مایکروسافت ظاهر بینگ را مشابه موتور جستجوی گوگل طراحی می‌کند

پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مایکروسافت در حال بررسی یک طراحی جدید برای بینگ است که شباهت زیادی به طراحی موتور جستجوی گوگل دارد.
تبلیغات

مایکروسافت تست‌های زیادی روی موتور جستجوی خود یعنی بینگ انجام می‌دهد. بسیاری از تست‌های یادشده پس از گذشت چند ماه به‌طور کامل فراموش می‌شوند و برخی دیگر پس از یک سال مجددا در دستور کار این شرکت قرار می‌گیرند. اخیرا اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه مایکروسافت در حال انجام تغییرات جدیدی در طراحی بینگ است.

بینگ

همانند بسیاری از تست‌های قدیمی‌تر مایکروسافت، این تغییر جدید فعلا یک بار، در یک مرورگر و در یک رایانه شخصی دیده شده است. نویسنده وب‌سایت MSPoweUser این تغییر را هنگام استفاده از مرورگر اج مایکروسافت مشاهده کرده است. این تست با کمی تفاوت در مرورگر کاربران دیگر نیز دیده شده است. به‌عنوان مثال نوار جستجو و لوگوی بینگ برای برخی از کاربران به شکل سایه‌دار به نمایش درآمده؛ ولی بالای صفحه‌ی وب‌سایت برای این افراد فاقد رنگ پس‌زمینه بوده است و برخی دیگر بخش بالای صفحه‌‌ی بینگ را با رنگ پس‌زمینه مشاهده کرده‌اند.

New bing design

به ترتیب از بالا به پایین، طراحی فعلی و طراحی جدید بینگ و طراحی گوگل 

در طرح جدید مایکروسافت، بخش بالای صفحه بازطراحی شده است و هنگام جستجو برای اطلاعات مختلف، این قسمت همچنان برای کاربر قابل مشاهده خواهد بود. باید اعتراف کرد که این طراحی جدید به طراحی گوگل شباهت زیادی دارد. در طرح جدید مایکروسافت بخش بالای صفحه‌ی موتور جستجوی بینگ با رنگ پس‌زمینه‌ی خاکستری از بخش نتایج جستجو متمایز شده است.

شاید شما هم فکر کنید که این طراحی جدید به طراحی فلوئنت دیزاین مایکروسافت مرتبط است و البته شاید این فرضیه واقعیت داشته باشد؛ چرا که مایکروسافت اکنون در تلاش است تا سبک‌ طراحی فلوئنت دیزاین را به وب بیاورد. البته با مقایسه‌ی بین گوگل و طراحی بینگ قدیمی، می‌توان پیش‌بینی کرد که طراحی جدید مد‌نظر مایکروسافت عمدا شبیه به طراحی گوگل در نظر گرفته شده است.

در هر صورت اگر مایکروسافت بخواهد به‌جای استفاده از طراحی اختصاصی خود از سبکی شبیه به سبک طراحی رقیبش استفاده کند، کمی جای تأسف دارد. همه می‌دانیم که مایکروسافت هم‌اکنون برخی از بهترین طراحان دنیا را در اختیار دارد و بهتر است این کمپانی به‌جای تغییر دادن طراحی دیگران، سعی کند یک طراحی جدید و اختصاصی برای موتور جستجوی بینگ پیاده‌سازی کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات