانی

جمعه ۲ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر دوست دارید آخرِ هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای یک هفته تلاش آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست.
تبلیغات

به «پازل» ۲ تیر ۱۳۹۶، اولین پازل تابستانی زومیت خوش آمدید! سری «پازل» به صورت هفتگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. صد و هشتاد و ششمین قسمت از سری «پازل» شامل دو بخش است: پاسخ معمای صد و هشتاد و پنجم و البته یک «پازل» جدید! با زومیت همراه باشید.

پازل هفته‌ی گذشته یک معمای هوش متوسط بود.

در جدول نمایش داده شده، عدد میانی، حاصلضرب جایگاه حروف دو طرف آن در الفبا بود. با توجه به این توضیح  پاسخ پازل هفته‌ی قبل برابر با گزینه ۳ یعنی Z است.  بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تک‌تک کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار ما است.

کاربران زیادی در پازل هفته گذشته شرکت کردند که از این میان می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:سینا آدم‌بیک، شاهین ابراهیمی، رضا ادیبان، سید قاسم اصغرزاده احمدی، مهدی امیری، علیرضا باقرزاده، رجب‌محمد بداک، مصطفی پاکدل، رامین پاکزادمنش، علیرضا پوربافرانی، آرش پوردامغانی، جمال توکلی، علی جبار، سید هادی جلالی، میلاد حسنی، ابوالفضل حسین‌نژاد، نوید حسینی طالقانی، احمد خبازکار، وحید خدابخشی، علیرضا خیامی، علی دارسرایی، علی دالوند، سجاد دهقان، شمس‌الدین رستمی، علی روجائی، مهدی زارعی، مصطفی سلیمانی، علی سیفی، یونس صادقی، ایمان طهماسبی، محمدمهدی عسگری، مهدی علیزاده، محسن علیزاده سردارآبادی، ساسان غفوری، زاهد قادرمزی، محمدهادی قاضی‌زاده، سید علی قافله‌باشی زرند، میلاد قنبریان، محسن کیوان‌فر، امیرحسین لاجوردی، بهرام لارتی، مهدی محمدی، حسن مرادی، سعید مقدم، آیه مکوندی، سید امین موسوی، صبا میرزازاده، سپهر نوری، شاهد نوشمند، مهران نیکوبیان، علی هادیان، سید محمدمهدی هاشمی، بهنام هدایتی و سید مجتبی یزدان‌خواه.

از تمامی کاربرانی که در پازل هفته گذشته شرکت کرده‌اند ممنونیم.

معمای شماره ۱۸۶: جمعه ۲/تیر/۱۳۹۶(معمای ریاضی؛ سطح متوسط)

رضا در یک سفر تابستانی، به هند سفر و از ۹ معبد قدیمی هند بازدید کرده‌ است. در تمام این ۹ معبد یک چیز مشترک است: هر کدام از آن‌ها یکصد پله دارند.

رضا زمان بازدید از این معابد، هنگام بالا رفتن از پله‌ها، بر روی هر پله یک روپیه می‌گذارد. وقتی به بالای معبد رسید، نیمی از پول خود را به خدای معبد اهدا می‌کند. در ادامه هنگام پایین آمدن از پله‌ها هم روی هر پله یک روپیه قرار می‌دهد.

با بازگشت از معبد نهم تمام پول‌های رضا تمام می‌شود. بر اساس این توضیح، رضا چقدر پول هنگام شروع بازید از معبد اول همراه خود داشته است؟

  • ۱:  ۱۸۶۶۰۰ روپیه
  • ۲: ۱۷۵۵۰۰ روپیه
  • ۳: ۱۶۴۴۰۰ روپیه
  • ۴: ۱۵۳۳۰۰ روپیه

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست؛ اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستان خود احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که بخش نظرات مقاله‌های «پازل»، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و سایر کاربران، از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری کنید.

لطفاً پاسخ خـود را تنـها به ایمیل زیر ارسال و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری کنید.

اگـر قـصـد داریـد پاسـخ‌ خــود را ارسـال کنــید، لطـفـاً به مــوارد زیـر تـوجــه کنید:آدرس ایمیل :  //  موضوع (Subject) ایمیل: Puzzle 186در بدنه ایـمیل نیـز پـاســخ مـــعما، نام، سن و شـماره تـمـاس خــود را درج کنـیـد.

توضیح اول: از آنجا که امکان بررسی مداوم کامنت‌های کاربران وجود ندارد، در صورت تمایل می‌توانید سؤالات خود را درباره بخش «پازل»، با موضوع (Subject) «سؤال درباره پازل» به ایمیل majid@zoomit.ir ارسال کنید.

توضیح دوم: با توجه به اینکه ایمیل majid@zoomit.ir تنها جهت پاسخ به سؤالات شما درباره سری پازل می‌باشد، پاسخ‌های ارسال شده به این ایمیل‌آدرس در قرعه‌کشی پازل شرکت داده نخواهند شد.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید که به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پـازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات